انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت حمله تروریستی در مسکو شبیه به اقدامات داعش نیست و گمانه‌زنی‌ها را به سوی اوکراین و سازمان سیا سوق داد. به گزارش ایسنا، مقامات روسیه در پی حمله تروریستی در مسکو با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسؤولیت ... افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌ صورت یک‌طرفه به نفع اسرائیل بود، وتو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را وتو کرد. نبنزیا در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در‌ها را ... روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, الجزایر, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

نوام چامسکی: افول آمریکا بیشتر ناشی از عوامل داخلی است

«نوام چامسکی»، دانشمند، نظریه‌پرداز و زبان‌شناس مشهور آمریکایی در مصاحبه‌ای روز پنجشنبه گفته افول ایالات متحده آمریکا بیشتر ناشی از مسائل داخلی است.

 

به گزارش فارس؛ این تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی در مصاحبه‌ای با پایگاه «تروث‌آوت» به برخی از عواملی که نشان می‌دهند افول آمریکا بیشتر ناشی از مسائل داخلی است تا خارجی اشاره کرده است.

 

او می‌گوید: «درباره افول آمریکا در چند دهه گذشته صحبت‌های زیادی شده است. بخشی از آنها واقعیت دارد. اوج قدرت آمریکا که هیچ سابقه تاریخی برای آن وجود نداشت سال ۱۹۴۵ بود.»

 

وی اضافه کرد: «آن وضعیت نمی‌توانست دوام بیاورد و از آن زمان، افول آغاز شده، اگرچه از برخی جهات، قدرت آمریکا همانند همان زمان باقی مانده است.»

 

دانشمند آمریکایی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه این افول بیشتر از عوامل داخلی نشأت گرفته از بالا بودن نرخ مرگ و میر در ایالات متحده به عنوان یکی از شاخص‌های نشان‌دهنده این مسئله نام برده است.

 

چامسکی گفت: «درباره این موضوع کلی، حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. اما اگر بخواهیم روی سوال اصلی‌تری که مطرح‌ شده متمرکز بمانیم باید گفت افول اخیر آمریکا بیشتر ناشی از ضربه‌های داخلی است. و این ضربه‌ها شدید هم هستند.»

 

وی اضافه کرد: «یکی از شاخص‌های اساسی میزان مرگ و میر است. تیتر یکی از پژوهش‌های اخیر این است: “حتی مدت‌ها قبل از شیوع کووید-۱۹ آمریکا با بحران مرگ زودهنگام مواجه بود. ” این پژوهش تا آنجا پیش می‌رود که نشان می‌دهد “قبل از شروع پاندمی کرونا، تعداد آدم‌هایی در آمریکا که در سنین جوان فوت مر‌کردند بالاتر از نرخ مرگ و میر در سایر کشورهای ثروتمند بود.”»

 

چامسکی در ادامه می‌گوید: «داده‌ها، شگفت‌آورند و پدیده “مرگ‌های ناشی از یأس” در میان آمریکایی‌هایِ سفیدپوستِ در سن کار باعث شده، این نرخ مرگ و میر را بیشتر هم کرده است. این چیزی است که غیر از دوران جنگ و بیماری‌های مسری سابقه نداشته است. این تنها یکی از شاخص‌های عجیبی است که نشان می‌دهد این کشور چطور از زمان شکل‌گیری حمله نئولیبرالیسم توسط دولت‌های ریگان، بوش، کلینتون و روسای‌جمهوری بعدی آنها از  لحاظ اجتماعی-اقتصادی و سیاسی دچار فروپاشی شده است.»

 

این نظریه‌پرداز در ادامه به چالش‌های ایجادشده برای «دموکراسی آمریکایی» به عنوان دیگر عامل داخلی اثرگذار بر افول کشورش اشاره کرده است. او گفته است: «یک”طرح افراطی” برای تضعیف باقی‌مانده‌های دموکراسی آمریکایی چند روز قبل از انتخابات نوامبر اعلام شد و البته در آشوب‌های بعدی به سرعت به دست فراموشی سپرده شد.  مسئله تنها به تازگی در تحقیقی از آکسیوس آشکار شد. ایده اساسی آن این است که برنامه‌هایی که از قرن نوزدهم به این سو برای ایجاد نهادهای مدنی غیرسیاسی ایجاد شده‌اند و یکی از بنیان‌های اصلی دموکراسی هستند منحل شوند.»

 

وی اضافه کرد: «ترامپ یک فرمان اجرایی صادر کرده بود که به رئیس‌جمهور اختیار می‌داد مقام‌های ارشد نهادهای مدنی را از افراد وفادار انتخاب شوند. این گامی به سوی ایده‌آل‌های فاشیستی یک حزب قدرتمند با یک رهبر تمامیت‌خواه است که جامعه را کنترل می‌کند. بایدن این فرمان اجرایی را لغو کرد. دموکرات‌های کنگره دنبال تصویب قانونی هستند تا این حمله مستقیم به دموکراسی را ممنوع کنند ولی بعید است جمهوری‌خواهان با آنها همراه شوند.»

 

نوام چامسکی علاوه بر این به وجود طرح‌هایی در دادگاه‌های آمریکا اشاره کرده که در صورت تأیید به نهادهای قانونگذار ایالتی اجازه خواهد داد الکتورهایی را انتخاب کنند که در انتخابات ریاست‌جمهوری رأی مردمی را نادیده می‌گیرند و بر حسب وابستگی حزبی‌شان رأی می‌دهند.

چین ضمن محدود کردن همکاری‌های خود با آمریکا، پلوسی و خانواده اش را تحریم می‌کند

وزارت خارجه چین در واکنش به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تحریم‌هایی را علیه او و خانواده اش اعمال می‌کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

ارتش چین در شرق تایوان ناو هواپیمابر آمریکا را مجبور به عقب نشینی کرد

ارتش آزادیبخش خلق چین از ۴ تا ۷ اگوست در فراز آسمان و  آب های اطراف جزیره تایوان به رزمایش نظامی مهمی برگزار و با مهمات واقعی شلیک کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

مردم آمریکا برای گذران زندگی به‌قرض گرفتن افتادند/ رکورد بدهی۱۶تریلیون دلاری خانوارهای آمریکایی

در حالی که تورم و بیکاری در آمریکا رو به افزایش دارد، مردم برای تامین نیازهای روزمره خود مجبور شده‌اند بیش از گذشته به استفاده از کارت‌های اعتباری روی بیاورند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر