مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

«امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

کشورهای “شمال جهانی” در انبوهی از سیستم‌های تسلیحاتی‌ای غرق شده‌اند که توانایی چند بار نابودی جهان را دارند. این کشورها نه تنها ارتش‌های مرگبار و خطرناکی دارند، بلکه بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات به سایر نقاط جهان نیز هستند و به درگیری‌هایی دامن می‌زنند که با دیپلماسی حل‌وفصل‌شدنی‌اند. هرچه زرادخانه تسلیحات آن‌ها بزرگ‌تر باشد، اعتماد به‌نفسِ این ... «امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, افغانستان, اقتصادی, امپریالیسم, چین, روسیه, ژاپن, شرق, شرق آسیا, عراق, فرانسه, فقر, کره جنوبی, گروه ۷, مقاله, ناتو

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

همکاری چین با جهان برای مقابله با اقدامات تجاری آمریکا

چین اعلام کرد با توجه به اینکه افزایش تعرفه بر روی فولاد و آلومینیوم توسط آمریکا، نظم تجاری جهان را مختل خواهد کرد برای مقابله با این اقدام با دیگر کشورها همکاری خواهد کرد.

 

همزمان وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای که تلویزیون مرکزی این کشور به آن اشاره کرده آورده است آمریکا مقررات سازمان تجارت جهانی را نقض کرده است.

 

بیانیه تاکید می کند با این حرکت آمریکا ساختار تجارت چند منظوره جهانی مخدوش شده است و چین برای حراست از منافع خود و دیگر کشورها و مقابله با آمریکا با آنها همکاری خواهد کرد.

 

کمیسیون اروپا و نخست وزیر کانادا که کشورش بزرگترین فروشنده فولاد به آمریکاست و ۴۱ درصد از نیاز فولاد آن کشور را تامین می کند گفته اند علیه آمریکا تلافی خواهند کرد.

 

به گفته چین در صورتی که آمریکا تعرفه بر روی واردت آلومینیوم و فولاد از چین را عملا افزایش دهد این کشور نیز در مقابل اقدامات تلافی جویانه در نظر خواهد گرفت.

 

چین همچنین به آمریکا هشدار داده است که اقدامات خطرناک آن کشور باعث بروز جنگ تجاری خواهد شد که برای هیچ طرفی نتایج برد – برد ندارد.

 

‘وانگ خه جون’ رییس اداره بازرسی های وزارت بازرگانی چین نیز گفت: آمریکا اصلا به منافع پکن اهمیت نمی دهد و مقررات سازمان تجارت جهانی را مورد بی توجهی قرار داده است.

 

وی گفت چین تدابیر لازم را برای مقابله و پاسخگویی به آمریکا در نظر خواهد گرفت و بر این باور است که اعمال تعرفه های آمریکا بر روی واردات مواد خام که از ۱۷ تا ۸۱ درصد است خلاف مقررات سازمان تجارت جهانی است.

 

آمریکا این هفته اعلام کرد که بررسی های خود را در باره افزایش تعرفه بر روی فویل های آلومینیومی وارداتی از چین و هنگ کنگ چند کشور دیگر را نهایی کرده است و قصد دارد تعرفه روی فولاد را ۲۵ درصد و روی تولیدات آلومینیومی تا ۱۰ درصد افزایش دهد.

 

در همین حال هنگ کنگ در اقدامی نادر تصمیم آمریکا را برای بالا بردن تعرفه بر روی واردات آلومینیوم از این شهر بندری محکوم کرده و آن را خلاف مقررات سازمان تجارت جهانی دانسته است.

 

اداره توسعه اقتصادی و تجاری هنگ کنگ با انتشار بیانیه ای آورده است کشاندن هنگ کنگ به جنگ تجاری چین و آمریکا حرکتی ناشایست از سوی واشنگتن است.

 

آمریکا قصد دارد برای واردات این فراورده از هنگ کنگ ۲۳.۶ درصد تعرفه اعمال کند و به همین سبب این شهر رسما به کنسولگری آمریکا در هنگ کنگ اعتراض کرده است.

 

در بیانیه اداره هنگ کنگی آمده است که این شهر به هیچوجه این برنامه آمریکا را تایید نمی کند و بر این باور است واشنگتن با انتساب اتهامات واهی به دنبال افزودن بر تعرفه هاست.

 

مقام های هنگ کنگ در روزهای اخیر با چندین نهاد اقتصادی و تجاری از جمله اتاق بازرگانی آمریکا در هنگ کنگ ملاقات هایی داشته و اعتراض خود را به اطلاع آنها رسانده اند.

 

اتاق بازرگانی آمریکا در هنگ کنگ این مساله را نگرانی متقابل خوانده و تصریح کرده است که بهتر است برای حل مساله، مقام های دولتی هنگ کنگ با دولت آمریکا وارد گفت و گو شوند.

 

آمریکا در نظر دارد این میزان تعرفه را علیه هنگ کنگ و چین و چند کشور دیگر اعمال کند و همزمان تصمیم دارد بر روی فولاد وارداتی از چین و ۱۱ کشور دیگر ۵۳ درصد تعرفه در نظر بگیرد.

 

چین برای رفع نگرانی ها و کاستن از تنش های فزاینده تجاری با آمریکا ‘لیوخه’ کارشناس و مشاور اقتصادی این کشور را از یک هفته قبل به عنوان فرستاده ویژه راهی آمریکا کرده است.

 

تنش ها میان چین و آمریکا در حال تشدید است بخصوص زمانی که چین اعلام کرد میزان مازاد تجاری این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی در برابر آمریکا به ۲۷۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده که ۸.۶ درصد بیش از سال ۲۰۱۶ میلادی است و ۶۵ درصد از کل مازاد تجاری این کشور را شامل می شود.

ایرنا

ترامپ اروپا را تهدید کرد!

به گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ روز شنبه در توئیتی اعلام کرد: اگر اتحادیه اروپا بخواهد تعرفه های سنگین و موانع پیش روی شرکت های آمریکایی فعال در آنجا را افزایش دهد، ما بر خودروهای آنها که آزادانه وارد ایالات متحده می شود، به راحتی مالیات می بندیم. آنها فروش (بیشتر) خودروهای ما را غیرممکن می کنند. ... ترامپ اروپا را تهدید کرد!

ادامه

Uncategorized, اتحادیه آفریقا, اقتصادی, امریکا, جهان, خبر

افسارِ دلار از دست دولت خارج شد

روزنامهٔ جهان صنعت، ۱۷ بهمن‌ماه، در ارتباط با قیمت‌های افزایشی ارزهای خارجی، نوشت: “ارزهای خارجی هرروز رکورد جدیدی می‌زنند و گوی رقابت را از یکدیگر ربوده‌اند. قیمت ۴۸۰۰ تومانی دلار، ۶۲۰۰ تومانی یورو و ۶۷۰۰ تومانی پوند رکوردهای تازه‌ای هستند که در تاریخ بازار ارز ایران تاکنون به ثبت رسیده‌اند.”

ادامه

اقتصادی, ایران, مقاله

واکنش اتحادیه اروپا به تعرفه گمرکی آمریکا برای واردات فولاد

اتحادیه اروپا قصد دارد در واکنش به تصمیم دولت ترامپ مبنی بر وضع کردن تعرفه‌ی گمرکی برای واردات فولاد و آلومینیوم به اقدام متقابل دست بزند. رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اقدام آمریکا را “ناعادلانه” خواند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر