آغاز رزمایش هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه

وزارت دفاع روسیه از آغاز مرحله نخستین رزمایش این کشور با سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک خبر داد که موشک‌های کینژال و اسکندر را در بر می‌گیرد. به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این کشور نخستین مراحل رزمایش‌های نظامی در راستای آمادگی و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را آغاز کرد. در بیانیه وزارت دفاع ... آغاز رزمایش هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

ریابکوف: روسیه اجازه استقرار تسلیحات آمریکا در فضا را نخواهد داد

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش به ممانعت از استقرار سلاح‌های تهاجمی در فضا متعهد است. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در واکنش به گزارش نیویورک تایمز که مدعی شده بود ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای ارتقای قابلیت‌های فضایی است، گفت که کشورش به ممانعت از استقرار سلاح‌های ... ریابکوف: روسیه اجازه استقرار تسلیحات آمریکا در فضا را نخواهد داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, شرق اروپا

چین: آمریکا مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه آمریکا عامل تشدید بحران در اوکراین است توصیه کرد که آمریکایی‌ها به آتش جنگ سوخت نریزند. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت ایالات متحده مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است، چین توصیه می‌کند که به آتش سوخت نریزد، بلکه برای یک راه حل سیاسی کاری ... چین: آمریکا مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

روسیه: سفر پوتین به چین برای آینده جهان تعیین‌کننده است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور به چین را برای آینده جهان، تعیین‌کننده توصیف کرد. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، زاخارووا شنبه شب در سخنانی تلویزیونی اظهار کرد که سفر پوتین به چین «گامی بسیار مهم است که نه تنها آینده منطقه ما بلکه آینده تمام ... روسیه: سفر پوتین به چین برای آینده جهان تعیین‌کننده است

ادامه

اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, روسیه, شرق اروپا, صلح, گزارش, همکاری استراتژیک

گام‌های راهبردی روسیه و چین برای مقابله با انحصارگرایی آمریکا

کارشناس مسائل روسیه، با اشاره به سفر اخیر «ولادیمیر پوتین» به چین و دیدار او با رئیس‌جمهور این کشور شرق آسیا تصریح کرد: این سفر به‌رغم فشارهای غرب در حوزه امنیتی و اقتصادی، سفر موفقیت‌آمیزی بود. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر رسمی خود به چین در روز پنجشنبه با «شی ... گام‌های راهبردی روسیه و چین برای مقابله با انحصارگرایی آمریکا

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, جهان, چین, روسیه, سازمان پیمان امنیت جمعی, شانگ‌های, شرق آسیا, غرب, کمونیسم, گزارش, همکاری استراتژیک

در کابینه میشوستین، لاوروف و شویگو ابقاء شدند

سرگئی لاوروف در کابینه جدید روسیه در سمت وزیر خارجه ابقاء شده است. سرگئی شویگو نیز مقام خود به عنوان وزیر دفاع روسیه را حفظ کرده است.

 

به گزارش یورونیوز؛ در کابینه جدید نخست وزیر روسیه ۹ معاون خواهد داشت. آندرئی بلوسوف، مشاور پیشین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در کابینه جدید به عنوان معاون اول نخست وزیر معرفی شده است.

 

یوری بوریسوف، تاتیانا گولیکووا و یوری تروتنف که به عنوان معاونان دیمیتری مدودف در کابینه قبلی حضور داشتند در دولت میخائیل میشوستین نیز عهده دار سمت معاونت نخست وزیری هستند.

 

ولادیمیر پوتین کابینه جدید روسیه را «بسیار متوازن» توصیف کرد. رئیس جمهوری روسیه همچنین از میخائیل میشوستین به دلیل حفظ شماری از اعضای کابینه پیشین و همچنین انتصاب اعضای جدید ستایش کرد.

 

نخست وزیر جدید روسیه به دنبال اعلام اعضای کابینه بلافاصله اولین جلسه دولت خود را تشکیل داد.

 

رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته میخائیل میشوستین را که پیش از این رئیس اداره فدرال مالیات بود به عنوان نخست وزیر جدید معرفی کرد. دیمیتری مدودف، نخست وزیر سابق روسیه روز چهارشنبه گذشته از سمت خود استعفاء داد. کناره گیری دیمیتری مدودف پس از آن صورت گرفت که ولادیمیر پوتین از طرح خود برای اصلاح قانون اساسی سخن گفت.

 

دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۲۴ میلادی به پایان می رسد و رئیس جمهوری روسیه براساس قانون اساسی فعلی دیگر نمی تواند نامزد ریاست جمهوری شود.

پکن: مشارکت استراتژیک‌مان با روسیه، به سطحی عالی رسیده است

نخست‌وزیر چین با ارسال یک پیام ضمن تبریک گفتن به «میخائیل میشوستین» بابت انتخاب او به سمت نخست‌وزیری روسیه، از سطح عالی روابط استراتژیک دو کشور ابراز خرسندی کرده است.

ادامه

جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

لاوروف؛ آمریکا، عراق و لیبی را نابود کرد/ تهدید تروریستی درسوریه ازبین رفته است

وزیر خارجه دولت موقت روسیه گفت، تهدید تروریستی در سوریه از بین رفته و این کشور باید الگویی برای عدم اجازه به تلاش‌ها برای تعیین سرنوشت منطقه باشد. وی در عین حال گفت، آمریکا، عراق و لیبی را نابود کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, شمال افریقا, عراق, لیبی

روسیه به کدام سو می‌رود؟

دولت روسیه به ریاست دمیتری مدودیف نخست وزیر این کشور روز گذشته (چهارشنبه) تنها ساعاتی پس از سخنرانی سالانه ولادیمیر پوتین در جمع مقامات این کشور مبنی بر لزوم تغییرات اساسی در حکومت داری، استعفا داد تا بسیاری از وزرا و مردم روسیه و حتی صاحبنظران در غرب و شرق جهان را غافلگیر کرده باشد ... روسیه به کدام سو می‌رود؟

ادامه

امریکا, جهان, روسیه, شرق اروپا, مقاله