واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

نیروهای روسیه دست‌کم در سه محل از امتداد جبهه شرقی اوکراین از جمله برای اولین بار در چند ماه گذشته در شمال منطقه خارکیف، دستاوردهای بیشتری را کسب کرده‌اند. به گزارش ایسنا، پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» ... سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

مقامات و رسانه‌های روسی اعلام کردند که ارتش این کشور بامداد امروز یکشنبه محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ارتش اوکراین را با حمله موشکی بمباران کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی ... روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

زلنسکی: آماده بررسی شروط جدید برای همزیستی بین اوکراین و روسیه هستم

رئیس جمهوری منتخب اوکراین با تأکید بر اینکه «صلح در دونباس» برای وی در اولویت قرار دارد، از آمادگی خود برای مذاکره با مقامات مسکو به منظور بررسی شروط جدید برای همزیستی مسالمت‌آمیز بین اوکراین و روسیه خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “ولادیمیر زلنسکی” پیروز انتخابات ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که آماده بررسی شروط جدید برای همزیستی بین کشورش و روسیه است.

 

وی در صفحه «فیس‌بوک» خود نوشته است: «من بار دیگر تاکید می‌کنم که حاضر به مذاکره با مقامات مسکو هستم و امیدوارم که امکان آن فراهم شود تا در آینده نزدیک در چارچوب مذاکرات “گروه نرماندی” روسیه آمادگی خود برای کاهش وخامت اوضاع در روابط دو کشور را نشان دهد. ما آمادگی کامل برای بررسی شروط جدید برای همزیستی بین اوکراین و روسیه را داریم.»

 

به عقیده وی، مشخص‌ترین اقدامی که می‌تواند آمادگی روسیه برای کاهش تنش را مورد تایید قرار دهد، تبادل اسراء بین دو کشور بر اساس فرمول «همه درمقابل همه» است. این سیاستمدار یادآور شد که اعمال فشار بر اوکراین نتیجه‌ای نخواهد داشت و راه درستی برای توقف درگیری‌ها و اجرای توافقات مینسک نیست.

 

زلنسکی در جریان مبارزات انتخاباتی، دستیابی به صلح در منطقه دونباس (شرق و جنوب اوکراین) را وظیفه دارای اولویت خود نامیده و گفته بود که به خاطر برقراری آتش بس در این منطقه حاضر به انجام هر نوع مذاکره‌ای خواهد بود.

 

رئیس جمهوری منتخب اوکراین همچنین به سخنان “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه که پیش از این از قصد مسکو برای تسهیل اعطای تابعیت روسی به شهروندان اوکراینی علاقه مند خبر داده بود، واکنش نشان داد.

 

به عقیده زلنسکی، بعید است تعداد زیادی از مردم اوکراین خواستار دریافت گذرنامه روسی باشند و به دولت روسیه توصیه کرد که وقت خود را صرف “وسوسه کردن” شهروندان اوکراینی نکند.

 

پوتین روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در پایان سفر خود به پکن اعلام کرد که مسکو در حال بررسی امکان اعطای تابعیت روسی، نه تنها به ساکنین دو جمهوری خودخوانده لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین است، بلکه این تسهیلات برای تمامی شهروندان اوکراینی علاقه مند در نظر گرفته خواهد شد.

 

رئیس جمهوری روسیه پیش از این در حکمی خواستار تسهیل تشریفات مربوط به اعطای تابعیت روسی به ساکنین دونتسک و لوهانسک شده بود. این سند از زمان انتشار رسمی آن، در تاریخ ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت ماه) قابلیت اجرایی پیدا کرده است.

 

لازم به یادآوری است، کمیته مرکزی انتخابات اوکراین پس از پایان شمارش آراء ریخته شده به صندوق‌های رای گیری در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که یکشنبه گذشته برگزار شد، اعلام کرد که “ولادیمیر زلنسکی” رهبر حزب «در خدمت مردم» اوکراین با کسب ۷۳.۲۱ درصد آراء، پیروز این انتخابت است. “پیتر پروشنکو” رئیس جمهوری کنونی اوکراین در دور دوم انتخابات تنها توانست ۲۴.۵۶ درصد آراء مردم کشورش را بدست آورد.

تسنیم

مصاحبه با “زوگانف” : حزب کمونیست روسیه و رویدادهای جمهوری اوکرائین

انتخابات ریاست جمهوری “اوکرانین” با شکست سنگین رئیس جمهور کودتاچی این کشور پایان یافت و رقیب او در این انتخابات با آرائی بالای ۷۳ در صد پیروز شد.

ادامه

المان, امریکا, اوکراین, بلاروس, جهان, چین, خبر, دیدگاه, روسیه, شرق اروپا

توافق روسیه و کره شمالی برای تقویت همکاری‌های راهبردی در جهت حفظ صلح و امنیت منطقه

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز جمعه، گزارش داد، رهبر این کشور در جریان دیدار با رئیس جمهور روسیه اعلام کرده که صلح و امنیت در شبه‌جزیره کره کاملا به رفتار آمریکا در آینده بستگی دارد و همچنین از وی برای سفر به کشورش در آینده نزدیک دعوت کرده است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شمال اروپا, کره شمالی

لاوروف: واشنگتن برای تحقق منافع خود از سیاست تحریم استفاده می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تحریم‌های واشنگتن علیه ایران تصریح کرد: هر کشوری که با سیاست‌های آمریکا همراه نباشد، تحت تحریم‌های این کشور قرار خواهد گرفت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, اوکراین, ایران, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, کوبا, نیکاراگوئه