تجمع اعتراضی کارکنان رسمی و عملیاتی شرکت نفت فلات‌قاره لاوان

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ اهم مطالبات:حذف نفوذی‌ها و مدیران نالایق➖حذف سقف‌حقوق➖اصلاح کف‌حقوق➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖اجرای کامل ماده۱۰➖پرداخت بک-پی ماده۱۰➖عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی➖استرداد مازاد مالیات کسر شدهاصلاح روش اخذ مالیات در مناطق عملیاتی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات حمایتی از فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، برندی سندرز سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نه آقای نتانیاهو. اگر به این نکته اشاره کنیم که در مدت کمی بیش از ۶ ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته ... انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, زنان, فلسطین, کودکان

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که اسرائیل با وجود اطلاع‌رسانی درباره سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه، به عمد آنها را هدف قرار می‌دهد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا از الجزیره، تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس ... نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

ادامه

آمریکا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جهان, حقوق بشر, غرب, فلسطین, کانادا, گزارش, لهستان

سخنگوی وزارت بهداشت؛ کرونا جان ۴۷۵ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۷۵ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

 

به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز یکشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (دوم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۱۶۰ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۵۴ هزار و ۳۶۱ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۶۰۳ هزار و ۴۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۷۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۷۸۸ هزار و ۱۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

 

بیشترین میزان مرگ کرونا در یزد، خراسان جنوبی و ایلام

 

وی افزود: میانگین بروز هفتگی ابتلا به کووید۱۹ در کشور در هفته گذشته ۲۴ در ۱۰۰ هزار نفر بود و بیشترین میزان ابتلا در استان‌های ایلام، سمنان، یزد و خراسان جنوبی گزارش شد که به میزان زیادی در این شهرها از میانگین کشور بیشتر بود. همچنین میانگین موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته گذشته در کشور ۴۴.۵ به ازای هر یک میلیون نفر بود و بیشترین میزان مرگ در استان‌های یزد، خراسان جنوبی، ایلام، آذربایجان غربی و سمنان گزارش شد.

 

لاری گفت: پیروزی بر کرونا فقط در صورت همبستگی… شهروندان به دست می‌آید و نیازمند تقویت عزم ملی است. با شروع محدودیت‌های جدید از همه متولیان و دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم جدی تر از گذشته برای اجرای این مقررات همکاری کنند و تمام توان و همت خود را برای صیانت از سلامت مردم به کار بگیرند و بیش از گذشته در کنار نیروهای نظام سلامت باشند، کادر بهداشتی و درمانی نیز با وجود خستگی همچنان در کنار مردم خواهند بود.

 

به گزارش ایرنا، بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون حدود ۵۸ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۳۸۰هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

 

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.

 

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

 

بر اساس این محدودیت ها مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می شوند، ادارات دولتی با حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت می کنند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است.

ضرورت تشدید مبارزه با رژیم ضد مردمی و استبداد ولایت فقیه

سایت “کلمه”، پنجشنبه ۸ آبان‌ماه ۱۳۹۹، در مقاله‌ای به‌‌قلم ابوالفضل قدیانی، نوشت: “جامعهٔ ایران به‌خاطر فجایعی که در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رخ داده است و فجایع در حال وقوع به‌شدت مستعد جنبش و قیام است، هر زمان که فرصت و موقعیت مناسبی فراهم شود جنبش تغییر و تحول‌خواهی ملی به‌راه خواهد ... ضرورت تشدید مبارزه با رژیم ضد مردمی و استبداد ولایت فقیه

ادامه

ایران, حقوق بشر, سیاسی

معترضان ساختمان کنگره گوآتمالا را به آتش کشیدند + فیلم

صدها معترض وارد ساختمان پارلمان گوآتمالا شده و بخش‌هایی از آن را در میان اعتراضات علیه رئیس جمهوری و پارلمان در تایید بودجه مناقشه برانگیزی که هزینه‌های بخش سلامت و آموزش را قطع می‌کند، به آتش کشیدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, گواتمالا

نقدی بر طرحِ “حذف سن از شرایط بازنشستگی / «وضعیت تامین اجتماعی بحرانی‌ست»

به گفته حیدری، نمایندگان مجلس در ارائه طرح‌ها در حوزه بیمه و رفاه، بایستی محاسبات بیمه‌ای و اکچوئری را دقیق در نظر داشته باشند و به گونه‌ای تصمیم‌گیری کنند که منافع صندوق‌های بازنشستگی در مخاطره قرار نگیرد چراکه منافع صندوق، همان منافع جمعی بیمه‌شدگان یعنی ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور است!   به گزارش ... نقدی بر طرحِ “حذف سن از شرایط بازنشستگی / «وضعیت تامین اجتماعی بحرانی‌ست»

ادامه

ایران, بازنشستگان, تحلیل, حقوق بشر, کارگری

سازمان ملل: اقدامات گروه‌های مسلح در ادلب سوریه می‌تواند جنایت جنگی باشد

کمیساریای ارشد حقوق بشر سازمان ملل نگرانی خود را نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر نقض‌های شدید حقوق بشر در مناطق تحت تصرف گروه‌های مسلح مخالف دولت در استان ادلب در شمال غرب سوریه ابراز کرد.

ادامه

تروریسم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوریه