نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

قدرت مافیا‌ در ایران؛ مازاد دام داریم ولی گوشت وارد می‌شود/ مافیا اجازه کاهشی‌شدن قیمت‌ها را نمی‌دهند

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور با بیان اینکه با مازاد و انباشتگی دام زنده مواجهیم ولی واردات گوشت انجام می‌شود، گفت: مافیای گوشت اجازه نمی‌دهند قیمت‌ گوشت قرمز در بازار کاهش یابد که واردات ادامه داشته باشد.

 

افشین صدر دادرس در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت دام زنده از هفته گذشته روند کاهشی پیدا کرده است، گفت: در اسفندماه قیمت هر کیلو دام زنده سبک ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان بود ولی در حال حاضر قیمت آن به کیلویی ۶۵ هزار تومان رسیده است.

 

وی ادامه داد: با مازاد و انباشتگی دام مواجهیم. صادرات هم ممنوع است. مصرف گوشت هم کاهش پیدا کرده و واردات گوشت انجام می‌شود. همه این موارد باعث کاهش قیمت دام زنده شده است ولی قیمت گوشت روند صعودی خود را حفظ کرده است.

 

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: سوال ما از مسئولان مربوطه در کشور این است که چرا وقتی مازاد دام در کشور داریم و دام روی دست دامداران مانده، این دام ها را از دامداران خریداری نمی‌کنند که هم تولیدکنندگان ضرر نکنند و هم مردم گوشت را کیلویی ۲۴۰ هزار تومان نخرند؟ چرا با وجود انباشت دام در داخل واردات گوشت متوقف نمی‌شود؟

 

وی با بیان اینکه گوشت گرم باید با قیمت هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد، گفت: مافیای گوشت نمی‌گذارند قیمت گوشت پایین بیاید تا بتوانند به واردات ادامه دهند و دود آن در نهایت به چشم مصرف کننده می‌رود.

 

صدر دادرس تصریح کرد: از سه ماه گذشته به مسئولان کشور هشدار دادیم. مکاتبات بسیاری در این زمینه کردیم. ولی کسی به حرف اتحادیه‌ها و … توجهی نمی‌کند و در نهایت می‌گویند که اتحادیه ها ضعیف هستند. در حالی که مسئولان از نظرات کارشناسی اتحادیه‌ها استفاده نمی‌کنند و آنها را نادیده می‌گیرند.

وزیر اقتصاد آلمان؛ شهروندان آلمان فقیرتر می‌شوند

شهروندان آلمان در پی جنگ اوکراین و اوج گیری بهای انرژی که منجر به تورم بی سابقه و قرار گرفتن بزرگ ترین اقتصاد اروپا در معرض رکود می شود، فقیرتر خواهند شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, اوکراین, تحریم, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش

تولیدکنندگان تسلیحات آمریکایی از جنگ اوکراین سود می‌برند

با گذشت چهل روز از درگیری‌های روسیه و اوکراین، خبرگزاری فرانسه گزارش داد این جنگ برای تولیدکنندگان تسلیحات آمریکایی سود و مزایای بلندمدتی دارد.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, روسیه, شرق اروپا, گزارش