خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مسکو ادعای حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین را «چرند» توصیف کرد

سخنگوی کاخ کرملین گزارش رسانه‌های غربی درباره حمله روسیه به اوکراین را چرند توصیف کرد و درمورد تنش‌زایی چنین ادعاهایی هشدار داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «دمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه روز دوشنبه گفت، ادعای رسانه‌های غربی درباره احتمال حمله کشورش به اوکراین، «چرند» است.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف گفت: «شاهد هستیم که یک کمپین هدفمند اطلاعات ایجاد شده است. برخی روزنامه‌های آمریکایی، به‌طور فعالانه در این قضیه دخیل هستند».

 

سخنگوی کرملین افزود: «چنین اقدامی تنش‌ها را تشدید می‌کند و در واقع بار دیگر، تلاشی برای معرفی روسیه به عنوان طرفی است که روند مصالحه را تهدید می‌کند».

 

وی با اشاره به اینکه مسکو با نگرانی نظاره‌گر کمک ناتو به تقویت نیروهای اوکراینی است گفت، گزارش‌هایی که رسانه‌های غربی درباره تجمع نیروها و تجهیزات روسیه در مرز این کشور منتشر می‌کنند چرند است.

 

پسکوف در ادامه گفت: «کی‌یف خود در حال تقویت نیرو است و به این کشور در تقویت نیرو کمک می‌شود. مقادیر چشمگیری از تسلیحات از جمله تسلیحات مدرن و با تکنولوژی بالا به کی‌یف می‌رسد. ما با نگرانی شاهد این مسئله هستیم و از نفوذسیاست‌مداران تندرو در اوکراین مطلع هستیم».

 

علاوه بر سخنگوی کرملین، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز امروز (دوشنبه) ادعای «تهاجم» این کشور به اوکراین را که در رسانه‌های غربی مطرح شده، افسانه توصیف کرد.

 

پسکوف روز گذشته (یکشنبه) نیز در واکنش به این گزارش‌ها گفته بود: «این تنش به‌صورت مصنوعی تشدید شده است. کسانی که نیروهای مسلح خود را از آن‌سوی اقیانوس [اطلس] آورده‌اند، ما را به فعالیت‌های نظامی غیرمعمول در قلمرو خود متهم می‌کنند. این کشور ایالات متحده آمریکا است. چنین کاری منطقی و مؤدبانه نیست».

 

پسکوف با اشاره به اینکه اوکراین‌ می‌خواهد مشکلات خود را با توسل به زور حل کند گفت، روسیه از ناتو خواسته است که از «متمرکز کردن مُشت نظامی» در مجاورت مرزهای روسیه و تجهیز اوکراین به سلاح‌های مدرن دست بردارد.

 

«کایرلو بودانوف» رئیس سازمان اطلاعات دفاعی اوکراین روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با وبگاه «میلیتری تایمز» مدعی شد روسیه بیش از ۹۲۰۰۰ نظامی اطراف مرزهای اوکراین مستقر کرده و در حال آماده شدن برای حمله به اوکراین تا پایان ژانویه یا اوایل فوریه است.

 

پیش از آن «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز شنبه گفت: «ما نگرانی واقعی درباره فعالیت نظامی غیرعادی روسیه در مرز با اوکراین داریم. ما نگرانی‌های واقعی درباره نحوه گفتاری که از روسیه می‌شنویم و شاهد آن هستیم و همچنین در رسانه‌های اجتماعی داریم».

 

وزیر خارجه آمریکا گفت که نگرانی‌های این کشور به صورت گسترده با متحدان آمریکایی به اشتراک گذاشته شده اما از بیان این موضوع که آیا سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند که مسکو به دنبال حمله به اوکراین بوده، خودداری کرد.

 

 

شی جین پینگ: چین به دنبال هژمونی بر همسایگان نیست

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین طی نشست روز دوشنبه خود با رهبران ۱۰ کشور اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ. سه. آن) گفت که پکن در بحبوحه افزایش تنش‌ها بر سر دریای جنوب چین، بر همسایگان کوچکتر منطقه‌ای خود “قلدری” نخواهد کرد.

ادامه

آ. سه. آن, اقتصادی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

زاخارووا: ناتو هشدارهای مسکو را نادیده گرفته و همچنان در آتش تنش‌ها می‌دمد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، ناتو همچنان در آتش تنش‌ها در مرزهای روسیه می‌دمد و هشدارهای مسکو را نادیده می‌گیرد. این دیپلمات روس، رزمایش‌های مشترک آمریکا و استونی را نمونه دیگری از این اقدامات دانست.

ادامه

استونی, امریکا, جهان, روسیه, شرق اروپا, ناتو

پایگاه نظامی چین در امارات؛ آیا ابوظبی به متحد مشکوک آمریکا تبدیل شده است؟

پس از ادعای منابع خبری آمریکایی درباره وجود یک پایگاه نظامی چینی در خاک امارات، برخی تحلیلگران از مشکوک شدن واشنگتن به امارات و احتمال اثرگذاری این مسئله بر خریدهای تسلیحاتی ابوظی از آمریکا سخن به میان آورده‌اند.

ادامه

الجزایر, امارات, امریکا, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, قطر, مقاله, ناتو

کیسینجر؛ چین به تایوان حمله نمی‌کند

وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت که پیوستن نهایی تایوان و چین هدف پکن است، اما چین به این جزیره حمله نمی‌کند.   به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا روز یکشنبه گفت که چین همچنان به تایوان طمع دارد، اما انتظار نمی‌رود این کشور به این جزیره حمله کند.   به نوشته وبگاه ... کیسینجر؛ چین به تایوان حمله نمی‌کند

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین