اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

لندن بی‌وقفه در‌پی دمیدن در آتش جنگ؛ وزیر‌خارجه انگلیس خواستار ارسال تسلیحات به‌تایوان شد

وزیر خارجه انگلیس پیشنهاد داده که این کشور باید کمک‌های نظامی به تایوان بفرستد؛ این وزیر خارجه در حالیکه دیروز شواهد و مدارکی را به کمیته مجلس عوام ارائه داد، این “اظهارات شوکه‌کننده” را ایراد کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ انگلیس در حال حاضر هیچ روابط دیپلماتیک و دفاعی با تایوان ندارد؛ جزیره‌ای که به گفته این روزنامه در معرض خطر “حمله چین” است.

 

اگر خواسته لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس عملی شود،‌ این برنامه احتمالا چین را خشمگین خواهد کرد و همچنین انگلیس را با کمبود تجهیزات نظامی مواجه می‌کند.

 

لیز تراس در این راستا اظهار کرد: «همیشه یک گرایش و تمایلی وجود دارد. ما این مسئله را از پیش از جنگ اوکراین درنظر گرفته‌ایم و امیدوارم که اتفاقات بدی رخ ندهد و آنقدر صبر نکنیم که دیر شود.»

 

وی افزود: «ما باید زودتر اقدام می‌کردیم. ما باید تسلیحات دفاعی را زودتر به اوکراین ارسال می‌کردیم. ما باید از چنین مسئله‌ای درخصوص تایوان درس بگیریم. هر سلاحی که ما فرستاده‌ایم، به ماه‌ها آموزش احتیاج داشته است؛ پس بنابراین هر چه زودتر انجام دهیم، بهتر است.»

 

این در حالیست که چین در مقایسه با ایالات متحده و انگلیس کشتی‌های جنگی بیشتر و طبق گزارش‌ها این کشور بیش از ۲۰۰۰ جنگنده هوایی دارد.

 

گزارش پارلمان که اوایل سال ۲۰۲۲ منتشر شد، نشان می‌دهد که نیروی دریایی انگلیس نمی‌تواند خواسته‌های فعلی دولت را محقق کند.

 

ژنرال پاتریک سندرز، رئیس ارتش انگلیس گفت که این کشور نمی‌تواند “چالش جدی و فزاینده چین” را نادیده بگیرد اما این در حالیست که وی از ارسال تسلیحات به تایوان حمایت نکرد.

 

در حال حاضر، تمرکز این ژنرال بر روی روسیه و “تهدید قریب‌الوقوع” ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نسبت به سرزمین‌های اصلی اروپا به ویژه کشورهای حوزه بالیتک است.

 

وی افزود که روسیه می‌تواند “خطرناک‌تر از قبل” باشد و همچنین این ژنرال قصد دارد هزاران نیروی بیشتر را با آمادگی بالا به مرزها بفرستد تا از اروپای شرقی دفاع کنند.

 

ژنرال پاتریک سندرز تاکید کرد: «خوب است به یاد بیاوریم که در تاریخ، روسیه اغلب جنگ‌ها را به طرز بدی شروع کرده است. اگرچه برای مدتی دست کم توان روسیه کاهش پیدا خواهد کرد اما تهدیدات از جانب این کشور شدیدتر خواهد شد. در اکثر سناریوها، روسیه تهدید بزرگتری برای امنیت اروپا خواهد بود. و اگر شما می‌خواهید این درگیری را منحرف کنید، بهتر است آماده جنگ شوید.»

دو گردان هوایی اف-۳۵ و دو ناوشکن آمریکایی در راه اروپا

جو بایدن امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که با هدف تقویت امنیت منطقه‌ای پس از حمله روسیه به اوکراین، آرایش نظامی نیروهای خود در اروپا را بهبود می‌بخشد.

ادامه

اروپا, اسپانیا, المان, امریکا, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, ترکیه, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژاپن, سوئد, شرق اروپا, غرب, فنلاند, کره جنوبی, گزارش, لهستان, ناتو

کشورهای آسیا واقیانوس آرام نباید به دیوار شکسته ناتو اعتماد کنند

نشست ناتو سه شنبه ۲۸ ژوئن (۷ تیر) در مادرید پایتخت اسپانیا برگزار شد. از چشم ناظران، این محصول جنگ سرد قدیم در حال گشودن فصلی جدید از یک «جنگ سرد جدید» است.

ادامه

اروپا, اسپانیا, استرالیا, اقیانوسیه, المان, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, پرتغال, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, ناتو, نیوزلند

لشکرکشی ناتو در اروپا و استقرار طولانی با ترفند‌های نوین

در تداوم تقابل آمریکا و ناتو با روسیه، مشاور امنیت ملی ایالات متحده از استقرار نظامی بلندمدت در سراسر قاره اروپا خبر داد.

ادامه

اروپا, اسپانیا, امریکا, اوکراین, بالکان, بلاروس, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق اروپا, صلح, فرانسه, ناتو

دولت بایدن: اوکراین توانایی باز پس‌گیری اراضی خود را ندارد

مقامات دولت رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کردند که علی رغم تسلیح اوکراین به تجهیزات پیشرفته نظامی غربی، بعید به نظر می‌رسد که کی‌یف بتواند سرزمین های از دست رفته را بازپس بگیرد.

ادامه

اسپانیا, المان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, ناتو