سوریه: آمریکا به صورت سازمان یافته حقوق بشر را نقض می‌کند

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت آمریکا اقدامات سازمان یافته‌ای را در نقض حقوق بشر مردم جهان، از جمله کشتار هزاران نفر در شهر رقه انجام می‌دهد.

 

به گزارش جمعه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه دراین بیانیه تاکید کرد: دولت آمریکا اقدامات سازمان یافته ای در نقض حقوق بشر علیه مردم جهان، از جمله کشتار هزاران غیرنظامی شهر رقه و تخریب این شهر بر سر ساکنانش را انجام داده که این اقدامات همچنان انجام دارد.

 

وزارت امور خارجه سوریه، همچنین خواستار انجام تحقیق بین المللی در مورد ارتکاب جنایت علیه بشریت توسط دولت های آمریکا در سراسر جهان شد.

 

وزارت امور خارجه سوریه در این بیانیه که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر منتشر شده، جنایت های ائتلاف آمریکایی علیه داعش را مورد توجه قرار داده و به اقداماتی که این ائتلاف علیه غیرنظامیان سوری در شهر رقه انجام داده از جمله کشتار هزاران نفر در این شهر و تخریب کامل آن اشاره کرده است.

 

دراین بیانیه افزوده شده است: استفاده آمریکا از بمب های ممنوعه فسفر سفید علیه زنان و کودکان سوری، نقض آشکار و علنی حقوق بشر و اصول قوانین بین‌الملل است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: در عمل به اعلامیه جهانی حقوق بشر که توسط مجمع عمومی سازمان ملل که در تاریخ ۱۰ دسامبر سال ۱۹۴۸ تصویب شده، لازم است که تحقیق بین المللی در مورد جنایت علیه بشریت و حقوق بشر صورت گیرد که توسط دولت های آمریکا در سراسر جهان از جمله ویتنام، لائوس، کامبوج، عراق، افغانستان ولیبی و در زندان های ابو غریب وگوانتانامو و زندان های مخفی در اورپا انجام شده است.

 

وزارت خارجه سوریه در پایان این بیانیه از جامعه جهانی خواسته است تا به آمریکا و متحدانش اجازه ندهد تا با استفاده ابزاری از حقوق بشر به سرکوب خواست ملت های جهان بپردازد.

ایرنا