نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

قبرستان شهر را هم فروختند اما کسی برکنار نشد!

در سال های اخیر و در نقاط مختلف کشور شاهد بروز نمونه های فراوانی از زمین خواری هستیم. پدیده ای که اگرچه برخی از آنها شناسایی می شوند اما به دلیل نبود عزم جدی در مسئولان برای برخورد با عاملان همچنان تکرار می شوند. مثل وقوع یک زمین خواری گسترده در شمال شرق تهران که گفته می شود به رغم اثبات جرم این مقام مسئول، فرماندار نسبت به تعلیقش کوتاهی می کند.

به گزارش «تابناک» حیدر فتاحی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس از دستگیری فردی که متهم به فروش قبرستان، غسالخانه و کتابخانه در بومهن خبر داد؛ متهمی که در طول سالیان اخیر و با توجه سیستم های نظارتی ضعیف توانسته با ایجاد تغییر در صورتجلسه شورای بخش اقدام به واگذاری مقادیر قابل توجهی اراضی ملی به افراد شخصی کند.

بر اساس گفته های دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس این فرد با سوء استفاده از موقعیتی که در شورای بخش بومهن داشته و همچنین بر اساس ارتباطاتی که با برخی عوامل اجرایی برقرار کرده، توانسته است نسبت به واگذاری و فروش بخش گسترده ای از اراضی ملی که بنا بود در آن غسالخانه، کتابخانه و قبرستان بنا شود به اشخاص عادی مبادرت کند تا این اراضی به جای استفاده عمومی به ویلاهای متعدد شخصی تبدیل شوند.

دادستان پردیس در این باره گفت: مشارالیه که یکی از اعضای شورای بخش بومهن است در سطح شرق تهران دارای اتهامات متعددی است که پس از پیگری‌های قضایی و انتظامی دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده و سایر اتهامات وی نیز در حال رسیدگی است.

 

فتاحی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر برخورد قاطع با پدیده زمین خواری، از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست که هر چه سریعتر به تخلفات اداری این فرد رسیدگی کنند چرا که علیرغم نامه نگاری چندین باره دادستانی با فرمانداری مبنی بر اینکه این فرد زمین خوار باید از کار تعلیق شود، معلق شدن او تا به امروز از سوی فرمانداری پردیس به دادستانی اعلام نشده است.

بر اساس آنچه به نقل از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس آمد، باید پرسید، چگونه ممکن است یک فرد آن هم با سمت عضویت در شورای شهر کوچکی چون بومهن بتواند در طول سالیان متمادی نسبت به زمین خواری، جعل سند و فروش اراضی ملی به غیر اقدام کند و از تیررس دستگاه های نظارتی و اجرایی کشور در امان باشد؟

دیگر اینکه آیا ممکن است در جریان چنین جرم های بزرگی که گردش مالی آنها بعضاً از چندین میلیارد هم بالا می رود و مستلزم دست برد در اسناد رسمی کشور است، تنها یک فرد مقصر و مجرم باشد؟

سئوال و ابهام دیگری که درباره این پرونده زمین خواری وجود دارد این است که بر اساس گفته های دادستان شهرستان پردیس، فرمانداری این شهرستان اقدام قابل ذکری در برخورد با این متهم ندارد و هنوز نسبت به لغو عضویت وی در شورا نیز اقدام نکرده است، آیا نمی توان بر اساس این بی میلی احتمال داد که ابعاد ماجرای جدید زمین خواری در شهرستان پردیس فراتر از فروش غسالخانه، کتابخانه و قبرستان است و افراد درگیر با آن هم بیشتر هستند.

گفتنی است در شهرستان پردیس و به ویژه بخش بومهن پرونده های زمین خواری و اختلاف بر سر زمین نمونه های فراوان دیگرذهبیی نیز دارد که از جمله آن می توان به زمین خواری صورت گرفته در اراضی لوران از توابع بومهن اشاره کرد که بر اساس گفته های رئیس منابع طبیعی شهرستان پردیس در وسعت ۲۹۰ هکتار و در سال ۹۴ در زمین های کشاورزی رخ داد.

تابناک

توافق احزاب اپوزیسین کره‌جوبی برای محاکمه “پارک”

احزاب اپوزیسیون کره‌جنوبی با برکناری بدون محاکمه رییس‌جمهوری این کشور مخالفت کردند.   به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد‌پرس، سه حزب اصلی اپوزیسیون کره‌جنوبی امروز-چهارشنبه- در رابطه با نحوه برکناری «پارک گئون های» رییس‌جمهوری این کشور توافق کردند.   در پایان نشست نمایندگان این احزاب اعلام شد آنها برکناری فوری پارک و سپس پگیری ... توافق احزاب اپوزیسین کره‌جوبی برای محاکمه “پارک”

ادامه

جهان, خبر, شرق آسیا, فساد, کره جنوبی

بازداشت هفده عضو یک تعاونی مسکن کارگری/ به غیر از دو نفر مابقی آزاد شدند

جمعی از اعضای تعاونی مسکن کارگران یک واحد صنعتی که امروز (سه‌شنبه ۹ آذرماه) در اعتراض به تصرف غیر قانونی قسمتی از اراضی مربوط به این تشکل کارگری در شهرستان آبیک تجمع کرده بودند، بازداشت شدند.   به گزارش ایلنا، این کارگران که تعداد آنها ۱۷ نفر عنوان شده است از اعضای تعاونی مسکن کارگران ... بازداشت هفده عضو یک تعاونی مسکن کارگری/ به غیر از دو نفر مابقی آزاد شدند

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, فساد, کارگری

اپوزیسیون برزیل به دنبال استیضاح رئیس‌جمهور است

اپوزیسیون چپگرای برزیل به دنبال تحقیق و تفحص از رییس جمهوری این کشور و استیضاح وی به اتهام دست داشتن در یک رسوایی فساد است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالیکه انتظار نمی‌رود روند استیضاح میشل تامر، رییس جمهوری برزیل رای کافی بیاورد، دادستان عمومی برزیل گفته که در حال بررسی ... اپوزیسیون برزیل به دنبال استیضاح رئیس‌جمهور است

ادامه

امریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, فساد

مجلس تحقیق از ستاد مبارزه با قاچاق را کلید زد؛ دستان یقه‌سفیدان و برادران قاچاقچی رو می‌شود؟

روز چهارشنبه گذشته نمایندگان مجلس دهم رای بر تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دادند. تحقیق از نهادی که مجلس اصولگرای نهم با همه گزارش‌های شفافی که وجود داشت ترجیح داد درباره آن سکوت کند تا عمر مجلس به پایان برسد.   ستادی که نام مبارزه با قاچاق را به ... مجلس تحقیق از ستاد مبارزه با قاچاق را کلید زد؛ دستان یقه‌سفیدان و برادران قاچاقچی رو می‌شود؟

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, فساد