ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

روسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و هندوراس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، بر تعهد خود به بازگرداندن صلح در غرب آسیا و جلوگیری از جنگ جدیدی در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تاکید کردند و تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد را خواستار شدند. به گزارش ... درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بولیوی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, ضد جنگ, غرب آسیا, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نسل‌کشی, هندوراس, ونزوئلا

برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

دولت برزیل با ابراز «نگرانی شدید» نسبت به تحولات خاورمیانه و پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، خطاب به جامعه بین‌المللی خواست تا برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه، تلاش‌ها را بسیج کند. به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه ال پائیس، بر اساس یادداشتی که وزارت امور خارجه برزیل ... برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, لبنان, یمن

سندرز: آمریکا نباید مداخلات نظامی گذشته خود در آمریکای لاتین را تکرار کند

سناتور ارشد آمریکایی با تاکید بر اینکه آمریکا نباید مداخلات نظامی گذشته خود در آمریکای لاتین را تکرار کند اعلام کرد گوایدو را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

«برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» آمریکا از به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا امتناع ورزید و خواستار برگزاری انتخابات جدید در این کشور شد. اظهارات سندرز خشم قانون‌گذاران دموکرات خواهان تغییر نظام در ونزوئلا را برانگیخت.

 

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا‌تودی»، برنی سندرز به عنوان یکی از رقبای ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به‌شمار می‌رود اما دیدگاهش در مورد بحران ونزوئلا هم‌حزبی‌های دموکراتش را شگفت‌زده کرده است. او در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «یونی‌ویژن» در پاسخ به این‌که آیا گوایدو را به رسمیت می‌شناسد گفت: «خیر. فکر می‌کنم آن‌چه اکنون باید رخ دهد این است که فکر می‌کنم سوالات جدی درخصوص انتخابات اخیر وجود دارد. بسیاری از مردم گمان می‌کنند انتخابات فریب‌کارانه بوده و من فکر می‌کنم آمریکا باید با جامعه بین‌الملل کار کند تا مطمئن شود انتخاباتی آزاد و عادلانه در ونزوئلا برگزار می‌شود».

 

در حالی که او بر نیاز به همکاری بین‌المللی برای حل مشکلات بین گوایدو و «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی آمریکا تاکید کرد، گفت آمریکا «نباید همانند آن‌چه در گذشته در آمریکای لاتین انجام داده است، از مداخله و نیروی نظامی استفاده کند… خواه شیلی یا برزیل یا جمهوری دومینیکن یا گواتمالا».

 

این سخنان سندرز موجب تعجب و خشم قانون‌گذاران دموکرات‌ ایالت «فلوریدا» شد که درباره درخواست از فعالان سیاسی آمریکایی-ونزوئلایی این ایالت برای ضدیت با مادورو موضعی سرسخت دارند.

 

«دونا شالالا» نماینده فلوریدا در کنگره آمریکا که از ونزوئلا تبعید شده است به رسانه «پولیتیکو» گفت: «او نامزد حزب دموکرات نخواهد بود. او بار دیگر نشان داد که شرایط فعلی را درک نمی‌کند». همچنین این رسانه بیانیه‌ای از دموکرات‌های فلوریدا منتشر کرد که به‌طور واضحی می‌گوید این گروه خوان گوایدو را به عنوان رهبر قانونی ونزوئلا میشناسد.

 

گوایدو ماه ژانویه خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خواند و به‌سرعت مورد حمایت واشتگتن و متحدان غربی آن قرار گرفت. در هفته‌های اخیر شماری از معترضان در خیابان‌های «کاراکاس» تجمع پیدا کرده‌اند. با این حال ارتش ونزوئلا همچنان حامی رئیس‌جمهور قانونی این کشور است و تلاش زورگویانه آمریکا را برای تغییر رژیم عقیم گذاشته است.

فارس

هشدار روسیه درباره توطئه آمریکا برای انتقال سلاح و نیرو به ونزوئلا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد که ایالات متحده قصد دارد به منظور براندازی دولت قانونی نیکولاس مادورو، اسلحه و نیروهای نظامی ویژه به نزدیکی ونزوئلا بفرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, ناتو, ونزوئلا

موافقت مادورو با کمک‌های اتحادیه اروپا به ونزوئلا

به گزارش اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در اظهاراتی از تلویزیون گفت، دلسی رودریگز، معاون رئیس‌جمهور یک دیدار مهم با گروه تماس اتحادیه اروپا داشته و پیشنهاد کمکی به ارزش ۲ میلیارد یورو از جانب این اتحادیه در قالب کمک‌های انسان دوستانه ارائه شده با سیستم سازمان ملل را قبول کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای لاتین, جهان, چین, خبر

مادورو از بسته‌شدن کامل مرز ونزوئلا با برزیل خبر داد

روز پنج شنبه اتاویوی رگوباروس، سخنگوی ریاست جمهوری برزیل اعلام کرد این کشور به ارسال هوایی کمک‌های انسان دوستانه برای ونزوئلا به رغم صحبت‌های مادورو ادامه می‌دهد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, کلمبیا, ونزوئلا

بولتون دولت نیکاراگوئه را هم تهدید کرد

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری آمریکا در ادامه سیاست‌های جنگ‌طلبانه و تلاش دولت ترامپ برای استقرار دولت‌های دست نشانده در منطقه، «دانیل اورتگا» رییس جمهوری نیکاراگوئه را نیز تهدید کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, چین, خبر, روسیه, نیکاراگوئه, ونزوئلا