مجمع عمومی کانون نویسندگان ایران برگزار شد

روز جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ مجمع عمومی عادی سالیانه‌ی کانون نویسندگان ایران در منزل یکی از اعضا برگزار شد.

در این مجمع اعضای هیئت دبیران، منشی، بازرسان مالی و صندوقدار کانون انتخاب شدند و به وضعیت عضویت یک تن از اعضا نیز رسیدگی شد.

یازدهمین مجمع عمومی در دوره‌ی سوم فعالیت کانون با حضور بسیاری از اعضا برگزار شد. ابتدا رئیس سنی جلسه فاطمه سرحدی‌زاده، ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، به یاد درگذشتگان کانون یک دقیقه سکوت داد و جلسه رسما آغاز شد. سپس هیئت رئیسه مجمع متشکل از علیرضا عباسی (رئیس)، فرامرز سه‌دهی (نایب رئیس) و قارن سوادکوهی (منشی) گردش کار جلسه را به عهده گرفتند. روزبه سوهانی گزارش عملکرد هیئت دبیران از آبان ۱۴۰۲ تا آبان ۱۴۰۳ را خواند که پس از بحث، مورد تأیید حاضران در مجمع قرار گرفت. سپس حافظ موسوی یکی از بازرسان مالی کانون گزارش بازرسان را خواند. این گزارش نیز به تایید مجمع رسید. 


دستور اول مجمع، رسیدگی به وضعیت عضویت آتفه چهارمحالیان بود. برگه‌های رای‌ توزیع، جمع‌آوری و سپس آرا شمرده و ثبت شد. بر اساس آرا:

مجمع به ادامه‌ی تعلیق عضویت آتفه چهارمحالیان رای داد.

دستور دوم مجمع، انتخابات بود که طی آن باید اعضای هیئت دبیران، منشی، صندوقدار و بازرسان مالی انتخاب می‌شدند. اسامی کاندیداها برای رکن‌های مختلف ثبت و برگه‌های رای توزیع شد. دقایقی بعد هیئت نظار متشکل از علی قنبری، کیوان مهتدی، حسن صفدری، علیرضا اسکندریون و روزبه صالحی، برگه‌های رای را توزیع، جمع و سپس اقدام به ثبت آرا کرد. نتیجه‌ی انتخابات به ترتیب زیر است:

۱ – ناصر زرافشان 
۲ – آیدا عمیدی 
۳ – محبوبه موسوی
۴ – علی جانوند
۵ – اکبر معصوم‌بیگی (رای اکبر معصوم‌بیگی، محمد قاسم‌زاده و قباد آذرآیین برابر بود و ترتیب بر اساس قرعه‌کشی معین شد)  

اعضا جانشین (علی‌البدل) هیئت دبیران به ترتیب آرا:

۱ – قباد آذرآیین
۲ – محمد قاسم‌زاده 
۳ – علیرضا بهنام
۴ – کیوان باژن (رای کیوان باژن و سیامک میرزاده برابر بود)
۵ – سیامک میرزاده

منشی: هادی هیالی 
صندوقدار: قباد حیدر
بازرسان مالی:
۱ – حافظ موسوی
۲ – علی صبوری

منبع کانال کانون‌ نویسندگان ایران

نویسندهٔ برجسته و مردمی ایران، طنزنویس افشاگر ابتذال، رفیق فریدون تنکابنی درگذشت

[تولد: تهران، ۱۳۱۶ درگذشت: کُلن (آلمان)، ۷ مهرماه ۱۴۰۳] رفیق فریدون روز شنبه ۷ مهرماه به‌دنبال بیماری در سن ۸۷ سالگی درگذشت. محبوبیت تنکابنی چنین بود که داستان‌ها و طنزهایش پس از انتشار با استقبال خوانندگان در ایران روبرو می‌شد و گاهی برخی از طنزهایش نقل مجلس‌های روشنفکران مخالف رژیم می‌شد. نیش طنزهای کوتاه و ... نویسندهٔ برجسته و مردمی ایران، طنزنویس افشاگر ابتذال، رفیق فریدون تنکابنی درگذشت

ادامه

آلمان, ایران, نویسندگان, یادنامه

گرامی باد سالگرد انقلاب مشروطیت: انقلاب رهایی‌بخش و ملیِ مشروطه، راه‌گشای دورانی نو در تاریخ معاصر ایران!

بیش ازیک‌صد سال پیش، جامعه فئودالی ایران با یک تحرک انقلابی خود را در بزرگراه پیشرفت و تمدن جهانی قرار داد و مردم ما با مبارزه‌ای خستگی‌ناپذیر سکوت اجتماعی، واپس‌ماندگی، و استبداد کهن را شکست دادند. خصلت‌ها و تحولات اجتماعی در دوره‌های مختلف انقلاب مشروطیت انقلاب مشروطیت در ایران، یکی ازبزرگ‌ترین جنبش‌های خلقی تاریخ معاصر ... گرامی باد سالگرد انقلاب مشروطیت: انقلاب رهایی‌بخش و ملیِ مشروطه، راه‌گشای دورانی نو در تاریخ معاصر ایران!

ادامه

اجتماعی, ارتجاع, استبدادی, استعمار, امپریالیسم, انگلیس, ایران, تاریخ, جهان, خاورمیانه, روزنامه نگاران, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, فرهنگ, نویسندگان

تداوم سرکوب شاعران، نویسندگان و مترجمان

از آغاز جنبش آزادی‌خواهی مردم ایران در شهریور ۱۴۰۱ هزاران نفر به دست نیروهای امنیتی بازداشت شدند. میان بازداشت‌شدگان نام ده‌ها شاعر، نویسنده و مترجم نیز به چشم می‌خورد که تعدادی از آنان هنوز در زندان‌های جمهوری اسلامی محبوس‌اند و تعدادی نیز پس از بازداشت و تحمل بازجویی با قرار وثیقه آزاد شده‌اند. علاوه بر ... تداوم سرکوب شاعران، نویسندگان و مترجمان

ادامه

ایران, حقوق بشر, فرهنگ, گزارش, نویسندگان

سازمان ملل: تشدید سرکوب و اعدام در ایران نگران‌کننده است

سازمان ملل علاوه بر ابراز نگرانی از افزایش موارد اعدام، نسبت به تشدید نابرابری‌های اقتصادی، گسترش سرکوب‌، نقض حقوق زنان، کارگران و فعالان صنفی و مدنی هشدار داد.

ادامه

ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فعال اجتماعی, فعال زنان, فعال سیاسی, فعال محیط زیست, فعال هنری, کارگری, کولبری, معلمان, نویسندگان, وکلا