ناو «تئودور روزولت» در بوسان پهلو گرفت/ کره شمالی هشدار داد

یک مقام نظامی کره شمالی اعزام ناو هواپیمابر از آمریکا به شبه‌جزیره کره را به منظور پیوستن به رزمایش سئول و توکیو مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کیم کانگ ایل، معاون وزیر دفاع کره شمالی با انتقاد از آمریکا به دلیل گسترش کمک نظامی به اوکراین، نسبت به اعزام ناو هواپیمابر به شبه جزیره کره به منظور مشارکت در رزمایش مشترک کره جنوبی و ژاپن هشدار داد و آن را اقدامی بسیار «خطرناک» توصیف کرد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی به نقل از این مقام نظامی پیونگ‌انگ نوشت که اعزام ناو هواپیمابر به منطقه از سوی آمریکا، اقدامی بسیار خطرناک است که دست کره شمالی را برای نمایش تمام عیار بازدارندگی باز می‌گذارد.

ناو هواپیمابر «تئودور روزولت»/یواس‌اس روزولت روز شنبه به منظور پیوستن به رزمایش مشترک کره جنوبی و ژاپن که اواخر ماه آتی برگزار می‌شود، وارد شهر بندری بوسان شد.

جون چون پاک ، یکی از مقامات نظامی ارشد کره شمالی چند روز پس از سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پیونگ‌یانگ گفت که اگر واشنگتن همچنان برای جنگی نیابتی علیه روسیه، اوکراین را تحت فشار قرار داده و این کشور را تهییج کند، آنگاه مسکو «حق توسل به هر نوع حمله تلافی‌جویانه‌ای را دارد.»

پاک تاکید کرد که چنین اقدامی از جانب آمریکا می‌تواند به واکنشی قدرتمندتر از سوی مسکو و در گرفتن یک «جنگ جهانی جدید» منجر شود. او در واکنش به ادعای هفته گذشته پنتاگون مبنی بر صدور جواز برای اوکراین جهت حمله به خاک روسیه با تسلیحات اعطایی آمریکا، این اظهارات را مطرح کرد.

واشنگتن و سئول پس از امضای توافق‌نامه همکاری راهبردی بین روسیه و کره شمالی، به شدت نگران شده‌اند و آنها را به نقض قوانین بین‌المللی از طریق تبادل تسلیحاتی و انتقال سلاح از پیونگ‌یانگ به مسکو جهت استفاده علیه اوکراین متهم کرده‌اند. پیونگ‌یانگ و مسکو اتهامات تبادل تسلیحاتی را رد کرده‌اند.

کره شمالی یک موشک چند کلاهکی را با موفقیت آزمایش کرد

کره شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد که یک موشک چندکلاهکی را با موفقیت آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) در این باره نوشت: این پرتاب جداسازی و کنترل هدایت کلاهک‌های متحرک منفرد را آزمایش کرد تا از توانایی خودروی چندگانه بازگشت مجدد مستقل اطمینان حاصل شود. ... کره شمالی یک موشک چند کلاهکی را با موفقیت آزمایش کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

آزمایش موشکی جدید کره شمالی

ارتش کره جنوبی از شلیک موشک بالستیک از سوی همسایه شمالی خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی اقدام به انجام یک آزمایش موشکی جدید کرد. بر این اساس، ارتش کره جنوبی دقایقی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کره شمالی اقدام به شلیک یک موشک بالستیک ناشناس به ... آزمایش موشکی جدید کره شمالی

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, صلح, کره جنوبی, کره شمالی

کره شمالی: ادامه جنگ نیابتی آمریکا علیه روسیه به جنگ جهانی منجر می‌شود

ارتش کره شمالی با تداوم کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین، اعلام کرد که تدوام جنگ نیابتی واشنگتن علیه مسکو، می‌تواند به یک جنگ جهانی جدید منجر شود. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، پاک جونگ چون یکی از مقام‌های بلند پایه ارتش کره شمالی امروز دوشنبه گفت که روسیه حق انتخاب برای هر نوع حمله ... کره شمالی: ادامه جنگ نیابتی آمریکا علیه روسیه به جنگ جهانی منجر می‌شود

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, روسیه, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

حضور ناو آمریکایی در آب‌های کره‌جنوبی پس از توافق راهبردی پوتین و کیم

به دنبال امضای توافقنامه مشارکت راهبردی جامع بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، یک ناو هواپیمابر آمریکایی برای شرکت در رزمایش سه جانبه وارد آب‌های کره‌جنوبی شد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ناو هواپیمابر روزولت ایالات متحده امروز شنبه برای برگزاری رزمایش سه جانبه همراه با کره جنوبی ... حضور ناو آمریکایی در آب‌های کره‌جنوبی پس از توافق راهبردی پوتین و کیم

ادامه

آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سنگاپور, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش