هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

نیویورک‌تایمز: اوکراین با کمک اطلاعاتی آمریکا ژنرال‌های روس را کشته است

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های ارشد آمریکایی گزارش داد، ایالات متحده اطلاعاتی ارائه کرده که به نیروهای اوکراینی در کشتن بسیاری از ژنرال‌های روس که در جنگ اوکراین کشته شده‌اند، کمک کرده است.

 

به گزارش ایسنا، براساس گزارش روز چهارشنبه نیویورک‌تایمز، واشنگتن جزئیات تحرکات احتمالی نیروهای روس و موقعیت آنها و دیگر جزئیاتی از مقرهای نظامی سیار روسیه در اوکراین را در اختیار کی‌یف قرار داده و اوکراین هم با ترکیب آنها با اطلاعات خودش، دست به حملات توپخانه‌ای و دیگر حملاتی زده که به کشته شدن افسران و ژنرال‌های روس ختم شده است.

 

پنتاگون و کاخ سفید به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخی ندادند.

 

براساس گزارش نیویورک‌تایمز، مقام‌های اوکراینی می‌گویند که حدود ۱۲ ژنرال روس را در میدان نبرد کشته‌اند؛ عددی که موجب شگفتی تحلیگران نظامی شده است. این روزنامه آمریکایی همچنین گزارش داد، مقام‌های آمریکایی دقیقا مشخص نمی‌کنند که چه تعداد ژنرال روس در نتیجه کمک اطلاعاتی آمریکا در اوکراین کشته شده‌اند.

 

این برنامه، بخشی از تلاش‌ محرمانه دولت بایدن برای تامین اطلاعات میدانی “به موقع” به اوکراین است. به گفته مقام‌های آمریکایی، این اطلاعات همچنین شامل تحرکات پیش‌بینی شده نیروهای روس طبق ارزیابی‌های آمریکا از برنامه نبرد محرمانه مسکو برای جنگ در دونباس، واقع در شرق اوکراین می‌شود.

 

ایالات متحده بر ارائه مکان و جزئیات دیگر در مورد مقر متحرک ارتش روسیه که اغلب جابجا می‌شوند، تمرکز کرده است. مقامات اوکراینی برای اجرای حملاتشان، این اطلاعات جغرافیایی را با اطلاعات خودشان ترکیب کرده‌اند، از جمله ارتباطات رهگیری شده که ارتش اوکراین را از حضور افسران ارشد روسی آگاه می‌کند.

 

به اشتراک‌گذاری اطلاعات بخشی از جریان فزاینده کمک‌های ایالات متحده است که شامل تسلیحات سنگین‌تر و ده‌ها میلیارد کمک می‌شود و نشان می‌دهد که محدودیت‌های اولیه آمریکا در حمایت از اوکراین با چه سرعتی تغییر کرده است زیرا جنگ وارد مرحله جدیدی شده است که می‌تواند تا ماه‌ها ادامه یابد.

 

مقام‌های آمریکایی که با نیویورک‌تایمز مصاحبه داشتند، به شرط ناشناس ماندن درباره جزئیات اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای که با اوکراین به اشتراک گذاشته شده، صحبت کردند. مقام‌های آمریکایی می‌گویند، همه حملات با کمک اطلاعات آمریکا نبوده اما اطلاعات آمریکا در کشتن ژنرال‌های روس حیاتی بوده است.

 

پس از انتشار این گزارش، آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای گفت که “اطلاعات میدانی با هدف کشتن ژنرال‌های روس در اختیار اوکراینی‌ها قرار نگرفته است.”

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرده بود که کشورهای اروپایی باید درس بگیرند و متوجه شوند که بحران اوکراین میان مسکو و کی‌یف نیست بلکه این جنگی است بین روسیه و آمریکا که توسط ناتو رهبری می‌شود.

سیا دستورالعمل‌هایی به زبان روسی برای چگونگی ارتباط اطلاعاتی روس‌ها با این سازمان منتشر کرد

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا دستورالعمل‌هایی را به زبان روسی منتشر کرده که در پی آن شهروندان روس‌ می‌توانند مخفیانه با این سازمان تماس گرفته و اظهاراتشان را به سیا منتقل کنند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

کمک انگلیس به اوکراین برای شعله‌‌ورتر کردن آتش جنگ

نخست وزیر انگلیس امروز سه شنبه ضمن سخنرانی از طریق ویدیوکنفرانس در پارلمان اوکراین، از تخصیص بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون پوندی لندن شامل تسلیحات سنگین به دولت کی یف، خبر داد.

ادامه

انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا