مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

سازمان ملل؛ استفاده ارتش اوکراین از آسایشگاه سالمندان به عنوان سنگر

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که نیروهای اوکراینی یک آسایشگاه سالمندان را پایگاه نظامی و به نوعی سپر انسانی کرده‌اند.

 

به گروه خبرگزاری فارس، سازمان ملل اعلام کرد، حمله نیروهای روس به یک آسایشگاه سالمندان در اوکراین به خاطر استفاده نیروهای اوکراینی از این محل به عنوان پایگاه نظامی بود.

 

به نوشته وبگاه خبری «یو اِس نیوز»، دو هفته پس از شروع جنگ اوکراین، نیروهای روس یک آسایشگاه سالمندان را محاصره کرده و تبادل آتش آن‌ها با نیروهای اوکراینی به وقوع آتش‌سوزی در این ساختمان منجر شد و شماری از پرستاران و افراد کم‌توان به جنگل گریختند.

 

در آن زمان، مقامات اوکراینی از این حادثه استفاده تبلیغاتی زیادی کرده و ادعا کرده بود طی حمله بی‌دلیل روس‌ها به این مرکز، بیش از ۵۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

 

با این حال گزارش جدید سازمان ملل نشان داده که نیروهای اوکراینی تا حد زیادی بابت این حادثه مقصر هستند زیرا چند روز قبل از حمله روس‌ها به این ساختمان، سربازان اوکراینی در داخل آن سنگر گرفته و عملاً آن را به هدفی برای نیروهای روس تبدیل کرده بودند.

 

سازمان ملل در این گزارش می‌افزاید، حداقل ۲۲ نفر از ۷۱ بیمار حاضر در این ساختمان از تبادل آتش اوکراینی‌ها و روس‌ها جان به در برده‌اند اما در مورد تعداد افراد جان باخته عددی در این گزارش درج نشده است.

 

در این گزارش که توسط دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تهیه شده است، این جمع‌بندی دیده نمی‌شود که نیروهای اوکراینی یا روسی مرتکب جنایت جنگی شده باشند.

 

در عین حال این دفتر در گزارش خود درباره استفاده بالقوه نیروهای اوکراینی از «سپرهای انسانی» جهت جلوگیری از انجام عملیات نظامی در مناطق خاص ابراز نگرانی کرده است.

 

دو ماه قبل در نشست غیر رسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد موسوم به «فرمول آریا»، دیپلمات‌های روسیه شواهد گسترده‌ای از جنایات ارتش اوکراین و گروه‌های ملی‌گرا را ارائه کردند که به‌ویژه خروج غیرنظامیان را با مشکل مواجه کرده است.

 

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که مقامات اوکراین و حامیان غربی آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا این حقیقت تلخ در کانون توجه قرار نگیرد.

شخصیت اماراتی خطاب به بایدن: حرف‌های خسته‌کننده درباره حقوق‌بشر را رها کن

«عبدالخالق عبدالله» شخصیت مشهور اماراتی، پیش از سفر برنامه‌ریزی شده «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه در اواسط ماه جاری، پیامی را از طریق پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی «سی ان ان» عربی برای وی ارسال کرد.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, شورای همکاری خلیج فارس, عربستان سعودی, فلسطین

توطئه توکیو – واشنگتن برای استقرار موشک‌های میان‌برد در جزایر ژاپن

یک منبع آگاه گفت، نیروهای دفاعی ژاپن و ارتش آمریکا مدت‌هاست از ۲۰۲۱ برای کمک به واشنگتن به منظور استقرار موشک‌های بالستیک میان‌برد در جزایر جنوب‌ غربی ژاپن به منظور دستیابی به “بازدارندگی یکپارچه” علیه چین با تقویت ساخت و ساز “اولین زنجیره جزیره” توطئه کرده‌اند.

ادامه

اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, حقوق بشر, ژاپن, شرق آسیا, گزارش

واکنش پکن به‌سفر سناتور آمریکایی به‌تایوان؛ برای جنگ آمادگی داریم

پکن در واکنش به سفر سناتور آمریکایی به تایوان اعلام کرد که آماده است تا اقدامات لازم را برای خنثی کردن مداخله نیروهای خارجی و تلاش‌های تجزیه طلبانه استقلال تایوان انجام دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, غرب