رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

«ویکتور مدودچوگ» (Viktor Medvedchuk) رهبر «جنبش اوکراین دیگر» (OKM) در انتقاد از جنگ اوکراین گفت: آمریکا به دنبال آن است تا کشورهای منطقه بالتیک، لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش این جنگ بیفکند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وی که رئیس سابق حزب اپوزیسیون «برای زندگی» (FLP) و حزبی غیرقانونی در اوکراین شناخته می‌شود ... رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

ادامه

آلمان, آمریکا, امنیتی, اوکراین, بالتیک, تحلیل, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, لهستان

روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در درگیری‌های بین ارتش روسیه و اوکراین در مناطق مختلف، صدها نظامی اوکراینی کشته شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف ۹۳۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. آن‌گونه در بیانیه وزارت ... روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

ادامه

اوکراین, جمهوری چک, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

نیروهای روسیه دست‌کم در سه محل از امتداد جبهه شرقی اوکراین از جمله برای اولین بار در چند ماه گذشته در شمال منطقه خارکیف، دستاوردهای بیشتری را کسب کرده‌اند. به گزارش ایسنا، پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» ... سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نخست وزیر کوزوو؛ آمریکا عامل سقوط دولت ما بود

نخست وزیر موقت کوزوو نماینده ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده را به ساقط نمودن دولتش متهم کرد.

 

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «آلبین کورتی» نخست وزیر موقت کوزوو، یک فرستاده ایالات متحده را به دخالت مستقیم در سرنگونی دولت خود در ماه گذشته متهم کرد و آن را بخشی از برنامه دستیابی به «پیروزی بزرگ دیپلماتیک» دونالد ترامپ، کمتر از یکسال مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، عنوان کرد.

 

آلبین کورتی گفت ریچارد گرنل، نماینده ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در مذاکرات بین کوزوو و صربستان نقش مهمی در تجزیه حزب نخست وزیر و هم چنین دوپارگی حزب ائتلافی با نخست وزیر در کوزوو داشته است.

 

کورتی که در یک کنفرانس خبری آنلاین شرکت داشت، گفت: «دلیل سرنگونی دولت من تنها به این دلیل بود که فرستاده آمریکا، گرنل، برای امضای قرارداد توافق بین کوزوو با صربستان عجله دارد؛ قراردادی که به اعتقاد من به شدت مضر است زیرا یک مبادله‌ای سرزمینی است.»

 

آلبین کورتی در این کنفرانس خبری آنلاین تاکید کرد که ریچارد گرنل بجای مفاد و متن قرارداد بین صربستان و کوزوو تنها به امضای پای این قرارداد اهمیت می داده است. سرپرست دولت در کوزوو، آمریکا را متهم کرد که سعی داشته کنترل روند مذاکرات را در دستان خود بگیرد.

 

نخست وزیر موقت کوزوو گفت که در قرارداد مرزی با صربستان، که مورد نظر ایالات متحده است، این کشور تازه استقلال یافته سرزمین‌هایی را از دست می‌دهد.

 

آلبین کورتی رهبر حزب Vetëvendosje، حزب سوسیال دموکرات و ملی‌گرای کوزوو است.

 

دولت کوزوو به رهبری آلبین کورتی، تنها پس از پنجاه روز، ۲۶ ماه مارس گذشته با رأی عدم اعتماد پارلمان سقوط کرد. کورتی تا تعیین نخست وزیر جدید، سرپرستی دولت را با عنوان نخست وزیر موقت عهده دار است.

 

حزب راست میانه LDK پس از چند هفته تنش با «آلبین کورتی» نخست وزیر وقت کوزوو، طرحی را برای عدم رأی اعتماد به پارلمان برد که سرانجام به سقوط دولت ائتلافی منجر شد.

 

تلاش‌های احزاب مخالف دولت برای برگزاری جلسه استیضاح دولت و رأی عدم اعتماد زمانی آغاز شد که آلبین کورتی، در مقام نخست وزیر، یکی از وزرای نزدیک به هیأت آمریکایی را از کار برکنار کرد. منتقدان اعلام کردند که نخست وزیر روابط کشور با آمریکا را به مخاطره می‌اندازد.

 

در این میان در پاسخ به سوال خبرگزاری آسوشیتدپرس سخنگوی ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان و فرستاده ایالات متحده در مذاکرات صربستان و کوزوو، به سخنان البین کورتی واکنش تازه ای نشان نداد و تنها به توئیت‌های گرنل اشاره کرد که در آن این مقام آمریکایی هرگونه مذاکره درباره مبادله سرزمینی را رد می‌کند.

 

استقلال کوزوو هیچ گاه از سوی صربستان برسمیت شناخته نشده است و صربستان آن را بخشی از خاک خود می‌داند. کوزوو در سال ۲۰۰۸ میلادی از صربستان اعلام استقلال کرد. بیش از ۱۱۰ کشور جهان این کشور را برسمیت شناخته‌اند.

سوخوی روسی هواپیمای آمریکایی را بر فراز مدیترانه رهگیری کرد

نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که یک سوخوی ۳۵ روسیه در اقدامی «ناامن» بر فراز دریایی مدیترانه یک هواپیمایی آمریکایی را رهگیری کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین خطاب به ترامپ: کرونا را سیاسی نکن!

وزارت خارجه روسیه، چین و سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به تهدیدهای ترامپ که این سازمان را “طرفدار چین” خوانده بود، از آمریکا خواستند بحران شیوع ویروس کرونا را سیاسی نکند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

پکن در حال صدور الگوی مدیریتی خود برای مهار کرونا به کشورهای جهان

ماه گذشته میلادی شش کارشناس پزشکی چینی در حالی از یک جت هواپیمایی صربستان در فرودگاه شهر بلگراد خارج شدند که با استقبال و فرش قرمز آلکساندر ووجیچ، رئیس جمهور این کشور و تنی چند از وزرای کابینه وی مواجه شدند؛ ووجیچ بعد از خوش و بش‌های اولیه در اقدامی نمادین پرچم صربستان و سپس ... پکن در حال صدور الگوی مدیریتی خود برای مهار کرونا به کشورهای جهان

ادامه

امریکا, ایتالیا, ایران, پاکستان, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, صربستان, عراق, فیلیپین, کامبوج, کانادا, گزارش, ونزوئلا