آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

«آری به صلح! نه به ناتو!»

هفتهٔ پیش هفتاد و پنجمین سالگرد پایه‌گذاری تشکیلات نظامی-امنیتی «سازمان پیمان اطلس شمالی» یا همان «ناتو» بود. این روزها نظامی‌گرایان و ‏جنگ‌طلبان امروزی، و در پیشاپیش آنها آمریکا، با پرده‌پوشی جنایت‌های گذشته و اکنون ناتو، سه ربع ‏قرن موجودیت این ائتلاف نظامی تجاوزکار را جشن می‌گیرند. هفتاد و پنج سال پیش، در روز ۴ آوریل ... «آری به صلح! نه به ناتو!»

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, سودان, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, عراق, غرب اروپا, فاشیسم, فنلاند, کمونیسم, گرسنگی, لیبی, مالی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, یوگوسلاوی

یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور کنترل مناطق دیگری از دونتسک را به دست گرفتند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش‌هایی از جمهوری دونتسک خبر داد. وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کهیگان‌های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک ... یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

عصبانیت اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه

اتحادیه اروپا از اصرار ایالات متحده بر مصادره دارایی‌های روسیه خشمگین است. به گزارش واشنگتن پست (WP)، مقامات کشور‌های اروپایی نمی‌خواهند دارایی‌های مسدود شده فدراسیون روسیه را مصادره کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ به گفته این منابع، اروپایی‌ها بیم آن دارند که توقیف دارایی‌ها نه تنها قوانین بین‌المللی را نقض کند، بلکه اعتماد سرمایه گذاران ... عصبانیت اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

شرط ناتو برای ارسال تسلیحات جدید به کی‌یف!

همزمان با تصویب لایحه کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین در کنگره آمریکا، یک منبع آگاه از شرط «ناتو» برای تخصیص کمک جدید به کی‌یف پرده برداشت! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، یک منبع آگاه در بروکسل گفت است که کشورهای عضو ناتو به منظور تامین تسلیحات جدید، برای اوکراین شرط ... شرط ناتو برای ارسال تسلیحات جدید به کی‌یف!

ادامه

آمریکا, اوکراین, بلژیک, جنگ نیابتی, جهان, شرق اروپا, گزارش, ناتو

مسکو: از انتقال سازمان ملل به کشور بی‌طرف حمایت می‌کنیم

«پیوتر ایلایچف» رئیس اداره امور سازمان‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه روسیه گفت، تثبیت توافق احتمالی میان روسیه و اوکراین در شورای امنیت، تضمینی برای اجرای آن نخواهد بود و مسکو از انتقال سازمان ملل به کشور بی‌طرف حمایت می‌کند.

 

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این دیپلمات روس در آستانه برگزاری چهارمین دور مذاکرات اوکراین و روسیه گفت: «در حال حاضر و در شرایطی که طرفین هنوز به توافقی مشخص نرسیده‌اند، صحبت از قطعنامه شورای امنیتی که بتواند به‌صورت رسمی آن‌ها را ثبت کنند، اقدامی ناپخته است. گرچه در نظر گرفتن چنین تحولی، بی‌ارزش نخواهد بود».

 

ایلایچف درباره یکی از علل درگیری‌ها در اوکراین متذکر شد، توافقات «مینسک» که آتش‌بس میان نیروهای دولتی و نواحی خودمختار شرق اوکراین را شامل می‌شد، به‌وسیله قطعنامه ۲۲۰۲ شورای امنیت مورد تثبیت قرار گرفت اما طرف اوکراینی به آن عمل نکرد.

 

او در این‌باره گفت: «با وجود دورهای بی‌شماری از مذاکرات و دعوت اوکراین به اجرای بسته اقدامات مندرج در توافقات مینسک، اوکراینی‌ها در واقع سال‌ها تعهدات خود ذیل این توافقات را نقض کردند. ما بارها بر حل مسالمت‌آمیز درگیری در اوکراین که یکی از محورهای اصلی تعهدات کی‌یف و لوهانسک و دونتسک (جمهوری‌های خودمختار شرق اوکراین) در توافقات مینسک بود، تأکید کردیم».

 

این مقام روس توضیح داد، از لحظه امضای توافقات مینسک، مقامات اوکراینی به وضوح آن را بی‌اهمیت توصیف کرده و اعلام کردند به آن عمل نخواهند کرد و از گفت‌وگوی مستقیم با دونباس نیز امتناع کردند».

 

او در ادامه گفت: «این رویکرد موجب شد توافقات مینسک در واقع نامعتبر شوند. ما هیچ الزامی برای احیای آن‌ها را شاهد نیستیم».

 

ایلایچف افزود: «منسوخ کردن قطعنامه ۲۲۰۲ شورای امنیت که توافقات مینسک را تأیید می‌کند، نیازمند معرفی سند جدیدی از سوی شورای امنیت سازمان ملل است. با توجه به وضعیت فعلی، چنین گام‌هایی غیر واقع‌بینانه هستند».

 

این مقام روس گفت: «ما از ایده تغییر مقر سازمان ملل به یک کشور بی‌طرف حمایت می‌کنیم. چنین اقدامی می‌تواند از بین بردن تنش‌های غیرضروری ناشس از رویه‌های پیچیده جستجو برای یافتن پاسخ‌های جمعی به چالش‌های جهانی این دوره را موجب شود. علاوه بر این، تلاش‌های ما نسبت به آنچه اکنون شاهد هستیم کمتر سیاست‌زده خواهد شد».

 

او با این حال متذکر شد تغییر مکان مقر سازمان ملل نیازمند رأی اکثریت کشورهای عضو است و چنین اقدامی در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

روایت اندیشکده آمریکایی از سیاست واشنگتن برای تغییر رژیم در روسیه

اندیشکده آمریکایی «رند» در سال ۲۰۱۹ گزارشی با عنوان «درگیر کردن روسیه و برهم زدن تعادل آن» منتشر کرد و در آن از اثرات «گزینه‌های هزینه‌زا» برای روسیه صحبت به میان می‌آورد.

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, تروریسم, جهان, دیدگاه, روسیه, ژئوپلیتیک, سوریه, شمال اروپا, غرب, مقاله

میزبانی انگلیس از رهبران بالتیک و نوردیک برای فشار بر روسیه/ آمریکا نیروی بیشتری در اروپا مستقر می‌کند

نخست‌وزیر انگلیس به زودی میزبان رهبرانی از کشورهایی در امتداد جناح شمال غربی روسیه خواهد بود تا درباره راه‌های واکنش به حمله پوتین به اوکراین از جمله یافتن راه‌های جدیدی برای منزوی کردن اقتصاد روسیه رایزنی کند.

ادامه

اروپا, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, بالکان, جنگ سرد, جهان, دانمارک, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فنلاند, لتونی, لیتوانی, ناتو, نروژ, هلند