واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

نیروهای روسیه دست‌کم در سه محل از امتداد جبهه شرقی اوکراین از جمله برای اولین بار در چند ماه گذشته در شمال منطقه خارکیف، دستاوردهای بیشتری را کسب کرده‌اند. به گزارش ایسنا، پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» ... سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

مقامات و رسانه‌های روسی اعلام کردند که ارتش این کشور بامداد امروز یکشنبه محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ارتش اوکراین را با حمله موشکی بمباران کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی ... روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

روسیه: آلمان مانع از روشن‌شدن وضعیت ناوالنی شده‌ است

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای رسمی، از اقدامات غیرسازنده، عدم همکاری و ارائه ندادن اطلاعات لازم به مسکو، از سوی مقامات آلمانی انتقاد کرده و این مسئله را مانعی برای مشخص‌شدن آنچه برای آلکسی ناوالنی اتفاق افتاده، ارزیابی می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه روسیه امروز، چهارشنبه، در بیانیه‌ای که در رابطه با اقدامات کشورهای گروه جی-۷ در خصوص وضعیت “آلکسی ناوالنی”، وبلاگ نویس مخالف روس، منتشر شده، تأکید کرد که کمبود اطلاعات از سوی برلین، مانع از آن شده تا ارگان‌های اجرای قانون روسیه بتوانند از تمامی امکانات و اطلاعات لازم برای مشخص شدن آنچه برای ناوالنی اتفاق افتاده، استفاده کنند.

 

در این بیانیه یادآوری شده که روسیه پیگیرانه خواستار آن است تا طرف آلمانی اطلاعات معاینات پزشکی صورت گرفته از ناوالنی، از جمله اطلاعات مربوط به نتایج مطالعات بیوشیمیایی، را مطابق با درخواست رسمی دادستانی کل روسیه در تاریخ ۲۷ آگوست (۶ شهریور ماه) را به مسکو ارائه دهد.

 

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرده است: «باوجود تمامی درخواست‌های ما، مقامات برلین هنوز امکان پاسخ گویی سریع و سازنده را پیدا نکرده است. در نتیجه فقدان اطلاعات فوق به سازمان‌های اجرای قانون در روسیه اجازه نمی‌دهد تا از تمام سازوکارهای لازم برای احراز شرایط حادثه استفاده کنند. این در حالی است که ایجاد حدس و گمان‌های بی‌اساس و استفاده سیاسی از این موضوع فقط در حال افزایش است.»

 

وزارت خارجه روسیه ابراز اطمینان کرد که هدف اصلی از اقدامات ضدروسی در رابطه با وضعیت ناوالنی، نگرانی از وضعیت سلامت او نیست، بلکه استفاده از این شرایط برای تحمیل اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور است. و در این راستا، رویکرد غیرسازنده مقامات آلمانی و حملات بی‌اساس به روسیه همچنان ادامه دارد.

 

این وزارتخانه در عین حال یادآور شد که پزشکان روسی همچنان پیشنهاد می‌کنند که گفت‌وگوی نزدیکی با همکاران آلمانی خود برای بحث و بررسی داده‌های موجود در رابطه با وضعیت آلکسی ناوالنی در روسیه و آلمان انجام شود، ولی متأسفانه طرف آلمانی مانع از چنین همکاری شده است.

 

این در حالی است که سازمان‌ملل خواستار مشارکت روسیه در تحقیقات درباره یافته‌های آلمان مربوط به «ناوالنی» شده است.

 

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز سه شنبه از مسکو خواست تا تحقیقات شفاف و مستقلی را درباره یافته‌های آلمان در خصوص مسمومیت «آلکسی ناوالنی» از منتقدان دولت روسیه به انجام رسانده و یا در این موضوع مشارکت کند.

 

این در حالیست که بیمارستان «شاریتی» واقع در برلین دیروز دوشنبه اعلام کرد که سلامتی «آلکسی ناوالنی» (از منتقدان دولت روسیه) بهبود یافته است. به گفته پزشکان این بیمارستان، بیمار از کما خارج شده و از تنفس مصنوعی نیز جدا شده است.

 

گفتی است، برلین پیشتر و بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی روسیه را در خصوص مسمومیت ادعائی ناوالنی با ماده ای شیمیائی مسئول دانسته بود؛ ادعائی که از سوی روسیه قویاً رد شد.

 

آلکسی ناوالنی چندی پیش بر اثر مسمومیت به کما رفت و همین امر موجب شده تا کشورهای غربی بهانه جدیدی را برای انتقاد از روسیه به دست آورده و هجمه تبلیغاتی گسترده ای را علیه مسکو به راه بیندازند.

هشدار گابریل درباره تصمیم عجولانه برلین در قبال مسکو در ارتباط با پرونده “ناوالنی”

وزیر خارجه سابق آلمان درباره ایده دست داشتن رئیس جمهور روسیه در پرونده مسمومیت “آلکسی ناوالنی” ابراز تردید کرد و ضمن انتقاد از رفتارهای دوگانه آلمان در قبال عربستان و روسیه درباره اتخاذ تصمیم عجولانه در این باره به برلین هشدار داد.

ادامه

المان, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, عربستان سعودی, غرب اروپا

واکسن روسی کرونا آنتی‌بادی تولید می‌کند

تایج مطالعه واکسن روسی کرونا بر روی انسان‌ها نشان داد که کاندیدای واکسن کووید-۱۹ روسیه، به نام اسپوتنیک پنج (Sputnik V)، ایمنی‌زا است؛ یعنی در برابر SARS CoV-۲ واکنش سیستم ایمنی ایجاد می‌کند و هیچ گونه عوارض جانبی جدی در آزمایش‌های مرحله اولیه نداشته است.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا