تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

یک دادگاه پاکستانی حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان و همسرش را به حالت تعلیق درآورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ یک دادگاه پاکستانی حکم حبس صادر شده در مورد عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان و همسرش در خصوص فروش غیر قانونی هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد. قاضی عامر ... تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

ادامه

آزادی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

رائو ایندرجیت سینگ، وزیر برنامه‌ریزی هند، در راجیا سبها (شورای ایالت‌ها، یکی از مجلس‌های قانون‌گذاری در هند) در ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری گفت دولت هیچ داده‌ای برای برآورد سطح فقر پس از سال‌های ‍۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ ندارد، بنابراین نمی‌داند چند نفر از چنبرهٔ فقر رهایی یافته‌اند. از طرف دیگر در ۲۷ تیرماه سال جاری برنامه ... فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

ادامه

جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فقر, کودکان, گرسنگی, مقاله, هندوستان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

هشدار کارشناسان درباره پیامدهای شیوع مرگبار کرونا در هند

شرکت تولید کننده تلفن های هوشمند چین به نام «شیائومی» از تامین هزینه خرید بیش از هزار کنسانتره اکسیژن برای بیمارستان های سراسر هند خبر داده است.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ همزمان با خسارت های مرگبار و وقوع وخیم ترین بحران انسانی ناشی از همه گیری کرونا در هند و در حالی که این کشور از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ در جهان در مقایسه با هر کشور دیگری در دنیا بیشترین و سریع ترین آمار ابتلای جدید روزانه به کرونا را ثبت کرده است، دولت و شرکت های چینی با وجود روابط دو جانبه نامطلوب حاکم میان این دو کشور،‌ در حال تامین کمک و اهدای تجهیزات پزشکی به این کشور هستند.

 

تحلیلگران چینی که پیش‌بینی می‌کنند احتمال دارد در عرض دو هفته، موارد روزانه ابتلا به کرونا در هند با موج افزایشی و ابتلای روزانه ۵۰۰ هزار نفر همراه شود، از هند خواسته‌اند تا تعصبات سیاسی را کنار بگذارد و نجات جان مردم را در اولویت کاری خود قرار دهد و با عبرت گرفتن از رویکرد پکن در مهار کرونا، به ارتقاء قابلیت های آزمایشی و ساخت بیمارستان‌های موقت بپردازد.

 

هند بالاترین رکورد جهانی مربوط به موارد ابتلای روزانه به کرونا را با آمار بیش از ۳۴۶ هزار نفری اش شکسته است؛ در طول ۲۴ ساعت گذشته نیز آمار تلفات ۲ هزار و ۶۲۴ نفری ناشی از کرونا در هند به ثبت رسیده است.

 

کمبود اکسیژن، تخت های بیمارستانی و سایر داروهای مورد نیاز در حال فلج کردن ادامه دار عملکرد بیشتر بیمارستان های هند است و پذیرش بیمار در چندین بیمارستان این کشور متوقف شده است.

 

بر اساس تاکید تحلیلگران، آمار واقعی مربوط به ابتلا و تلفات ناشی از کرونا در هند بسیار بالاتر از آمار ثبت شده است چرا که بسیاری از افراد بی خانمان آلوده به این ویروس در این آمار لحاظ نشده اند.

 

«هو ژیونگ»که از یک سال گذشته به نظارت دقیق وضعیت اپیدمی کرونا در هند پرداخته، در مصاحبه با گلوبال تایمز تاکید کرده است که شرایط رو به وخامت همه گیری کرونا در این کشور ضربه سنگینی به اقتصاد هند وارد می‌کند به طوری که اقتصاد هند احتمالا به اندازه ۲۰ سال قبل‌تر باز خواهد گشت و این روند احتمالا بر ثبات آسیای جنوبی نیز تاثیر خواهد گذاشت.

 

وزارت امور خارجه چین ضمن ابراز همدردی با مردم هند، از آمادگی این کشور برای کمک رسانی جهت تامین نیازهای هند خبر داده است؛ کمک های مالی شرکت های چینی نیز در راه هند است.

 

بر این اساس و بدنبال افزایش تقاضا جهت دسترسی به سیلندرهای گاز اکسیژن طبی در هند، شرکت تولید کننده تلفن های هوشمند چین به نام «شیائومی» از تامین هزینه خرید بیش از هزار کنسانتره اکسیژن برای بیمارستان های سراسر هند خبر داده است؛ گلوبال تایمز گزارش داده است که یک شرکت تدارکاتی چینی نیز درصدد اهدای ۳۰۰ هزار ماسک تنفسی مدل کی ان ۹۵ به هند است؛ یک شرکت موتورسیکلت در چین نیز بیش از ۲۰۰ هزار ماسک را به یک بیمارستان در دهلی اهدا کرده است؛ یک شرکت چینی فعال در حوزه صنعت نساجی نیز یک ونتیلاتور در چین خریداری و آن را به بیمارستانی در هند ارسال کرده است.

جنگ ۲۰ ساله افغانستان نمونه بد مداخله جویی آمریکا در جهان

با آن که آمریکا مدعی تحقق اهداف خود در افغانستان شده، اما نمی‌تواند بی‌منطقی، بی‌رحمی و نیز شکست خود در افغانستان را انکار و نیز درباره جنایات خود در افغانستان پنهانکاری کند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, جنوب آسیا, جهان, چین, حضور نظامی, حقوق بشر, فقر

یک رسانه آمریکایی؛ آمریکا می‌خواهد یک جنگ از راه دور را در افغانستان آغاز کند

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی از کاخ سفید با اعلام جدول زمانی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: زمان پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا است، وقت آن است که نیروهای آمریکایی به خانه بیایند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, جنوب آسیا, جهان, مقاله

آمریکا مانع سرمایه‌گذاری کشورهای منطقه در افغانستان می‌شود + فیلم

برادر رئیس جمهور افغانستان در اظهارات تازه‌ای تاکید کرد که آمریکا در دو دهه گذشته از سرمایه‌گذاری کشورهای منطقه در بخش معادن و صنعت افغانستان جلوگیری کرده است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, اقتصادی, امریکا, ایران, جنوب آسیا, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه