کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار ژاپن به چین و آمریکا!

ژاپن از پیامدهای مخرب جنگ تجاری چین و آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد جهان بشدت ابراز نگرانی کرد و هشدار داد باید فورا برای این موضوع راه حلی پیدا شود

 

به گزارش افکارنیوز، ‘توشیمیتسو موته گی’ وزیر اقتصاد ژاپن روز چهارشنبه با اشاره به اینکه هر دو کشور چین و آمریکا به عنوان اقتصادهای بزرگ دنیا شمشیر تعرفه ها را از رو بسته اند، گفت: راهبرد ‘این در مقابل آن’ هرگز برای هیچ کشوری سود آور نبوده است.

 

‘تارو آسو’ وزیر دارایی ژاپن هم تاکید کرده است که دو کشور بسرعت در حال اعمال تعرفه بر روی کالاهای یکدیگر هستند و به تلافی جویی روی آورده اند اکنون وقت آن است که مشکلات را نه با اقدامات مقابله جویانه بلکه با گفت و گو حل و فصل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اقتصاد جهان به سمت بی توازنی پیش می رود، گفت که آنها باید از چنین تحرکات مقابله جویانه ای اجتناب کنند اقتصادهای اول و دوم دنیا باید خیلی زود به گفت و گو روی آورند.

 

‘هیروشیگه سیکو’ وزیر تجارت ژاپن نیز در مصاحبه ای از تعرفه های جدید دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بر روی کالاهای وارداتی از چین ابراز تاسف کرد و گفت که این مشکل فقط برای دو کشور نیست بلکه ضربات بیشتری نیز به اقتصاد دنیا وارد خواهد شد.

 

سیکو تصریح کرد شرکت های ژاپنی زیادی هستند که قطعات خود را برای تکمیل کالا به چین صادر می کنند و اقلام تولیدی از آنجا به آمریکا صادر می شود و این تعرفه ها آنها را نیز هدف قرار می دهد.

 

قرار است مسئولان اقتصادی ژاپن و بانک های این کشور در روزهای آینده نشست هایی برای بررسی جنگ تجاری آمریکا و چین و آثار مخرب آن بر اقتصاد ژاپن و جهان تشکیل دهند.

 

وزارت خارجه ژاپن می گوید که حدود ۳۲ هزار شرکت ژاپنی در حال حاضر در چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان در صنایع گوناگونی از جمله خودرو و لوازم الکترونیکی فعال هستند.

 

بسیاری از این شرکت های ژاپنی، محصولات خود را در محل که نسبتا هزینه آن ارزان است تولید کرده و آنها را به آمریکا صادر می کنند.

 

تعرفه های آمریکا که برچین وضع شده است بهای اقلام ساخته شده در چین را بالا برده است در عوض، شرکت های ژاپنی برای جلوگیری از تاثیر پذیری این تعرفه ها، در حال بررسی انتقال دست کم بخشی از تولیدات خود به آمریکا هستند.

 

انتظار می رود که شمار بیشتری از شرکت های ژاپنی تحت تاثیر تعرفه های جدیدی که قرار است هفته آینده اعمال شود، قرار گیرند.

 

آمریکا و ژاپن هم قرار است در سال جاری میلادی درباره توافق تجارت آزاد گفت و گو کنند ممکن است واشنگتن با اجبار از توکیو بخواهد بازار کشاورزی خود را به روی محصولات آمریکایی باز کند موضوعی که از هم اکنون کشاورزان ژاپنی بابت آن ابراز نگرانی کرده اند.

 

‘دونالد ترامپ’ رییس جمهوری آمریکا بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از اقلام چینی ۱۰ درصد تعرفه وضع کرده است که میزان این تعرفه از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

 

آمریکا، کشورهای آسیا را در معرض بحران اقتصادی قرار داده است

 

اقتصاد و نرخ ارز در بازارهای نوظهور دنیا در هفته های اخیر با تنش های شدیدی مواجه بود، از این رو افزایش نرخ بهره، افزایش قدرت مالی ، اقتصادی و نوسان نرخ دلار آمریکا باعث شده تا سرمایه گذاران از سراسر دنیا دارایی های خود را به این کشور منتقل کنند.

 

به گزارش دویچه وله، طبق آمار منتشر شده از سوی موسسات مالی بین المللی، سرمایه وارد شده به ایالات متحده توسط سرمایه گذاران خارجی از ۲.۲ میلیارد دلار به ۱۳.۷ میلیارد دلار رسیده است.

 

آمریکا همزمان با طبیعی جلوه دادن سیاست های پولی و با افزایش دوباره نرخ بهره خود باعث ایجاد بحران اقتصادی در دیگرنقاط جهان شده به طوری که باعث سقوط ارزش واحد پول برخی کشورهای آسیایی دربرابر دلار شده است.

 

برای مثال روپیه اندونزی با ۹.۲ درصد کاهش در برابر دلار آمریکا به کمترین میزان خود در دو دهه اخیر رسیده است. اما بدترین گزارش واحد پولی با ۱۲ درصد کاهش در برابر دلار آمریکا مربوط به هند است.

 

اما همه کشورهای آسیایی در معرض این تاثیرات منفی قرار نگرفته اند؛ ‘بات’ واحد پول تایلند در مواجهه با هرج و مرج بازارهای نوظهور، ثابت باقی مانده است. اقتصاددانان بر این باورند که حساب های جاری فعال و ذخایر کافی ارز تایلند ممکن است واحد پول این کشور را از بحران فعلی بازار نجات دهند. اما بر عکس کشورهایی چون هند و اندونزی با مشکل کسری بودجه و حساب های جاری مواجه هستند؛ این مشکل زمانی رخ می دهد که هزینه واردات این کشورها بیشتر از هزینه صادراتشان باشد و این موضوع باعث آسیب پذیری بیشتر آنها در برابر نوسانات بازار جهانی می شود.

 

طبق تحقیقات صندوق بین المللی پول، کسری بودجه دولت های جنوب آسیا از تولیدات ناخالص داخلی ۲.۶ درصد است که نسبت به سال گذشته ۱.۹ درصد افزایش یافته است.

 

این وضعیت در بیشتر قسمت های آسیا بخصوص برخی کشورهای خاورمیانه نیز مشاهده می شود، بعضی از این کشورها مانند ترکیه سقوط ارزی شدیدتری را تجربه کردند، اما برخی چون تایلند خوش شانس تر بوده اند.

 

به گفته کارشناسان بهترین راهکار برای کشورهای آسیایی این است که در برابر افزایش بیشتر نرخ برابری ارز و نوسانات پیش بینی شده بازارهای مالی، از مدیریت صحیح اقتصادی ، نظم مالی و انعطاف پذیری ارزی اطمینان حاصل نمایند.

تارنمای ‘اویل پرایس’ : تبعات تحریم‌های آمریکا دامن دلار را می‌گیرد

تارنمای شرکت نفتی آمریکایی ‘اویل پرایس’ اعلام کرد: داستان تحریم هایی که قرار است آمریکا اوایل نوامبر علیه صنعت نفت ایران اعمال کند، ممکن است در نهایت با بی ارزش شدن دلار ایالات متحده خاتمه یابد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, خبر

ترامپ در مورد اقدام تلافی‌جویانه‌ی اقتصادی علیه چین هشدار داد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به چین هشدار داد: در صورتی که آمریکایی ها هدف تمهیدات تجاری غیرمنصفانه چینی ها قرار گیرند، پکن با اقدام تلافی جویانه اقتصادی سریع واشنگتن روبه رو خواهد شد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ جهان در حال فرار از بازار ایران هستند

به گزارش افکارنیوز، پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن در گزارشی با اشاره به نزدیک شدن به زمان اجرای دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه ایران در اواسط آبان ماه گزارش داد که شرکت‌های بین‌المللی در سراسر آمریکا و اروپا در حال تعیین خط و خطوط خود برای خروج از بازار ایران هستند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر

ترامپ تعرفه ۱۰ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی وضع کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک اقدام تنش زای دیگر اعلام کرد که تعرفه ای ۱۰ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات کالاهای چینی وضع کرده است و این تعرفه ها از روز ۲۴ سپتامبر (دوم مهر ماه) اجرا خواهد شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, چین, خبر