سقوط جنگنده F/A-۱۸ بازگشته از دریای سرخ در واشنگتن

به گفته نیروی دریایی آمریکا، یک جت جنگنده متعلق به این ارگان با ۲ خدمه در شرق کوه «رینیر» در ایالت واشنگتن سقوط کرده است و جستجو برای یافتن سرنشین‌ها ادامه دارد. به گزارش ایسنا، جنگنده «ای‌ای-۱۸جی گرولر» (EA-۱۸G Growler) نیروی دریایی آمریکا که یک هواپیمای تهاجمی الکترونیکی است و بخشی از خانواده هواپیماهای F/A-۱۸ ... سقوط جنگنده F/A-۱۸ بازگشته از دریای سرخ در واشنگتن

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, خلیج عدن, دریای سرخ

قانونگذار آمریکایی: اتفاقات وحشتناک غزه حاصل مهار نشدن نتانیاهو توسط بایدن است

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با حمایت‌های دولت جو بایدن از جنایات اسرائیل مخالفت کرده و جنایات به وقوع پیوسته در نوار غزه را حاصل «مهار نکردن» این رژیم از سوی دولت بایدن دانست.

به گزارش ایسنا، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «اتفاقات وحشتناک به وقوع پیوسته در شمال غزه در نتیجه مهار نشدن تمام‌عیار کابینه نتانیاهو و مسلح ساختن تمام‌عیار آن توسط دولت بایدن است، آن هم در حالی که تل‌آویو جلوی ورود کمک‌های غذایی را گرفته و بیماران را در بیمارستان‌ها بمباران می‌کند.»

این قانونگذار آمریکایی با تاکید بر اینکه اسرائیل در حال نسل‌کشی فلسطینی‌هاست، گفت: «این روند مصداق نسل‌کشی فلسطینی‌هاست. آمریکا باید دست از امکان‌پذیر ساختن این نسل‌کشی بردارد. همین الان تحریم تسلیحاتی کنید.»

به گزارش وبگاه «هیل»، سازمان برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای در روز شنبه اعلام کرد: «تشدید خشونت‌ها در شمال غزه دارد تاثیری فاجعه‌بار بر امنیت غذایی هزاران خانواده فلسطینی می‌گذارد. گذرگاه‌های اصلی ورود به شمال غزه بسته مانده‌اند و از اول اکتبر هیچ کمک غذایی نتوانسته به آنجا وارد شود.»

سازمان برنامه جهانی غذا همچنین عنوان کرد مراکز توزیع کمک‌های غذایی، آشپزخانه‌ها و نانوایی‌ها در شمال غزه به دلیل حملات هوایی، عملیات‌های زمینی و دستورهای تخلیه مداوم از سوی اسرائیل مجبور به تعطیلی شده‌اند.

مخالفت اوکاسیو کورتز با حمایت‌های تمام‌عیار دولت بایدن از جنایات اسرائیل بعد از آن مطرح شدند که واشنگتن اعلام کرد ۱۰۰ سرباز را به همراه یک سامانه پدافند موشکی پیشرفته «تاد» به اسرائیل می‌دهد؛ اقدامی که به ادعای صهیونیست‌ها با هدف حفاظت از اراضی اشغالی در برابر حمله موشکی احتمالی بعدی ایران صورت گرفته است.

این نماینده ترقی‌خواه ایالت نیویورک از قبل از عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و شروع جنگ غزه، از دولت آمریکا خواسته بود مسلح کردن اسرائیل را متوقف کند. او و دیگر نمایندگان ترقی‌خواه دموکرات کنگره، بعدا با تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه خواستار اعمال تحریم تسلیحاتی علیه این رژیم شدند.

از آغاز بمباران‌های مرگبار اسرائیل علیه ملت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی، سیاسی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر دم از آتش‌بس می‌زند، اما در عمل، کاری برای توقف خشونت‌ها و وادار کردن تل‌آویو برای خاتمه جنگ صورت نمی‌دهد.

در سایه حمایت‌های کورکورانه واشنگتن، اسرائیل جنایاتش را به لبنان هم کشانده و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است. مقامات لبنانی اعلام کردند که تاکنون حداقل ۱۷۰۰ لبنانی از جمله غیرنظامیان و کادر درمان به شهادت رسیده و ۱.۲ میلیون نفر از خانه‌های خود رانده شده‌اند.

«فارن پالسی» از کانون اصلی توطئه در آمریکا می‌نویسد

«فارن پالسی» در تحلیلی با اشاره به سابقه طولانی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سازماندهی و اجرای انواع توطئه در داخل و خارج از این کشور تاکید کرد: توطئه گرایی در آمریکا انعکاس مستقیم مداخله گرایی ایالات متحده در خارج از کشور پس از جنگ جهانی دوم است. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ... «فارن پالسی» از کانون اصلی توطئه در آمریکا می‌نویسد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اتحاد شوروی, اروپا, تحلیل, جهان, کمونیسم, کوبا

نظرسنجی گالوپ: حل مشکلات اقتصادی مهمترین اولویت رای‌دهندگان آمریکایی‌ است

نظرسنجی جدید انجام شده توسط موسسه گالوپ نشان می‌دهد که حل مشکلات اقتصادی مهمترین اولویت رای‌دهندگان آمریکایی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: تارنمای آمریکایی «هیل»، براساس یک نظرسنجی جدید انجام شده توسط موسسه گالوپ، کمتر از یک ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان ماه)، اقتصاد مهمترین مساله مردم آمریکاست. ... نظرسنجی گالوپ: حل مشکلات اقتصادی مهمترین اولویت رای‌دهندگان آمریکایی‌ است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, خبر

واشنگتن‌پست: اختلافات بین نتانیاهو و بایدن در رسانه‌ها دروغ است

با شروع جنگ غزه، دولت بایدن به بزرگترین حامی اسرائیل و دولت نتانیاهو تبدیل شده است. اما در پی جنایات فزاینده اسرائیل، از جمله انفجار پیجرها در لبنان و ترور «سیدحسن نصرالله» دبیرکل مقاومت لبنان، رسانه‌های غربی با نشر گزارش‌هایی مدعی عدم آگاهی آمریکا به‌عنوان بزرگترین حامی اسرائیل از برنامه‌های این رژیم شدند و نوشتند ... واشنگتن‌پست: اختلافات بین نتانیاهو و بایدن در رسانه‌ها دروغ است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, فلسطین, لبنان, یمن

شورای آتلانتیک: ایالات متحده مهمترین مانع در تقویت نظامی اتحادیه اروپا بوده است

اندیشکده «شورای آتلانتیک» در تحلیلی ایالات متحده را یکی از موانع مهم در استقلال نظامی اتحادیه اروپا خواند و از واشنگتن خواست تا به بروکسل در تقویت بنیه نظامی بومی و راهبرد صنعت دفاعی خود کمک کند. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این اتاق فکر آمریکایی در چارچوب بررسی برنامه سیاست مشترک ایالات متحده ... شورای آتلانتیک: ایالات متحده مهمترین مانع در تقویت نظامی اتحادیه اروپا بوده است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, اروپا, انگلیس, تحلیل, جهان, ناتو