چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

سازمان ملل خواستار محاکمه ژنرال‌های میانمار شد

محققان سازمان ملل اعلام کردند که ارتش میانمار اقدام به کشتار جمعی و تجاوز گروهی به مسلمانان روهینگیا با “قصد نسل کشی” کرده و فرمانده کل ارتش و پنج ژنرال ارتش میانمار باید مطابق قوانین بین المللی برای این جرایم سنگین محاکمه شوند.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رویترز، این اولین بار است که سازمان ملل آشکارا و بطور علنی خواستار محاکمه مقامات میانمار به اتهام نسل کشی در ارتباط با کارزار سرکوب مسلمانان روهینگیا شده است و انتظار می‌رود این اقدام انزوای میانمار را تشدید کند.

 

کارشناسان سازمان ملل درخواست کرده‌اند، شورای امنیت سازمان ملل تحریم تسلیحاتی علیه میانمار اعمال کند و مقامات این کشور را مشمول تحریم های هدفمند قرار دهد. همچنین دادگاه ویژه ای برای محاکمه مظنونین تشکیل داده یا آنان را به دادگاه جنایی بین‌المللی در لاهه ارجاع دهد.

 

گزارش محققان سازمان ملل همچنین می‌تواند موجب تسهیلات و تغییراتی در زمینه چگونگی برخورد رسانه‌های اجتماعی با نفرت پراکنی در بخش‌هایی از جهان شود که این مراکز دسترسی مستقیم محدودی دارند اما پلتفرم‌های رسانه‌ای نفوذ زیادی دارد.

 

کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود به شدت از شرکت “فیسبوک” به علت مجاز دانستن تحریک خشونت و نفرت پراکنی از طریق این رسانه انتقاد کرده‌اند. فیسبوک با وجود اینکه کارمندی در میانمار ندارد، اما به رسانه اجتماعی اصلی در آنجا تبدیل شده است.

 

فیسبوک روز دوشنبه در واکنش به گزارش سازمان ملل اعلام کرد که  حساب های کاربری ۲۰ تن از مقامات و سازمان‌های میانمار را که بنا بر اعلام یک هیات سازمان ملل مرتکب نقض حقوق بشر شده اند، مسدود کرده است.

 

کارشناسان سازمان ملل همچنین “آنگ سان سوچی” رهبر غیرنظامی میانمار و برنده جایزه صلح نوبل را به علت استفاده نکردن از جایگاه اخلاقی خود برای محافظت از غیرنظامیان مقصر دانستند. دولت سوچی با اجازه دادن به رشد نفرت پراکنی، نابود کردن اسناد و دفاع نکردن از اقلیت ها دربرابر جرایم جنگی، “به ارتکاب جرایم بی‌رحمانه” کمک کرده است.

 

یک سال پیش نیروهای میانمار در واکنش به عملیات “ارتش نجات آراکان” اقدام به سرکوب بی رحمانه در ایالت “راخین” کردند که در نتیجه این سرکوب‌ها حدود ۷۰۰ هزار تن از مسلمانان روهینگیا از خانه و کاشانه خود فرار کردند و اکنون بیشتر آنان در اردوگاه‌های آوارگان در بنگلادش زندگی می‌کنند.

چین زودتر از پیش‌بینی‌ها از اقتصاد آمریکا پیشی می‌گیرد

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به رشد تولید ناخالص داخلی چین و پیش‌بینی‌های انجام‌گرفته نوشت: برآوردهای جدید نشان می‌دهد این کشور آسیایی زودتر از انتظارات از آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان پیشی می‌گیرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

چین خواستار تحقیق از هتل محل‌اقامت نظامیان‌آمریکایی در ووهان شد

گزارش‌ها حاکی است، همزمان با آغاز تحقیقات بازرسان سازمان بهداشت جهانی در ووهان، برخی از مردم چین نیز از این گروه خواسته‌اند با توجه به احتمال انتقال ویروس کرونا از سوی نظامیان آمریکایی طی مدت اقامت آنها در هتلی برای شرکت در بازی‌های ارتش های جهان، این هتل را هم بازرسی کنند.

ادامه

استرالیا, المان, امریکا, انگلستان, جهان, چین, دانمارک, روسیه, ژاپن, سازمان بهداشت جهانی, سودان, شرق آسیا, قطر, کنیا, هلند, ونزوئلا

«شی جین‌پینگ»: جنگ سرد جدید قطعاً به بن‌بست ختم می‌شود

رئیس‌جمهور چین در سخنرانی مراسم افتتاحیه اجلاس اقتصادی داووس با هشدار به دولت جدید آمریکا درباره ائتلاف با اروپا علیه پکن تصریح کرد: جنگ سرد جدید قطعاً به بن‌بست ختم می‌شود.  

ادامه

اروپا, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا