چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

نیکاراگوئه و چین در مسیر توسعه روابط اقتصادی با امضای توافق نامه‌های جدید

رئیس جمهوری نیکاراگوئه در آستانه مراسم تحلیف خود، در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهوری چین با تاکید بر توسعه روابط دوجانبه، توافق‌نامه‌های اقتصادی و دیپلماتیک جدید در راستای پروژه عظیم «یک کمربند، یک جاده» امضا کردند.

 

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک موندو، «دانیل اورتگا» رئیس جمهوری منتخب نیکاراگوئه و «کائو جیانمینگ» معاون اول کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین و فرستاده ویژه «شی جین پینگ» رئیس جمهوری این کشور برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اورتگا، دیدار و توافق نامه هایی در راستای طرح جهانی کمربند و جاده امضا کردند.

 

رئیس جمهوری نیکاراگوئه در این باره اظهار داشت: با هیأت دولتی چین در راستای طرح پیشبرد سریع مبادلات تجاری و الحاق نیکاراگوئه به پروژه پیشنهادی چین موسوم به «طرح جاده ابریشم» و توسعه جهانی توافق نامه هایی امضا کردیم.

 

جیانمینگ، فرستاده ویژه رئیس جمهوری چین، نیز به نوبه خود گفت: رئیس جمهور شی جین پینگ به توسعه روابط چین- نیکاراگوئه اهمیت بسیار قائل بوده و از تصمیم ماناگوا برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با پکن ابراز قدردانی و خرسندی کرد.

 

این مقام دولتی چین با تاکید بر حمایت چین از انتخاب مجدد اورتگا به عنوان رئیس جمهوری نیکاراگوئه در انتخابات نوامبر (آبان) گذشته تاکید کرد و این پیروزی را نتیجه مبارزه پیگیر اورتگا، رهبر حزب آزادی ملی و جناح چپگرای ساندینیست ها، علیه فقر در این کشور دانست.

 

در همین حال، جانمینگ در آستانه مراسم تحلیف ریاست جمهوری اورتگا تصریح کرد: ما کاملا باور داریم که نیکاراگوئه در دوره جدید تحت سکانداری اورتگا، پیشرفت بیشتری را به دست خواهد آورد.

 

رئیس جمهوری نیکاراگوئه نیز بر مبارزه تاریخی دو ملت علیه تجاوزات غرب از جمله در صحن سازمان ملل تاکید و تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا و متحدان اروپایی اش علیه کشورهای مخالف نظام سلطه طلبی آنها را تجاوز به حقوق بشر توصیف کرد.

 

در همین راستا، تفاهم نامه ای نیز بین وزارت امور خارجه دو کشور در جهت ایجاد سازوکار مستشاری سیاسی امضا شد.

 

در این دیدار، علاوه بر «روساریو موریّو» معاون رئیس جمهوری نیکاراگوئه، «لائورئانو اورتگا-موریو» مشاور رئیس جمهوری این کشور در حوزه سرمایه گذاری و «یو بو» نماینده چین در ماناگوا حضور داشتند.

 

در این نشست، علاوه بر قرارداد همکاری های عمومی پکن-ماناگوا، یادداشت تفاهمی درباره «مناسبات مشترک دو کشور در چارچوب مسیر اقتصادی جاده ابریشم و جاده دریایی قرن ۲۱» به امضای مقامات دو کشور رسید.

 

نیکاراگوئه ضمن از سرگیری روابط با چین، ماه گذشته با اعلام اینکه جمهوری خلق چین تنها دولت مشروع و حاکم بر چین است و تایوان بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو این کشور است، تایوان را به عنوان کشوری مستقل در روابط بین‌المللی خود کنار گذاشت.

 

به دنبال قطع روابط نیکاراگوئه با تایوان به نشانه احترام به اصل «چین واحد» که توسط پکن مطرح شده بود، چین سفارت خود را در این کشور آمریکای مرکزی برای نخستین بار از سال ۱۹۹۰ میلادی، به طور رسمی بازگشایی کرد.

گول زدن مردم برای پیش برد اهداف ضدملی

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا اظهار داشت: آماری که ارائه می‌دهند تناسبی با واقعیت‌های روزمره ندارد. مردم برای خرید اقلام‌های اساسی خود شاهد رشد قیمت‌ها به صورت روزانه و هفتگی هستند چطور می‌شود در این شرایط اعلام کرد نرخ تورم کاهش یافته است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, کارگری

چین با کمک روسیه “نیروهای خارجی” را از آسیای میانه بیرون می‌کند

در پی مطرح شدن اتهام‌هایی درباره دست داشتن نیروهای خارجی در ناآرامی‌های اخیر قزاقستان، وزیر خارجه چین گفت، مسکو و پکن باید برای مقاومت در برابر مداخله خارجی در آسیای میانه با یکدیگر همکاری کنند.

ادامه

اسیای مرکزی, اقتصادی, تروریسم, جهان, چین, روسیه, گزارش

مشاور حقوقی سابق دولت آمریکا: عملیات نظامی واشنگتن در سوریه هیچ مجوز قانونی ندارد

مشاور حقوقی پیشین وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد، حضور نیروهای آمریکایی در سوریه هیچ گونه استناد قانونی ندارد و حضور در این کشور به بهانه مبارزه با داعش محکوم است.

ادامه

افغانستان, اقتصادی, امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, عراق

ذخایر ارزی چین به بالاترین میزان طی شش سال گذشته رسید

ذخایر ارزی چین در پایان دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی به ۳.۲۵ تریلیون دلار رسید که نسبت به ماه پیش از آن ۲۷.۸ میلیارد دلار افزایش داشته و به بالاترین رقم طی شش سال گذشته رسیده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا