قطعی شدن خرید واکسن “اسپوتنیک وی” توسط اتریش

صدراعظم اتریش از پایان مذاکرات کشورش با روسیه و قطعی شدن خرید واکسن “اسپوتنیک وی” از سوی اتریش خبر داد.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، سباستین کورتس روز گذشته اعلام کرد که مذاکرات کشورش با روسیه برای خریداری واکسن “اسپوتنیک وی” به پایان رسید و کشورش اکنون می تواند این واکسن را بخرد.

 

این مقام ارشد اتریش عنوان کرد که حدود یک میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی در راستای تقویت طرح واکسیناسیون در اتریش خریداری می‌شود.

 

کوترس افزود: با نهایی شدن مذاکرات اکنون اتریش می تواند واکسن روسی اسپوتنیک وی را خریداری کند.

 

رسانه ها پیشتر گزارش داده بودند که اتریش امیدوار است آژانس پزشکی اروپا هرچه سریعتر واکسن اسپوتنیک وی را تایید کند اما به دنبال این نیز است که خود به طور مستقل آن را تایید کند و در مسیر یافتن راههایی برای انجام این کار گام برمی دارد.

 

صدراعظم اتریش پیشتر گفته بود که برای دریافت واکسن نباید هیچ تعللی وجود داشته باشد. وی افزود: تنها چیزی که مهم است این است که واکسن موثر و بی خطر باشد.

 

کورتس از روسیه بخاطر تبادل اطلاعات مفید در جریان مذاکرات، که از یک ماه پیش بین وین و مسکو آغاز شده، تشکر کرد و گفت: اگر اتریش یک میلیون دوز واکسن اضافی دریافت کند، بازگشت سریعتر به شرایط طبیعی امکان پذیر است و ما می‌توانیم زندگی و مشاغل زیادی را نجات دهیم.

انتقاد صدراعظم اتریش از «بازی کثیف» اتحادیه اروپا در توزیع واکسن کرونا

سباستین کورتس با متهم کردن اتحادیه اروپا به توزیع ناعادلانه واکسن کرونا، از رایزنی‌ها با روسیه برای خرید یک میلیون دوز واکسن اسپوتنیک خبر داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اروپای مرکزی, جهان, خبر, روسیه

تصویب پروژه‌های جدید میان ایران و آژانس انرژی اتمی

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، از تصویب چندین پروژه جدید همکاری فنی میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان اجلاس هفته گذشته شورای حکام آژانس خبر داد.

ادامه

اتریش, اروپای مرکزی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر