در هر دقیقه ۱۱ نفر در جهان به دلیل گرسنگی جان می‌دهند

موسسه آکسفام در گزارشی اعلام کرد که گرسنگی در هر دقیقه جان ۱۱ نفر را در جهان می‌گیرد. به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، سازمان‌ بین‌المللی امدادرسانی آکسفام(Oxfam) مستقر در لندن در گزارشی اعلام کرد که در هر دقیقه ۱۱ نفر در سراسر جهان از گرسنگی می‌میرند و شرایطی مانند قحطی در سال ۲۰۲۰ ... در هر دقیقه ۱۱ نفر در جهان به دلیل گرسنگی جان می‌دهند

ادامه

اتیوپی, جهان, خبر, سازمان ملل, سودان, سوریه, فقر, گرسنگی, محیط زیست, یمن

سازمان جهانی بهداشت؛ حدود ۴۳ هزار نفر به دلیل خشکسالی در سومالی جان باختند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد طی سال گذشته حدود ۴۳ هزار نفر در سومالی که نیمی از آنها کودک هستند به دلیل خشکسالی جان باخته‌اند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرد: حدود ۴۳ هزار نفر که نیمی از آنها کودک هستند، ممکن است به دلیل خشکسالی سال گذشته در سومالی جان خود را از دست داده باشند.

این گزارش که با همکاری وزارت بهداشت سومالی تهیه شده، تاکید کرد که گرسنگی و البته مشکلات بهداشتی ناشی از خشکسالی اصلی‌ ترین عامل جان باختن این افراد بوده است.

گزارش مذکور با بیان اینکه نیمی از قربانان کودکان زیر ۵ سال بوده‌ اند، اعلام کرد که وضعیت ممکن است در سال ۲۰۲۳ بدتر شود.

بنا بر اعلام سازمان ملل متحد برای نیازهای فوری حدود ۷.۶ میلیون نفر در سومالی که امنیت غذایی ندارند، ۲.۶ میلیارد دلار نیاز است.

چین طرح‌های ژاپن برای تخلیه مواد هسته‌ای در اقیانوس را محکوم کرد

وزارت خارجه چین، طرح ژاپن برای تخلیه فاضلاب رادیواکتیو از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما به اقیانوس را محکوم کرد به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، در حالی که مدیریت این کارخانه اصرار دارد که آزادسازی این مواد بی‌خطر است، پکن از توکیو می‌خواهد تا قبل از ادامه کار، از کشورهای پیرامون مجوز بگیرد. ... چین طرح‌های ژاپن برای تخلیه مواد هسته‌ای در اقیانوس را محکوم کرد

ادامه

اوکراین, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق آسیا, کره جنوبی, محیط زیست