جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

پِپه اسکوبار (Pepe Escobar) کارشناس و ناظر کهنه‌کار امور بین‌الملل اعلام کرد که حمله تروریستی دولتی به مرکز دیپلمالتیک ایران در دمشق، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, اسکوبار افزود: اسراییل با حمله تروریستی به دمشق کنوانسیون وین در مورد مصونیت دیپلماتیک را نقض کرد، همچنین ... کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایران, برزیل, بریکس, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شانگ‌های, فرانسه, کره جنوبی, گزارش, مالت, ناتو

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

قتل عام در مالی؛ تروریست‌های اسلام‌گرا ۱۳۲ نفر را کشتند

شبه‌نظامیان در مالی در حمله‌‌‌ای در این کشور حمام خون به راه انداختند. ۱۳۲ نفر از اهالی منطقه قربانی این حمله شدند. ظاهراً قصد، انتقام‌گیری از مردم به دلیل حمایتشان از سربازان ارتش و حامیان روسی آنها بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان؛ بنا بر داده‌های دولت مالی در حمله شبه‌نظامیان اسلام‌گرا به منطقه‌ای به نام موپتی در شب شنبه ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) بیش از ۱۳۲ شهروند این کشور کشته شدند.

 

دولت گروه “کتیبه مکینه” را که به القاعده وابسته است عامل این حمله معرفی کرد.

 

مقامات محلی در منطقه دیالسگو و دو شهر واقع در حوالی این منطقه در مرکز مالی که آماج حمله بوده‌اند از یک قتل عام واقعی و قتل عمد و سیستماتیک قربانیان سخن می‌گویند. یک مقام محلی که نخواسته نامش فاش شود به رادیو فرانس اینترناسیونال گفته است: «مهاجمان همه چادرها و کلبه‌های اهالی را هم ویران کرده‌اند و احشام آنها را به غارت برده‌اند. هرج و مرج کامل در محل حاکم بوده است.»

 

همین رسانه شمار مهاجمان را به نقل از مقامات ۱۰۰ نفر اعلام کرده که سوار بر موتورسیکلت به منطقه موپتی حمله کرده‌اند. آنها ظاهرا قصد انتقام‌گیری از مردم محل را داشته‌اند، “چون این‌مردم از سربازان ارتش و گروه‌های کمکی روسی آنها حمایت کرده‌اند.”

 

مقامات وابسته به نیروهای ویژه سازمان ملل در مالی موسوم به مینوسما (MINUSMA) گفته‌اند که در تحقیق در باره چگونگی انجام جنایت و در شناخت عوامل آن همکاری خواهند کرد. سخنگوی این نیروها در بیانیه‌‌ای با اعلام انزجار از جنایت انجام شده آن را نقض حقوق بین‌‌الملل توصیف کرده است. مینوسما هیاتی را برای به موپتی اعزام کرده و در انتقال مجروحان به مراکز درمانی همکاری داشته است.

 

مالی از چند سال پیش صحنه عملیات قهر‌آمیز اسلامگرایان جهادی بوده است. سال ۲۰۱۲ در بخشی از این کشور یک شورش اسلام‌‌گرایانه اتفاق افتاد که دامنه آن به کشورهای همسایه مالی مانند نیجر و بورکینافاسو نیز کشیده شد.

 

در مناقشات و حملاتی که از آن زمان درگرفته است چندین هزار سرباز و شهروند عادی کشته شده‌اند و دو میلیون نفر راه آوارگی در پیش گرفته‌اند. ارتش مالی که از آموزش و تجهیزات برخوردار نیست نیز پیوسته متهم به نقض حقوق بشر بوده است.

 

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا دربارهٔ گروه‌های تروریستی اسلامی می‌گوید: «یادمان باشد کسانی که امروز با آن‌ها می‌جنگیم«؟» را ۲۰ سال پیش خودمان به وجود آوردیم، ما این‌کار را کردیم چون با شوروی در جدال بودیم، آن‌ها به افغانستان حمله کردند و ما نمی‌خواستیم آن‌ها در آسیای میانه تسلط داشته باشند، به همین خاطر دست به‌کار شدیم.». به دنبال شکست تروریست ها در سوریه و عراق، آنها به شمال و غرب آفریقا انتقال داده شدند.

هشدار روسیه به آمریکا پیش از حمله به پایگاه «التنف» در سوریه

پس از گزارش رسانه‌ها درباره حمله پهپادهای ناشناس به پایگاه آمریکایی «التنف» در جنوب شرق سوریه، مقامات آمریکایی خبر دادند که این حمله کار روسیه بوده و طرف روسی پیش از انجام حمله به آن‌ها هشدار داده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا

در بمباران مخفیگاه‌های تروریست‌ها در عراق چندین پناهگاه داعش منهدم شد

جنگنده های ارتش عراق روز گذشته پنجشنبه، در عملیاتی مخفیگاه ها و پناهگاه های بقایای گروه تروریستی «داعش» را در دو منطقه استان کرکوک واقع در شمال این کشور بمباران کردند و مواضع تروریست ها را درهم کوبیدند.

ادامه

تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

دمشق: هدف اردوغان ایجاد «منطقه امن» در سوریه برای تروریست‌هایش است

وزیر خارجه سوریه با اشاره به این‌که رئیس‌جمهور ترکیه به دنبال ایجاد «منطقه امن» برای تروریست‌هایش در سوریه است، گفت که تمام دنیا مسئول فاجعه جدیدی است که رژیم اردوغان در حال برنامه‌ریزی برای آن است.

ادامه

اسراییل, امریکا, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شمال اروپا