روسیه و سوریه حمله به تروریست ها در حلب را متوقف کردند

روسیه اعلام کرد که از ساعت ۱۰ صبح امروز (سه شنبه) بمباران مواضع تروریست ها و عملیات نظامیان سوری در منطقه حلب با هدف تسهیل در امر کمک رسانی و خروج افراد مسلح از گذرگاههای امن، قطع شده است.
به گزارش ایرنا، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه با اعلام این خبر، اظهار کرد که افزون بر توقف عملیات نیروی هوافضای این کشور، نظامیان سوری نیز از شهر فاصله می گیرند تا افراد مسلح و تروریست ها بتوانند از دو گذرگاه امن در نظر گرفته شده خارج شوند.
پایگاه خبری وزارت دفاع روسیه به نقل از شایگو نوشت: اکنون سران و مقام های کشورهای دارای نفوذ با استفاده از این فرصت، گروههای مسلح را متقاعد کنند تا از منطقه حلب خارج شوند.
وی تاکید کرد: ابتکار امروز توقف عملیات و همچنین اقدام مشابه برنامه ریزی شده برای روز پنجشنبه در قالب آتش بس موقت با هدف کمک به آغاز ارسال کمک های انسانی و همچنین ازسر گیری گفت و گوهای کارشناسان نظامی با موضوع سوریه در ژنو صورت می گیرد.
آمریکا و کشورهای همپیمان ضدسوری که شش سال قبل سناریوی ساقط کردن حکومت بشار اسد را با استفاده ابزاری از گروههای تروریستی تحت الحمایه خود کلید زدند در شرایط کنونی برای جلوگیری از شکست تروریست ها در جریان حمله های ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه، بارها خواستار پایان دادن به عملیات ضدتروریستی در حلب شده اند که رد شده است.
روسیه از مهرماه سال گذشته بر پایه درخواست دولت سوریه با استقرار ده ها فروند بمب افکن، بالگردهای رزمی و مجموعه های شناسایی در پایگاه هوایی حمیمیم این کشور، مواضع گروه های تروریستی بویژه داعش و جبهه النصره را زیر بمباران قرار داده است.