چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

زندگی اقلیت‌های نژادی در انگلیس تحت تاثیر تبعیض نژادی

نشریه گاردین در گزارشی نوشت: بررسی‌ ۱۲۶ هزار پرونده پزشکی در طول دهه گذشته نشان داد رنگین پوستان در انگلیس بیشتر از سفید پوستان باید برای نتایج تشخیص بیماری سرطان صبر کنند.

 

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، این نشریه انگلیسی افزود: تحقیقات صورت گرفته از داده‌های زمان انتظار «سرویس سلامت ملی» انگلیس (NHS) آشکار کرد که تشخیص بیماری سرطان در میان سیاه‌پوستان و آسیایی‌ها (زردپوستان)، در برخی موارد تا ۶ هفته بیش از سفید پوستان زمان می‌برد.

 

دانشگاه اکستر (Exeter) با همکاری نشریه گاردین در این پژوهش دریافتند که از هر هفت پرونده‌ مرتبط با بیماری سرطان در اقلیت‌های نژادی انگلیس، ۶ مورد از آن‌ها بیش از سفیدپوستان برای تشخیص ابتلا انتظار کشیده‌اند.

 

بر اساس نتایج این بررسی، میانگین زمان انتظار برای سفید پوستان از لحظه مراجعه به پزشک عمومی با علائم بیماری تا تشخیص آن ۵۵ روز است در صورتی که این زمان برای زردپوستان ۶۰ روز و سیاه‌پوستان ۶۱ روز است.

 

بررسی‌ها نشان داد این زمان انتظار در برخی از انواع سرطان مانند سرطان مری یا معده در سفیدپوستان ۵۳ روز اما برای زردپوستان ۱۰۰ روز است که این به معنای اختلاف زمانی بیش از ۶ هفته است.

 

در تشخیص «میلوما»، نوعی از سرطان خون (سومین نوع رایج سرطان خون)، سفیدهای انگلیس ۹۳ روز و سیاه‌پوستان این کشور ۱۲۷ روز (بیش از یک ماه بیشتر) منتظر می‌مانند.

 

این گزارش می‌افزاید: تشخیص دیرهنگام سرطان به معنی محدودیت در انتخاب نوع درمان و در نتیجه اثرگذاری کمتر بر بیماری خواهد بود که در این شرایط احتمال نجات بیمار را به مراتب کاهش می‌یابد.

 

این درحالی است که نتایج تحقیقات پیشین در زمینه درمان بیماری سرطان در انگلیس نشان داده بود که در برخی انواع سرطان تجربه‌های مثبتی از خدمات درمانی گزارش نمی‌شود.

 

دولت انگلیس و سرویس سلامت ملی این کشور بارها وعده داده‌اند که با این تبعیض نژادی در ارائه خدمات درمانی مقابله خواهند کرد.

 

«جابر بات» (Jabeer Butt) مدیر اجرایی بنیاد برابری نژادی انگلیس با ابراز نگرانی نسبت به یافته‌های این پژوهش خاطرنشان‌ کرد: چنین رویه‌ای می‌تواند زندگی اقلیت‌های نژادی را تحت تاثیر قرار دهد.

 

وی با اذعان اینکه یافته‌های ناراحت‌کننده جدید برایش «شوکه‌کننده» نیست، تاکید کرد: باید در سریع‌ترین زمان عواملی که مانع دستیابی رنگین پوستان انگلیس به خدمات درمانی برابر می‌شوند را شناسایی و مرتفع کرد.

 

میشل میچل (Michelle Mitchell) مدیر اجرایی تحقیقات سرطان بریتانیا که سرمایه‌گذاری این پژوهش را بر عهده داشت، نیز تصریح کرد: اگرچه افزایش زمان تشخیص نمی‌تواند تنها عامل موثر در درمان نشدن برخی بیماران مبتلا به سرطان انگلیس باشد اما در خوشبینانه‌ترین این تاخیر در تشخیص بیماری برای اقلیت‌های نژادی اضطراب و نگرانی بیشتری به آن‌ها وارد می‌کند.

 

در ماه‌های گذشته نتایج بررسی‌های یک موسسه پژوهشی در حوزه مدیریت در انگلیس نشان داده بود که رنگین‌پوستان در این کشور به دلیل هویتشان از دسترسی به امکانات شغلی محروم مانده و قربانی تبعیض می‌شوند. بر اساس نتایج این پژوهش اغلب کارکنان سیاه‌پوست و آسیایی‌ در انگلیس از دسترسی به امکانات پیشرفت شغلی، از جمله استخدام، ارتقاء و دریافت پاداش، به خاطر هویت نژادیشان باز می‌مانند و قربانی تبعیض می‌شوند.

گسترش خشونت و افراطگرایی میان نیروهای پلیس انگلیس و اروپا

گزارش یک اندیشکده مستقر در لندن هشدار می‌دهد که فرهنگ خشونت و افراطگرایی میان نیروهای پلیس انگلیس و همچنین در سراسر اروپا در حال گسترش است.

ادامه

اپارتایت, اتحادیه اروپا, اروپا, المان, انگلستان, بلژیک, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه, مجارستان

به رگبار بستن جوان سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس + فیلم

پلیس آمریکا تصاویر دوربین لباس مامورانی را که هفته گذشته یک جوان سیاه‌پوست ۲۵ ساله را حین تعقیب و گریز با شلیک ده‌ها گلوله به سمتش به رگبار بستند، منتشر کرد.

ادامه

اپارتایت, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, فیلم