هشدار چین: تصویب قانون ضد هنگ‌کنگی به ضرر آمریکا تمام خواهد شد

«جان لی» مدیر اجرایی هنگ‌کنگ بار دیگر نسبت به عواقب اجرای قانون آمریکایی علیه منافعش به واشنگتن هشدار داد و گفت که این شرکت‌های ایالات متحده هستند که متضرر خواهند شد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه خبری بلومبرگ با انتشار این خبر گزارش داد: «جان لی» بار دیگر تهدید چین مبنی‌بر اقدام تلافی ... هشدار چین: تصویب قانون ضد هنگ‌کنگی به ضرر آمریکا تمام خواهد شد

ادامه

آمریکا, اقتصادی, جنگ اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, هنگ کنگ

چین ۹ شرکت آمریکایی را تحریم کرد

چین امروز ۹ شرکت آمریکایی را به دلیل فروش تسلیحات به جزیره تایوان تحریم کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، چین امروز چهارشنبه شرکت‌های نظامی آمریکا را به دلیل فروش تسلیحات به جزیره تایوان تحریم کرد. بر اساس اعلام این رسانه، پکن به واشنگتن هشدار داد تا که از فریبکاری و حمایت ... چین ۹ شرکت آمریکایی را تحریم کرد

ادامه

آمریکا, اقتصادی, امنیتی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

گفتگو با آمریکا درباره کنترل تسلیحات غیرممکن است

سفیر روسیه در آمریکا امکان هر نوع مذاکره با مقامات واشنگتن در خصوص کنترل تسلیحات را به دلیل سیاست مخرب ایالات متحده، ادامه بحران اوکراین و بحث‌هایی درباره دادن اجازه حمله به خاک روسیه با موشک‌های دوربرد غربی غیرممکن خواند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن، ... گفتگو با آمریکا درباره کنترل تسلیحات غیرممکن است

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب

هشدار چین به برلین درباره عبور ناوهای آلمان از تنگه تایوان

عبور ۲ کشتی نیروی دریایی آلمان از تنگه تایوان، خشم پکن را برانگیخته است. به گزارش ایسنا، ارتش چین روز شنبه ضمن محکوم‌کردن عبور ۲ کشتی نیروی دریایی آلمان از تنگه تایوان، اعلام کرد که این امر خطرات امنیتی را افزایش می‌دهد و پیام «اشتباه» ارسال می‌کند. طبق بیانیه ارتش چین، نیروهای این کشور، کشتی‌های ... هشدار چین به برلین درباره عبور ناوهای آلمان از تنگه تایوان

ادامه

آلمان, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

وزیر اقتصاد آلمان: به هر قیمتی باید مانع جنگ تجاری با چین شویم

وزیر اقتصاد آلمان در سخنانی گفت که کشورش با جنگ تجاری احتمالی بین چین و اروپا مخالف است و باید به هر قیمتی از این امر جلوگیری کرد. به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، اتحادیه اروپا و چین را ترغیب کرد تا راه‌حلی سیاسی برای اختلاف بر سر خودروهای ... وزیر اقتصاد آلمان: به هر قیمتی باید مانع جنگ تجاری با چین شویم

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اقتصادی, بلژیک, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین

روسیه: ماهواره‌های مورد استفاده اوکراین را سرنگون می‌کنیم

روسیه به تازگی تهدید کرده که ماهواره‌های آمریکایی را که به اوکراین کمک نظامی ارائه می دهند، سرنگون خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، تنش‌های آمریکا و روسیه بر سر اوکراین ابعاد تازه‌ای پیدا کرده و طرفین همدیگر را به هدف قرار دادن زیر ساخت‌های فضایی و ماهواره‌ای تهدید کرده‌اند.

 

وبگاه «ارو تایمز» روز جمعه به سخنان اخیر یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه شاره کرد که پیشتر گفته بود ماهواره‌های تجاری ایالات متحده و متحدانش در صورت مشارکت در جنگ اوکراین می‌توانند به اهداف قانونی روسیه تبدیل شوند.

 

«کنستانتین ورونتسوف» معاون بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه در این باره گفت، زیرساخت‌های شبه غیرنظامی ممکن است هدف قانونی برای یک حمله تلافی جویانه باشد.

 

ورونتسوف گفت: «ما در مورد دخالت ایالات متحده و متحدانش در زیرساخت‌های غیرنظامی فضایی صحبت می‌کنیم.»

 

ورونتسوف طی اظهارات خود به هیچ شرکت ماهواره‌ای خاصی اشاره نکرد.

 

به دنبال این اظهارات، واشنگتن به مسکو نسبت به منهدم کردن ماهواره‌های آمریکایی هشدار داد.

 

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت: «من فقط می‌گویم که هرگونه حمله به زیرساخت‌های آمریکا با پاسخ متناسب مواجه خواهد شد.»

 

منابع خبری پیشتر مدعی شده بودند که ارتش روسیه قصد دارد با ابرسامانه موشکی «اس- ۵۰۰» خود ماهواره‌های جاسوسی غرب را هدف قرار دهد.

 

بنابر ادعای برخی منابع خبری، روسیه هدف قراردادن ماهواره‌های جاسوسی کشورهای خارجی که اطلاعاتی را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، با سامانه موشکی اس-۵۰۰ هدف قرار دهد.

 

منابع خبری همچنین از تحرکات ماهواره تجسسی «کاسموس- ۲۵۵۸» روسیه در مدار زمین خبر دادند.

 

اس-۵۰۰، سلاحی است که روسیه قدرت دفاعی خود را با آن تقویت کرده است. اس-۵۰۰ به عنوان یک سامانه دفاع فضایی توصیف شده است و می‌تواند ماهواره‌ها، موشک‌های بالستیک قاره پیما، موشک‌های کروز ابرفراصوت و هواپیماهای رادار گریز را رهگیری کند.

 

گفته می‌شود این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس- ۴۰۰ برتر است و برد عملیاتی آن ۶۰۰ کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس- ۴۰۰ عمل می‌کند. موشک‌های اس- ۵۰۰ قادرند موشک‌های کروز و قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند. شرکت «آلماز آنتی» سازنده این سامانه اعلام کرده که اس- ۵۰۰ می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.

 

مدیر شرکت آلماز آنتی گفته که اس – ۵۰۰  ضربه‌ای به حیثیت نظامی آمریکا وارد می‌کند و تمامی سلاح‌های هجومی آمریکا را از کار انداخته و از تمام لایه‌های دفاع هوایی و موشکی آمریکا رد می‌شود.

لشکر هوابرد آمریکا مغلوب پیاده نظام روسیه می‌شود

یک مقام پیشین دولت آمریکا پیش بینی کرده است که نیروهای روسیه می‌توانند لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش ایالات متحده را که اینک نزدیک مرز رومانی با اوکراین مستقر هستند، شکست دهند.

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, ناتو

۶۰ سال پس از بحران موشکی کوبا، خطر جنگ هسته‌ای واقعی است؟

پیش‌بینی‌ها از تکرار بحران موشکی کوبا با کشیده شدن جهان به ورطه جنگ هسته‌ای همزمان با تحریک‌های مستمر غرب از وقوع جنگی در مقیاس بزرگ‌تر ادامه دارد اما نکته حائز اهمیت اینکه سناریوی دو برهه زمانی ۱۹۶۲ و ۲۰۲۲ با یکدیگر متفاوت بوده و فرصتی برای تشدید گفتمان ضدروسی از سوی غرب فراهم شده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, امنیتی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, سوسیالیسم, شرق اروپا, غرب, کوبا, ناتو, نیکاراگوئه, ونزوئلا

واشنگتن برای رصد چین و کره شمالی، در ژاپن، پهپاد مستقر می‌کند

اینترفاکس چهارشنبه شب در گزارشی نوشت که فرماندهی نیروهای هوایی آمریکا، گروهی از پهپادهای “MQ-9 Reaper” را در جنوب جزیره کیوشو ژاپن برای مأموریت‌های شناسایی و رصد تحرکات چین و کره شمالی مستقر کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, کره شمالی