تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس باتان با ۲۵۰۰ تفنگدار وارد خلیج فارس شد

ناو هواپیمابر «یو اس اس باتان» بخشی از ناوگروه «امفیبیوس ردی گروپ» ARG به همراه بیست و ششمین واحد اعزامی دریایی آمریکا به منطقه MEU روز چهارشنبه دوازدهم فوریه پس از عبور از تنگه هرمز وارد آب‌های خلیج فارس شد.

 

به گزارش یورونیوز؛ لانس لیشر، فرمانده این ناوگروه جنگی پس ورود یگان‌های دریایی تحت هدایتش به دریای عمان در بیانیه‌ای تاکید کرد: «عبور از این آب‌راه دریایی بسیار مهم و تداوم حضور در منطقه با هدف ایفای نقش در تضمین تردد آزاد کشتیرانی و تامین ثبات و امنیت در اینجا صورت گرفته است.»

 

در این بیانیه آمده است که این ناو گروه متشکل از ۲۵۰۰ تفنگدار دریایی و واحد‌های عمل کننده در دریا و خشکی است که دو ناو هواپیمابر و عملیاتی «یو اس اس نیویورک» و «یو اس اس واک هیل» نیز را شامل می‌شود.

 

پیش از ناو باتان، ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» ماه نوامبر گذشته نیز در اوج تنش‌ها میان ایران و آمریکا از تنگه هرمز عبور کرده و وارد آب‌های خلیج فارس شده بود. آبراهام لینکلن ماه ژانویه خلیج فارس را به سمت آمریکا ترک کرد.

 

ناو گروه باتان و یگان بیست و شش دریایی آمریکا قرار است به حوزه عملیاتی ناوگان پنجم آمریکا ملحق شوند که منطقه‌ای به وسعت ۲.۵ میلیون مایل مربع شامل بخش‌هایی از خلیج فارس، دریای سرخ، خلیج عمان، خلیج عدن، دریای عمان و برخی از مناطق مشرف به اقیانوس هند را تحت پوشش ماموریت خود دارند.

 

از سوی دیگر گرگ لیلاند،‌ یکی دیگر از فرماندهان ناو گروه باتان اعلام کرده است که عبور این یگان دریایی از تنگه هرمز مایه دلگرمی و برای متحدان و تضمین کننده ثبات و امنیت برای تجارت دریایی در منطقه است.

 

حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس در حالی با عبور ناوگروه یو اس اس باتان از تنگه هرمز تقویت می‌شود که تنش‌ میان ایران و ایالات متحده طی ماه‌های اخیر پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس ایران و نیز حملات موشکی تهران به پایگاه نیروهای دریایی آمریکا در عراق به بالاترین حد خود رسید و دو کشور را در آستانه یک جنگ تمام عیار قرار داد.

آزادی ۳ روستا در حومه حلب توسط ارتش سوریه/ انتقال پست‌های دیده‌بانی ترکیه به نقاط تحت کنترل تروریست‌ها

ارتش سوریه در درگیری‌ها با گروه‌های تروریستی در حومه جنوب غربی حلب دستاورد میدانی جدیدی به دست آورده و سه روستا را از کنترل تروریست‌ها آزاد کرد.

ادامه

تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه

مسکو؛ نیروهای نظامی و امنیتی عراق تامین امنیت و دفاع از کشورشان را به تنهایی تضمین می‌کنند

سفیر روسیه در بغداد با اشاره به عملکرد موفق نیروهای امنیتی عراقی در مبارزه با تروریست‌ها در این کشور، بر لزوم ادامه تبادل اطلاعات و اقدامات مشترک برای جلوگیری از حملات تروریستی و تأمین امنیت در شهرهای عراق تأکید کرد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق, ناتو