شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

نمایندگان انجمن‌ها و شخصیت‌های جامعه مدنی تونس علیه دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل امتناعش از تحقیق درخصوص جنایت نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه در دادگاه‌های این کشور شکوائیه‌ای را ارائه دادند. به گزارش ایسنا، شخصیت‌های ملی تونس طی کنفرانسی مطبوعاتی امتناع دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از رسیدگی به جنایت نسل‌کشی اسرائیل علیه ملت ... شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, شمال افریقا, فلسطین, نسل کشی

ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

یک ماهواره سنجش از راه دور مصری از پایگاه فضایی جیو چوان در شمال غربی چین به فضا پرتاپ و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک ماهواره سنجش از راه دور متعلق به دولت مصر با نام (MISRSAT-۲) امروز (دوشنبه ۱۳ آذر) به فضا پرتاب ... ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

ادامه

چین, خبر, شرق آسیا, کشاورزی, مصر

مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

مجلس الجزایر با اکثریت آرا به رئیس جمهور این کشور اجازه داد تا در صورت لزوم برای دفاع از مردم فلسطین وارد جنگ با اسرائیل شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه اعتراض‌های مردم مناطق مختلف به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه، نمایندگان مجلس الجزایر با اکثریت آرا رسماً به رئیس‌ جمهور این کشور اجازه ... مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسراییل, الجزایر, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شمال افریقا, فلسطین

پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

پارلمان لیبی در پی ادامه تجاوزات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه و حمایت کشورهای غربی از جنایات این رژیم، خواستار خروج سفرای کشورهای حامی این رژیم از این کشور شد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه المسیره، پارلمان لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفرای کشورهای حامی جنایات اسرائیل در غزه هرچه سریعتر خاک ... پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

ادامه

اسراییل, زنان, شمال افریقا, فلسطین, کودکان, گزارش, لیبی, نسل کشی

نشریه بیلد: آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

روزنامه بیلد آلمان به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که دولت برلین تصمیم گرفته است تا برخی از واحدهای رده‌بالای نیروهای ویژه این کشور را در حالی که برای شرایط بحرانی احتمالی در اراضی اشغالی، غزه و «خاورمیانه» آماده می‌شود، در قبرس مستقر کند. به گزارش ایسنا، نشریه بیلد روز چهارشنبه گزارش داد که ... نشریه بیلد: آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, اشغالگری, شمال افریقا, صهیونیسم, فلسطین, قبرس, گزارش, لبنان

مخالفت اپوزیسیون سودان با انتخابات زودهنگام در مقابل اصرار شورای نظامی بر این گزینه

ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر در سودان اعتصاب دو روز گذشته را تا ۹۰ درصد موفقیت‌آمیز و نشان دهنده اطمینان آشکار جامعه سودان به خود دانستند.

 

به نقل از سایت خبری الجزیره، ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر (اپوزیسیون) در پایان اعتصاب روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

 

رهبران این ائتلاف در این کنفرانس اعلام کردند، پایبندی گسترده مردم به این اعتصاب به منزله اطمینان آشکار جامعه سودان به گروه‌های آزادی و تغییر بود که هدایت اعتراضات در کشور را بر عهده دارند.

 

این ائتلاف ضمن تاکید بر مسالمت‌آمیز بودن انقلاب، تهدید کرد، در صورتی که شورای نظامی به درخواست آنها برای انتقال قدرت به غیرنظامیان و تشکیل یک شورای حاکمیتی برای دوره انتقالی با اکثریت و ریاستی مدنی پاسخ مثبت ندهد، شرایط را به سوی نافرمانی مدنی سوق می‌دهند.

 

این ائتلاف در ادامه صحبت از برگزاری انتخابات زودهنگام را عاملی ویرانگر در روند مذاکرات میان ائتلاف و شورای نظامی دانست.

 

صدیق فاروق، یکی از رهبران این ائتلاف اظهار کرد: قابل قبول نیست شورای نظامی از دوش انقلابیون سودان بالا برود. اگر این شورا به خواسته‌های مردم عمل نکند، آنها نافرمانی مدنی را پیش خواهند گرفت.

 

ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر در ادامه تاکید کرد، تا این لحظه هیچ‌گونه رایزنی با شورای نظامی از زمان توقف مذاکرات در هفته گذشته انجام نشده است و صحبت از برگزاری انتخابات زودهنگام همانند بستن گاری در مقابل اسب و اهرم فشاری مردود است.

 

این ائتلاف همچنین با تاکید بر استمرار اعتراضات اعلام کرد که خود را برای برگزاری نماز بزرگ عید فطر در محل تحصن در مقابل فرماندهی ارتش در شهر خارطوم آماده می‌کند.

 

ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر مخالفت خود را نیز با سفرهای خارجی رئیس شورای انتقالی سودان اعلام کرد.

 

بابکر فیصل از رهبران این ائتلاف گفت: ما نمی‌دانیم برنامه‌های این سفرهای خارجی عبدالفتاح البرهان رئیس شورای انتقالی و محمد حمدان حمیدتی معاونش چه بود.

 

صلاح عبدالخالق سعد، عضو شورای نظامی سودان اظهار کرد: شورا در صورت شکست مذاکرات با گروه‌های آزادی و تغییر، گزینه‌های دیگری را پیش رو خواهد داشت و تنها قدرت را به دولتی منتخب تحویل خواهد داد.

 

وی تاکید کرد: ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر هر چقدر هم که فریادشان بلند باشد نماینده همه مردم سودان نیستند و نمایندگی مردم سودان از طریق صندوق انتخابات انجام می‌شود و هر کسی که اکثریت آرا را به دست آورد، ما قدرت را به صورت کامل به آن تحویل می‌دهیم.

 

وی افزود: اگر کارها به بن بست برسند، شورا گزینه‌ها و راه‌حل‌های ملی از جمله برگزاری انتخابات زودهنگام ظرف سه تا شش ماه دارد.

 

این عضو شورای نظامی با هشدار نسبت به وخامت شرایط امنیتی سودان و احتمال ایجاد آشوب در این کشور، گفت‌: در سودان بیش از هشت ارتش مسلح وجود دارد و اگر مسئولان سیاسی با جدیت اقدام نکنند، هر لحظه احتمال انفجار اوضاع وجود دارد.

 

جمعیت شاغلین سودان نیز به با انتشار بیانیه‌ای حامیان خود را به حضور در میادین تحصن در خارطوم و دیگر شهرهای این کشور دعوت کرد تا موفقیت اعتصاب دو روز اخیر را جشن بگیرند.

 

در این بیانیه آمده است، مردم در اعتصاب عمومی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با دفاع از اهداف انقلاب و تاکید بر لزوم انتقال فوری قدرت به حاکمیت مدنی پیروزی بزرگی را رقم زدند.

 

در این بیانیه تاکید شده است که تحصن‌های مردمی در شهرهای مختلف سودان همانند سوپاپ اطمینانی برای موفقیت اهداف انقلاب است.

ایسنا

دعوت نیروهای «آزادی و تغییر» سودان به‌حرکت میلیونی برای ایجاد حکومت مدنی

نیروهای آزادی و تغییر سودان امروز پنجشنبه، مردم این کشور را به حضور در خیابان‌ها و حرکت خودروها به سمت مقر اعتصاب مقابل ستاد فرماندهی ارتش با عنوان «حرکت میلیونی برای ساخت و مدنیت» فرا خواندند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, سودان, شمال افریقا

حزب کمونیست سودان و جمعیت شاغلین این کشور خواهان سرنگونی شورای نظامی انتقالی شدند

جمعیت شاغلین سودان و حزب کمونیست این کشور خواهان سرنگونی حکومت نظامی و اجرای تحصن‌ها و اعتصاب‌ها در سراسر سودان شدند تا خواسته معترضان مبنی بر انتقال قدرت به غیرنظامیان محقق شود.

ادامه

جهان, خبر, سودان, شمال افریقا