قابلیت واکسن‌های ضد کرونای تولیدی چین در تولید سریع واکنش ایمنی

شبکه تلویزیونی جهانی چین موسوم به «CGTN» در گزارشی نوشت واکسن های ضد کرونای تولید شده توسط چین می‌توانند به سرعت واکنش ایمنی تولید کنند.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ بر اساس این نتایج به دست آمده، واکسن «CoronaVac» تولید شده توسط شرکت «Sinovac» چین مقاومت خوبی از خود نشان داده و واکنش‌ها و ایمنی هومورال در برابر ویروس کرونا تولید کرده است که این امر استفاده اضطراری از این واکسن ها در چین را در مطالعات فاز ۳ تائید و پشتیبانی می‌کند.

 

بر اساس این گزارش که با استناد به نتایج اولیه منتشر شده روز گذشته چهارشنبه در مجله پزشکی «The Lancet» منتشر شده، آمده است که واکسن های آزمایشی ضد بیماری کووید-۱۹ که توسط شرکت بیوتکنولوژی «Sinovac» چین تولید شده اند این قابلیت را دارند که سریعا واکنش آنتی بادی تولید کنند و مناسب استفاده در مواقع اضطراری هستند.

 

نتایج این مطالعات در شرایطی منتشر شده است که دو شرکت دارو سازی آمریکایی به نام های « Pfizer» و « Moderna» و همچنین روسیه نیز از کارآمدی بیش از ۹۰ درصدی واکسن های آزمایشی اشان در مهار کرونا خبر داده اند.

 

« ZhuFengcai» یکی از نویسندگان مقاله منتشر شده در مجله «لنست» می‌گوید: یافته‌های ما نشان می‌دهد که CoronaVac قابلیت این را دارد که از طریق تزریق دو دوز واکسن در یک وقفه زمانی ۱۴ روزه، سریعا در طول مدت ۴ هفته از زمان ایمن سازی، واکنش آنتی بادی تولید کند.

 

محققان می‌گویند که یافته‌های حاصل از مطالعات گسترده و مرحله آخر و یا همان آزمایش‌های بالینی فاز ۳ در تعیین اینکه آیا واکنش ایمنی تولید شده توسط واکسن ضد کرونای تولید چین (CoronaVac) برای محافظت از افراد در برابر عفونت‌های ویروس کرونا کافی است یا خیر، بسیار حیاتی هستند.

 

شرکت « Sinovac» چین درحال حاضر مشغول انجام آزمایش‌های بالینی روی واکسن‌های تولیدی‌اش در کشورهای اندونزی، برزیل و ترکیه است.

 

CoronaVac یکی از ۳ واکسن آزمایشی ضد کرونا است که توسط چین تولید شده است که این کشور از این واکسن ها برای واکسیناسیون صدها هزار نفر از مردم شرکت کننده در برنامه استفاده اضطراری از این واکسن ها استفاده کرده است؛ دو واکسن ضد کرونای دیگر تولید شده توسط مؤسسه‌های مرتبط با کارخانه داروسازی « Sinopharm» و شرکت « CanSino Biologics» چین نیز ایمنی خود را نشان داده‌اند و در طول آزمایش‌های اولیه و میان دوره واکنش‌های ایمنی القاء کرده‌اند.

 

« Gang Zeng» یکی از محققان حاضر در مطالعاتی که روی واکسن CoronaVac صورت می‌گیرد، می‌گوید که این واکسن می‌تواند یک گزینه جذاب باشد چراکه این قابلیت را دارد که در دمای طبیعی یخچال بین ۲ الی ۸ درجه سانتی گراد برابر با ۳۶ الی ۴۶ درجه فارنهایت نگهداری شود و احتمالا بیش از ۳ سال نیز پایدار و سالم باقی بماند.

 

بر این اساس، این ویژگی باعث می‌شود که این واکسن ها را بتوان در مناطقی که دسترسی آنها به یخچال چالش برانگیز است، توزیع کرد.