روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد: تحقیقات صورت گرفته شواهدی مبنی بر ارتباط بین عوامل حمله تروریستی به سالن کنسرت کرکوس با ملی‌گرایان اوکراین از جمله تراکنش مالی را تأیید می‌کند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ کمیته تحقیقات روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: نتایج اولیه تحقیقات، ماهیت برنامه ریزی شده اقدامات تروریست‌ها، آماده سازی دقیق ... روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

ادامه

اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا

افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

مقام روس؛ عدم شفافیت فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا نگران کننده است

دیمیتری مدودیف معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که عدم شفافیت فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در سطح جهانی، بسیار نگران کننده است.

 

به گزارش ایرنا، مدودیف روز جمعه در گفت و گو با رسانه های روسی که بخشی از آن در خبرگزاری تاس منتشر شد، خاطرنشان کرد که فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در سطح جهانی خطر امنیتی دربردارد.

 

وی با بیان اینکه سازمان های زیادی وجود دارند که می‌توانند پاتوژن (عوامل بیماری زا همچون ویروس و باکتری) تولید کنند، تصریح کرد: این یک مساله امنیتی است. این عوامل بیماری زا در گذشته وجود داشته و همینک نیز وجود دارند.

 

مدودیف افزود: اما مساله این است که این آزمایشگاهها در اختیار چه کسانی قرار دارد و توسط چه کسانی مدیریت می شود و فعالیت آن تا چه اندازه شفاف است.

 

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: به عنوان مثال برخی کشورهای همسایه ما، میزبان آزمایشگاه‌های بیولوژیکی شده و آمریکا و برخی کشورهای دیگر در این آزمایشگاه‌ها مشارکت دارند.

 

وی ادامه داد: مساله این نیست که آمریکایی ها در این آزمایشگاهها فعالیت دارند بلکه ما نمی دانیم در این آزمایشگاهها چه کارهایی انجام می گیرد. این احتمال وجود دارد که در آزمایشگاههای بیولوژیکی عوامل خطرناک تولید شود.

 

مدودیف خاطرنشان کرد: نباید این احتمال را رد کرد و این واقعیت را نباید نادیده گرفت که برخی ویروس ها تولید می‌شوند.

 

مقام امنیتی روس تصریح کرد: کنترل بر این فرآیندها و رعایت مفاد کنوانسیون پیشگیری از خطرهای بیولوژیکی برای بشریت بسیار مهم است.

 

براساس اطلاعات رسانه‌های روسی، آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در برخی جمهوری‌های شوروی سابق شامل گرجستان، اوکراین، قزاقستان و ارمنستان تاسیس شده و فعالیت می‌کنند.

 

فعالیت آزمایشگاه بیولوژیکی «ر.لوگار» در حومه تفلیس پایتخت گرجستان نگرانی خاص روس‌ها را برانگیخته است.

 

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین چندی پیش اعلام کرد: بسیاری از کشورها نگران فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در منطقه هستند.

 

میخاییل اولیانوف در توییتی نوشت: چرا روسیه، چین و بسیاری کشورهای دیگر به شدت نگران حضور آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در منطقه ما هستند.

 

وی افزود: برای اینکه علاوه بر دلایل دیگر، همه این آزمایشگاه‌ها به پنتاگون تعلق دارند که سازمان خیریه به حساب نمی‌آید.

 

“نیکلای پاتروشف” دبیر شورای امنیت روسیه هم در این پیوند اعلام کرده بود که پنتاگون در حال ساخت و احداث آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در سراسر جهان است.

 

وی گفته بود: این آزمایشگاه‌ها برای ساخت سلاح‌های بیولوژیکی راه‌اندازی شده و اتفاقی است که به شدت نگران کننده است.

 

وزارت امور خارجه روسیه نیز یک سال پیش با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به اینکه در مورد فعالیت مرکز بیولوژیکی «ر.لوگار» آمریکا در گرجستان مسائل زیادی مطرح شده است، خواستار بازرسی کارشناسان روس از بخش‌های مختلف این مرکز بیولوژیکی شد.

 

وزارت دفاع روسیه هم در این رابطه اعلام کرد که پنتاگون آزمایشگاه‌های سلاح بیولوژیک را در کشور گرجستان و در مرزهای روسیه احداث کرده که این امر تهدیدی برای مسکو و پکن است.

 

در نشست مطبوعاتی که در مقر وزارت دفاع روسیه در مسکو و با حضور وابستگان نظامی روس برگزار شد، تحرکات آمریکا در زمینه بیولوژیکی و شیمیایی در گرجستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

پس از بررسی و تحلیل پرونده‌های مربوط به ساخت سلاح بیولوژیک توسط یک تیم مخصوص در وزارت دفاع روسیه، مشخص شد که این آزمایشگاه‌ها برای تهیه انواع ویروس‌ها برای کشتن انسان‌ها و شیوع انواع بیماری فعالیت دارند.

 

برپایه این داده‌ها، طاعون آفریقایی که در ۱۰ سال گذشته در مناطق مرزی روسیه و چین با گرجستان شیوع داشته، از آزمایشگاه‌های آمریکایی نشأت گرفته است.

 

براساس گزارش وزارت بهداشت روسیه، تلاش های بیولوژیک آمریکا حدود ۵۵ میلیارد دلار به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بخش‌های مختلف روسیه خسارت زده است.

 

این گزارش می‌افزاید: آمریکا چندین نمونه‌ از شهروندان روس را در ۳۰ آزمایشگاه جمع آوری کرد تا از آنها برای ساخت سلاح بیولوژیک در نزدیک مرزهای روسیه استفاده کند.

 

برپایه این گزارش، اسناد و مدارک مرکز “لوگار” آمریکا در گرجستان ثابت می‌کند که این مرکز مجهز به پهپادهای ناقل حشرات حامل میکروب بوده است.

 

روسیه درپایان اعلام کرد که ساخت آزمایشگاه‌ برای تولید سلاح بیولوژیک توسط آمریکا در مرزهای روسیه، نه تنها جان شهروندان روس را به خطر می‌اندازد، بلکه تهدیدی برای تمام کشورهای همسایه روسیه است.

سفیر کرملین: همکاری نظامی روسیه-ونزوئلا عاملی تثبیت کننده‌ در برابر فشارهای آمریکاست

سفیر روسیه در ونزوئلا به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که همکاری نظامی- فنی بین مسکو و کاراکاس یک “عامل تثبیت کننده” در برابر فشارهای آمریکا و شرکای ناتو آن بر دولت رئیس جمهوری ونزوئلا محسوب می‌شود.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جنگ سرد, جهان, روسیه, ناتو, ونزوئلا

«بن بست روادیدی» بین مسکو و واشنگتن

به گزارش «نووستی» وزارت امور خارجه آمریکا به سفارت روسیه هشدار داده در صورت عدم قبول شرایط واشنگتن برای صدور روادید برای نیروهای امنیتی سفیر آمریکا، سفیر روسیه مجبور خواهد شد تا در ماه آوریل (فروردین ماه آینده) خاک ایالات متحده را ترک کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

روسیه: حتی فکر کردن به جنگ میان روسیه و اوکراین غیرقابل قبول است

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که حتی فکر کردن به جنگ با اوکراین و ملت این کشور غیرقابل قبول است.

ادامه

اسلواکی, امریکا, انگلستان, اوکراین, بلغارستان, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, گزارش, مجارستان, ناتو

چین: نگرانی‌های امنیتی روسیه جدی گرفته شوند/ امنیت منطقه نمی‌تواند با تقویت و توسعه بلوک‌های نظامی تضمین شود

وزیر خارجه چین در سخنانی اظهار کرد که نگرانی‌های امنیتی قانونی روسیه باید کاملا جدی گرفته بشوند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو