چین در حال توسعه زیردریایی‌های هسته‌ای جدید است

یک وب سایت نظامی فاش کرد چین درحال توسعه زیردریایی‌های جدیدی است که قابلیت هسته‌ای شدن را نیز دارند. وب سایت Navy Recognition که متخصص در امور نظامی است، گزارش داد که چین در حال توسعه نسل جدیدی از زیردریایی‌های هسته‌ای نظامی چند منظوره است. براساس گزارش ار تی، این وب‌سایت اعلام کرد که برخی ... چین در حال توسعه زیردریایی‌های هسته‌ای جدید است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

واکنش پکن به سفر پوتین به کره شمالی

سخنگوی وزارت امور خارجه چین توسعه روابط مسکو و پیونگ یانگ را عادی قلمداد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لین جیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پیونگ یانگ، تمایل فدراسیون روسیه و کره شمالی برای همکاری و توسعه روابط را عادی خواند. سخنگوی وزارت امور ... واکنش پکن به سفر پوتین به کره شمالی

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق آسیا, صلح, کره شمالی, گزارش

پای نیروها و تسلیحات هسته‌ای آمریکا به سوئد هم باز شد!

براساس پیمان دفاعی جدیدی که بین استکهلم و واشنگتن منعقد شده، حضور نیروها و احتمالا انتقال تسلیحات هسته‌ای آمریکا به پایگاه‌های نظامی سوئد بلامانع است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، قانونگذاران در استکهلم به‌تازگی پیمان دفاعی جنجالی را با واشنگتن تصویب کرده‌اند که نیروهای آمریکایی را برای حضور در ۱۷ پایگاه نظامی ... پای نیروها و تسلیحات هسته‌ای آمریکا به سوئد هم باز شد!

ادامه

اروپا, جنگ سرد, خبر, دانمارک, روسیه, سوئد, صلح, فنلاند, ناتو, نروژ

استقرار موشک‌های آمریکایی در ژاپن با پاسخ مسکو مواجه می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرگونه تهدید روسیه، از جمله استقرار موشک‌های میان‌برد آمریکایی در ژاپن، با پاسخ مناسب مسکو مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: هرگونه تهدید روسیه، از جمله ... استقرار موشک‌های آمریکایی در ژاپن با پاسخ مسکو مواجه می‌شود

ادامه

آمریکا, امارات, اوکراین, بریکس, بیانیه, خبر, روسیه, ژاپن, سوئیس, شبه جزیره کره, صربستان, صلح, عربستان سعودی, کره جنوبی

زیردریایی هسته‌ای روسیه کوبا را ترک کرد

یک زیردریایی هسته ای روسیه و سایر کشتی‌های نیروی دریایی این کشور روز دوشنبه پس از بازدید پنج روزه از کوبا، بندر هاوانا را ترک کردند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “دیجیتال ژورنال” ساکنان محلی پرچم‌های روسیه را در حالی که این زیردریایی و کشتی ها پس از چند روز شلوغ در کوبا به ... زیردریایی هسته‌ای روسیه کوبا را ترک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اروپا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, کانادا, کوبا

نارضایتی کوبا از حضور «بدون دعوت» زیردریایی آمریکایی در گوانتانامو

کوبا حضور «بدون دعوت» یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا در قلمرو اشغال شده و غیرقانونی پایگاه دریایی گوانتانامو در حدود ۸۰۰ کیلومتری هاوانا را رد کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، کارلوس فرناندس دِ کاسیو دومینگس (Carlos Fernández de Cossío Domínguez) معاون وزیر امور خارجه کوبا در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی اعلام کرد که کوبا، حضور بدون دعوت زیردریایی جنگی آمریکایی در خلیج گوانتانامو (جنوب شرقی کوبا) را تایید نمی‌کند زیرا چنین بازدیدهای دریایی باید از طریق یک دعوت (رسمی) صورت گیرد و اکنون این چنین نیست.

وی گفت: ما از حضور زیردریایی در قلمرو خود که متعلق به قدرتی است که سیاست رسمی و عملی خصمانه علیه کوبا را حفظ می‌کند، خوشمان نمی‌آید.

معاون وزیر امور خارجه کوبا همچنین ماهیت «غیرقانونی و غیرقابل قبول» اشغال بخشی از خاک کوبا در استان شرقی گوانتانامو توسط یک قدرت خارجی (ایالات متحده) «برخلاف خواست مردم کوبا» را یادآور شد.

کاسیو گفت: این یک اشغال نظامی غیرقانونی است و این چیزی است که تفاوت را ایجاد می‌کند.

طبق اعلام فرماندهی جنوبی ایالات متحده، زیردریایی تهاجمی سریع یو اس اس هلنا (USS Helena) متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده، ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) وارد آب های پیرامونی پایگاه دریایی گوانتانامو شد.

بیانیه فرماندهی جنوب یک روز پس از ورود یک ناو جنگی روسی به بندر هاوانا صادر شد که تا ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) در یک بازدید رسمی در آنجا به سر می‌برد.

این ناوگان متشکل از ناوچه گورشکوف (Gorshkov)، زیردریایی هسته‌ای کازان (Kazan)، نفتکش ناوگان نفت پاشین (Pashin) و یدک‌کش نجات نیکولای چیکر (Nikolai Chiker) است.

پیش از این، وزارت امور خارجه کوبا اعلام کرده بود که «هیچ یک از کشتی‌ها سلاح هسته‌ای حمل نمی‌کنند، بنابراین توقف آن‌ها در کشور تهدیدی برای منطقه نیست».

به گفته وزارت امور خارجه کوبا، این سفر «با روابط تاریخی دوستی میان کوبا و روسیه مطابقت دارد» و علاوه بر آن مطابق با «مقررات بین‌المللی است که کوبا یکی از کشورهای عضو آن (جامعه بین الملل) است».

دولت کوبا اطمینان داد که این دیدارهای رسمی یک رویه تاریخی کوبا با کشورهایی است که با آن‌ها روابط دوستی و همکاری برقرار می‌کند.

از دیروز جمعه تا ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد)، کشتی گشتی نیروی دریایی سلطنتی کانادا، HMCS Margaret Brooke و کشتی آموزشی ونزوئلایی AB Simón Bolívar قرار است وارد بندر هاوانا شوند.

اعمال قوانین جدید چین در دریای چین جنوبی

گارد ساحلی چین امروز (شنبه) قوانین جدیدی را به اجرا درآورد که براساس آن می‌تواند خارجی‌هایی را که از دریای مورد مناقشه چین جنوبی عبور می‌کنند، بازداشت کند؛ اقدامی که از سوی همسایگان و گروه ۷ به‌منزله ارعاب و تهدید از سوی پکن توصیف شده است. به گزارش ایسنا، پکن روی بیشتر مناطق دریای چین ... اعمال قوانین جدید چین در دریای چین جنوبی

ادامه

تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, فیلیپین

چین: ایجاد دشمنان خیالی و تحریک مقابله‌گری شگرد آمریکا است

سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به موضع‌گیری خصمانه آمریکا در قبال پکن، مسکو و تهران، اظهار داشت: ایجاد دشمنان خیالی و تحریک مقابله‌گری از شگردهای واشنگتن است که از ذهنیت جنگ سرد و هژمونیک این کشور نشان دارد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، جانگ شیائوگانگ این سخنان را در واکنش به ... چین: ایجاد دشمنان خیالی و تحریک مقابله‌گری شگرد آمریکا است

ادامه

آمریکا, استقلال, امنیتی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, صلح, فیلیپین, گزارش, هژمونیسم, هندو پاسیفیک

مصر و روسیه در مدیترانه رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه نیروهای دریایی این کشور و مصر به اجرای رزمایش مشترکی در دریای مدیترانه خواهند پرداخت. به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد ۲ رزمناو متعلق به ناوگان پاسیفیک نیروی دریایی روسیه در رزمایش مشترک دریایی با نیروی دریایی مصر در دریای مدیترانه شرکت خواهند کرد. در ... مصر و روسیه در مدیترانه رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا, شمال افریقا, مصر

افشاگری رویترز درباره کارزار دروغ پراکنی پنتاگون علیه واکسن کرونای چین

خبرگزاری رویترز در گزارشی فاش ساخت ارتش آمریکا در بحبوحه بحران کووید برنامه‌ محرمانه‌ای را برای بی‌اعتبار ساختن واکسن سینوواک چین در جهان به تلافی اینکه پکن، واشنگتن را مقصر همه‌گیری این ویروس دانست، به راه انداخته بود. به گزارش ایسنا، کارشناسان بهداشت و درمان با انتقاد از این عملیات روانی که از سوی ارتش ... افشاگری رویترز درباره کارزار دروغ پراکنی پنتاگون علیه واکسن کرونای چین

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, درمان, شرق آسیا, فیلیپین