هشدار چین: تصویب قانون ضد هنگ‌کنگی به ضرر آمریکا تمام خواهد شد

«جان لی» مدیر اجرایی هنگ‌کنگ بار دیگر نسبت به عواقب اجرای قانون آمریکایی علیه منافعش به واشنگتن هشدار داد و گفت که این شرکت‌های ایالات متحده هستند که متضرر خواهند شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه خبری بلومبرگ با انتشار این خبر گزارش داد: «جان لی» بار دیگر تهدید چین مبنی‌بر اقدام تلافی جویانه در صورت اجرای قانونی که به موجب آن دفاتر تجاری هنگ‌کنگ در آمریکا بسته می‌شود را تکرار کرد.

مدیر اجرایی هنگ کنگ در یک نشست خبری گفت: چنانچه آمریکا مصمم به پیشبرد و اجرای این قانون باشد، همانطور که چین پیشتر اعلام کرده است به اقدام تلافی جویانه دست می‌زنیم و با اقداماتی قاطع و قوی به مقابله خواهیم پرداخت.

درحالی خبرگزاری بلومبرگ تکرار هشدار مدیر اجرایی هنگ کنگ نسبت به تصویب این قانون را منتشر کرد که «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در تاریخ چهارشنبه ۲۱ شهریور جاری با انتقاد شدید از تصویب قانون ضد هنگ‌کنگی توسط واشنگتن، به طرف آمریکایی هشدار داد که اجرای این قانون به ضرر ایالات متحده تمام خواهد شد.

بنابر این گزارش نمایندگان مجلس آمریکا لایحه‌ای تحت عنوان «قانون تایید دفاتر اقتصادی و تجاری هنگ‌کنگ» که خواستار لغو معافیت‌های حقوقی دفاتر اقتصادی این جزیره در آمریکا شده است را تصویب کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در آن تاریخ با انتقاد از تصویب این قانون در کنگره آمریکا گفته بود: ما (چین) نارضایتی شدید و مخالفت قاطع خود را نسبت به دخالت‌های واشنگتن در موضوعات هنگ کنگ و فشار به توسعه این منطقه ابراز و به طرف آمریکایی اعتراض جدی کرده‌ایم.

مائو با بیان اینکه هنگ کنگ دومین منبع بزرگ مازاد تجاری ایالات متحده است که بیش‌از یک هزار و ۲۰۰ شرکت آمریکایی در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: تصویب این قانون، تنها به منافع واشنگتن آسیب خواهد زد.

وی هشدار داد که اگر آمریکا به پیشبرد این قوانین ادامه دهد و جرات کند دفاتر اقتصادی و تجاری این جزیره را در آمریکا ببندد، با واکنش قاطع چین مواجه خواهد شد.

چین ۹ شرکت آمریکایی را تحریم کرد

چین امروز ۹ شرکت آمریکایی را به دلیل فروش تسلیحات به جزیره تایوان تحریم کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، چین امروز چهارشنبه شرکت‌های نظامی آمریکا را به دلیل فروش تسلیحات به جزیره تایوان تحریم کرد. بر اساس اعلام این رسانه، پکن به واشنگتن هشدار داد تا که از فریبکاری و حمایت ... چین ۹ شرکت آمریکایی را تحریم کرد

ادامه

آمریکا, اقتصادی, امنیتی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

گفتگو با آمریکا درباره کنترل تسلیحات غیرممکن است

سفیر روسیه در آمریکا امکان هر نوع مذاکره با مقامات واشنگتن در خصوص کنترل تسلیحات را به دلیل سیاست مخرب ایالات متحده، ادامه بحران اوکراین و بحث‌هایی درباره دادن اجازه حمله به خاک روسیه با موشک‌های دوربرد غربی غیرممکن خواند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن، ... گفتگو با آمریکا درباره کنترل تسلیحات غیرممکن است

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب

هشدار چین به برلین درباره عبور ناوهای آلمان از تنگه تایوان

عبور ۲ کشتی نیروی دریایی آلمان از تنگه تایوان، خشم پکن را برانگیخته است. به گزارش ایسنا، ارتش چین روز شنبه ضمن محکوم‌کردن عبور ۲ کشتی نیروی دریایی آلمان از تنگه تایوان، اعلام کرد که این امر خطرات امنیتی را افزایش می‌دهد و پیام «اشتباه» ارسال می‌کند. طبق بیانیه ارتش چین، نیروهای این کشور، کشتی‌های ... هشدار چین به برلین درباره عبور ناوهای آلمان از تنگه تایوان

ادامه

آلمان, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

وزیر اقتصاد آلمان: به هر قیمتی باید مانع جنگ تجاری با چین شویم

وزیر اقتصاد آلمان در سخنانی گفت که کشورش با جنگ تجاری احتمالی بین چین و اروپا مخالف است و باید به هر قیمتی از این امر جلوگیری کرد. به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، اتحادیه اروپا و چین را ترغیب کرد تا راه‌حلی سیاسی برای اختلاف بر سر خودروهای ... وزیر اقتصاد آلمان: به هر قیمتی باید مانع جنگ تجاری با چین شویم

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اقتصادی, بلژیک, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین