بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

در پی تشدید تشدید مبارزه با فساد حزب کمونیست ویتنام که منجر به برکناری «وو ون توونگ» رئیس‌جمهوری این کشور شد، خانم «وو تی یینگ‌چون» به عنوان سرپرست دولت هانوی منصوب شد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، در پی تشدید مبارزه با فساد در ویتنام که منجر به برکناری وو ون توونگ رئیس جمهوری ... «وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

ادامه

احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, فساد, ویتنام

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله

مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

بهره‌کشی وحشیانۀ رژیم فاسد ولایی از کارگران و زحمتکشان در صنعت ملی نفت اعتصاب‌ها و اعتراض‌هایی گسترده‌ در تابستان‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را موجب گردید که در ادامه آن‌ها در بهمن‌ماه امسال به‌اوج خود رسید. بیش از ۶۵ درصد کارگران نفت را کارگران “ارکان‌ثالث”، “حجمی”، “روزمزد” و جز این‌ها، تشکیل می‌دهند که در صنایع نفت، ... مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله, نفتگران

فرار مالیاتی ترامپ رسوایی به بار آورد

روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا با استناد به داده‌های مربوط به اظهارنامه مالیاتی گزارش کرد، دونالد ترامپ در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و بعد از سال‌ها گزارش کردن ضررهای سنگین از شرکت‌های تجاری‌اش با هدف متعادل‌سازی صدها میلیون دلار درآمدش، تنها ۷۵۰ دلار مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کرده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیویورک‌تایمز در گزارشی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آن را “اخبار دروغ” توصیف کرد، نوشت این رئیس جمهور جمهوری‌خواه آمریکا همچنین در ۱۰ سال از ۱۵ سال قبل از سال ۲۰۱۷ هیچگونه مالیات بر درآمد فدرالی پرداخت نکرده است و این به‌رغم دریافت ۴۲۷.۴ میلیون دلار از طریق برنامه تلویزیونی خود و دیگر معاملات مربوط به دادن تایید و مجوز بوده است.

 

افشای این اطلاعات مالیاتی که قبلا خصوصی تلقی می‌شد، در فاصله بیش از یک ماه مانده به انتخابات سوم نوامبر و رقابت بین دونالد ترامپ و جو بایدن دموکرات صورت گرفته است. دموکرات‌ها فورا با استناد به این گزارش از ترامپ به عنوان کسی که از پرداخت مالیات طفره می‌رود، صحبت کرده و تصویر منعکس‌شده از او تحت عنوان یک «تاجر دانا» را زیر سوال بردند.

 

چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا در توئیتر از آمریکایی‌ها خواست “اگر بیشتر از ترامپ مالیات بر درآمد فدرال پرداخته کرده‌اند، دستشان را بالا بگیرند.”

 

ترامپ هم در کنفرانسی خبری کاخ سفید این گزارش را “اخبار کاملا دروغ” خوانده و بار دیگر به یک حسابرسی در جریان به عنوان دلیلش برای عدم انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی خود استناد کرد. آلن گارتن، یک وکیل شرکت ترامپ در بیانیه‌ای به نیویورک‌تایمز گفت، ترامپ در یک دهه گذشته میلیون‌ها دلار مالیات شخصی پرداخت کرده است، بدون آنکه درباره موارد مشخص در خصوص پرداخت ناچیز مالیات‌ بر درآمد نظری بدهد.

 

ترامپ با خودداری از انتشار اسناد مالیاتی خود، از این کار استانداردی که نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا انجام می‌دهند، فاصله گرفته است. او هم‌اکنون در یک نزاع حقوقی با دادستان‌های نیویورکی و دموکرات‌های کنگره به سر می‌برد که به دنبال دستیابی به اظهارنامه‌های مالیاتی وی هستند.

 

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش کرد، ترامپ با گزارش ضرر های سنگین از امپراتوری تجاری خود توانسته صورت حساب مالیاتی خود را به حداقل برساند. این روزنامه نوشت، ترامپ مدعی ۴۷.۴ میلیون دلار ضرر و زیان در سال ۲۰۱۸ شده، در حالی که در یک سند افشای مالی در همان سال گفته دست‌کم ۴۳۴.۹ میلیون دلار درآمد داشته است.

 

این نشریه آمریکایی تصریح کرد، داده‌های اظهارنامه مالیاتی مربوط به دو دهه از فعالیت ترامپ و شرکت‌های مربوط به سازمان تجاری‌اش را به دست آورده است. این داده‌ها اطلاعاتی درباره اظهارنامه‌های مالیات شخصی وی در ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ نداشتند.

 

روزنامه نیویورک‌تایمز در عین حال گزارش کرد که ترامپ هم‌اکنون درگیر یک حسابرسی یک دهه‌ای سازمان سرویس درآمد داخلی از بابت ادعای دریافت مجدد ۷۲.۹ میلیون دلار مالیات اضافی پرداختی بعد از اعلام ضررهای بزرگ است. اگر این سازمان در این حسابرسی علیه او حکم دهد، ممکن است او مجبور به پرداخت بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار شود.

 

ترامپ در اظهارنظرش درباره گزارش نیویورک‌تایمز گفت: این اخبار دروغ است. در واقع من مالیات پرداخت کردم و شما به مجرد اینکه اظهارنامه‌های مالیاتی من منتشر شوند، آن را خواهید دید. آنها هم‌اکنون در دست حسابرسی هستند. سرویس درآمد داخلی از من خوشش نمی‌آید.

 

او اظهار کرد، ۱۰۸ صفحه سند مربوط به اظهارنامه‌های مالیاتی دارد و منتظر زمان «مناسب» است تا آنها را منتشر سازد. ترامپ گفت: من درگیر همین داستان‌ها بودم و شما چهار سال قبل می‌توانستید همین سوال‌ها را بپرسید، من مجبور شدم اقامه دعوی در قبال این مساله کنم و درباره آن حرف بزنم.

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی خواستار پایان نژادپرستی شد

رییس جمهوری آفریقای جنوبی به نمایندگی از اتحادیه آفریقا از سازمان ملل متحد خواست برای پایان دادن به نژادپرستی خصوصی و دولتی در هرشکل و هر جایی، تلاش کند.

ادامه

اپارتایت, اتحادیه آفریقا, اسراییل, افریقای جنوبی, تبعیض‌نژادی, تحریم, جنوب آفریقا, جهان, حقوق بشر, دیدگاه, سازمان تجارت جهانی, سازمان ملل, سخنرانی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, فساد, فلسطین, کوبا, همبستگی

هشدار سندرز در مورد اقدامات ترامپ و تهدید ترامپ به جلوگیری از نامزدی بایدن در انتخابات

برنی سندرز با توجه به تلاش‌ دونالد ترامپ برای فرار از شکست در انتخابات ۲۰۲۰ در مورد اقدامات وی پس از پیروز نشدن در این انتخابات هشدار داد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, فساد

زد و بند و به ثمن بخس فروختن اموال حدود ۱.۵ میلیون بازنشسته کشوری را متوقف کنید

بازنشستگان کشوری در نامه به وزیر کار از مزایده شرکت‌های زیرمجموعه صندوق کشوری انتقاد کرده و اعلام کردند باید سرمایه‌های بازنشستگان حفظ و صیانت شود.

ادامه

ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خبر, فساد