مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

سناتور روس: آمریکا دست به‌عملیات نظامی جدی در سوریه نخواهد زد

یک مقام پارلمانی روس معتقد است، برغم جار و جنجال‌های براه افتاده، آمریکایی‌ها ترسوتر از آن هستند که دست به عملیات نظامی جدی در خاک سوریه بزنند، ضمن اینکه چنین اقدامی، در واقع یک خودکشی خواهد بود.

 

“آندری کلیموف” رئیس کمیته امور دفاع و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» گفت که روسیه قصد ندارد نیروهای نظامی خود در سوریه را افزایش دهد، ضمن اینکه بعید است آمریکا هم تصمیم بگیرد که دست به عملیات نظامی جدی در خاک سوریه بزند.

 

“دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا در جدیدترین اظهارات خویش، بار دیگر روسیه و ایران را به حمایت از مقامات دمشق متهم نمود که به عقیده آمریکایی‌ها در شهر دومای سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند.

 

وزارت امور خارجه روسیه بلافاصله استفاده از بمب حاوی گاز سمی کلر در عملیات نظامی ارتش سوریه در این شهر را تکذیب کرده است. به عقیده مقامات مسکو، هدف از انتشار چنین شایعه‌ای به نفع گروه‌های تروریستی و بهانه‌ای برای حمله نظامی خارجی به نیروهای دولتی سوریه است. وزارت خارجه روسیه تاکید کرده که هر نوع دخالت نظامی از خارج در سوریه غیرقابل قبول بوده و می تواند عواقب بسیار سنگینی داشته باشد.

 

سناتور کلیموف در مصاحبه با «نووستی» در این باره گفت: «من فکر نمی کنم که روسیه مجبور شود نیروهای نظامی بیشتری به سوریه اعزام کند. البته اقدامات تحریک آمیز یک مسئله است و اقدام واقعی در سوریه یک موضوع متفاوت است و آمریکایی‌ها در عرصه عملیات نظامی در سوریه تاکنون هم موفقیت زیادی نداشته‌اند.»

 

این مقام پارلمانی تاکید کرد: «در زمینه اقدام نظامی علیه سوریه، مقامات غربی زیاد فریاد می‌زنند، ولی بسیار ترسو هستند و اگر زمان عمل برسد، همه چیز به فریبکاری و اقدامات تبلیغاتی منجر خواهد شد. ممکن است تحریم‌هایی علیه برخی مقامات دیپلماتیک اعمال شود، ولی عملیات نظامی جدی در سوریه صورت نخواهد گرفت، چنین اقدامی یک خودکشی خواهد بود.»

 

به گفته وی، روسیه نه مدافع دولت “بشار اسد”، بلکه مدافع مردم سوریه است، ضمن اینکه اگر بشار اسد در مسند ریاست‌جمهوری نبود، سوریه مدتها قبل کشوری تروریستی شده بود.

 

آندری کلیموف بعید ندانست که آمریکایی‌ها ممکن است از طریق نیروهای نظامی آموزش دیده خود در سوریه، دست به اقدامات تحریک آمیزی بزنند. آنها ممکن است پولی به افراد خاصی بدهند تا در سوریه شروع به اقدامات نظامی کنند.

 

به عقیده این سناتور، مواضع واشنگتن در باره سوریه کاملا روشن است و اظهارات صورت گرفته صرفا جنبه تحریک آمیز دارد. وی افزود: «آمریکا روسیه را به همراه ایران و کره شمالی، دشمن اصلی خود معرفی کرده و این مسئله را بعنوان یک قانون تصویب نموده‌اند. البته اقدامات ضدروسی همچنان ادامه خواهد داشت، ولی تحریکات مشترک آمریکایی-انگلیسی در رابطه با قضیه مسمومیت “سرگئی اسکریپال” نیز شکست خواهد خورد.»

 

وزارت دفاع روسیه: جنگنده‌های اسرائیلی فرودگاه «تیفور» سوریه را هدف قرار دادند

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حمله هوایی به فرودگاه نظامی «تیفور» سوریه توسط دو فروند جنگنده «اف-۱۵» متعلق به نیروی هوایی اسرائیل صورت گرفته است.

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حمله هوایی به فرودگاه نظامی «تیفور» در خاک سوریه توسط نیروی هوایی اسرائیل صورت گرفته است.

 

بر اساس این اطلاعات، صبح امروز (۹ آوریل/۲۰ فروردین) دو فروند جنگنده «اف-۱۵» متعلق به نیروی هوایی ارتش اسرائیل از طریق خاک لبنان، وارد حریم هوایی کشور سوریه شده و با پرتاب ۸ موشک هدایت شونده، فرودگاه نظامی “تیفور” سوریه را مورد حمله قرار دادند.

 

بر اساس اطلاعات نظامیان روسی، سه موشک شلیک شده به بخش غربی این فرودگاه نظامی آسیب رسانده، ولی ۵ موشک دیگر توسط سامانه دفاع ضدهوایی سوریه منهدم شدند. در این حمله مشاورین نظامی روسی که در این پایگاه حضور داشتند، آسیبی ندیده اند.

تسنیم

وزارت دفاع روسیه: هیچ اثری از سلاح شیمیایی در «دوما» وجود ندارد

به گزارش راشا تودی، روسیه امروزدوشنبه، اعلام کرد کارشناسان ارتش این کشور هیچ اثری از سلاح‌های شیمیایی در منطقه‌ای از سوریه که «کلاه سفید‌ها» مدعی شدند حمله شیمیایی صورت گرفته، پیدا نکردند.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

دیمتری پولیانسکی: چرا انگلیس و ایالات متحده در مورد هرگونه تحقیق باید ناظر و مراقب باشند؟

سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد، استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانست و گفت: بازرسان سازمان ملل باید به منطقه بروند نه اینکه فیلم های یوتیوب را تجزیه و تحلیل کنند.

ادامه

امریکا, انگلستان, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

روسیه: سوریه حق پاسخگویی به حمله موشکی دارد

یوری شویتکین در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی اگر چه اسمی از اسرائیل نبرد اما اظهار داشت: امروز سوریه حق دارد به پایگاه نظامی (که از آن حمله هوایی سازماندهی شده) پاسخ متقابل دهد، در صورتی که این حمله از سوی ائتلاف بوده است. من شکی در این موضوع ندارم که این حمله توسط یکی از ... روسیه: سوریه حق پاسخگویی به حمله موشکی دارد

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

لاوروف: در صورت حمله احتمالی آمریکا در قبال دمشق متعهدیم

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای تاجیکستانی خود ادعاهای غرب درباره حمله شیمیایی در دوما را یک تبلیغات و حمله سازمان یافته علیه سوریه و روسیه خواند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه