مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

روسیه آسمان و آبهای مدیترانه را بست

روسیه در اقدامی که برخی ناظران آن را آغاز مجازات مسکو علیه تل آویو بعد از ساقط کردن هواپیمای روسی می دانند، برخی نقاط آب های بین المللی دریای مدیترانه و مسیرهای پروازی از قبرس تا سواحل سوریه را بست.

 

خبرگزاری اینترفاکس روسیه با اعلام این خبر، دلیل بسته شدن هوا و دریا در مدیترانه از سوی روسیه را رزمایش های کشتی های جنگی این کشور و شلیک آزمایشی موشک عنوان کرد.

 

خبرنگار شبکه الجزیره در مسکو نیز گفت: روس ها به سازمان بین المللی حمایت از دریا و هوانوردی ابلاغ کرده اند که ناوگان روسیه در سواحل سوریه اقدام به رزمایش های نظامی با پرتاب موشک خواهد کرد.

 

وی افزود: این در حالی است که روسیه یک هفته پیش نیز رزمایش های مشابهی در منطقه انجام داده است و ناظران بر این باورند که تصمیم روس ها برای برگزاری رزمایش مجدد و پرتاب موشک در درجه اول پیامی برای طرف اسرائیلی است؛ طرفی که دیگر امکان پرواز در آسمان سوریه را نخواهد داشت.

 

در همین حال، منابع رسانه ای اسرائیلی به نقل از منابع آگاه اعلام کردند که مسکو حریم هوایی سوریه را از منطقه قبرس تا سواحل سوریه و همچنین آسمان دمشق پایتخت این کشور با دلیل اعلامی انجام رزمایش هوایی بسته است و این واکنشی به نقش اخیر اسرائیل در سرنگون کردن هواپیمای روسیه است.

 

قرار است بسته شدن هوا و دریای مدیترانه از سوی نیروهای روسیه تا روز چهارشنبه آینده ادامه یابد؛ اقدامی که پروازها از سوریه به لبنان و اسرائیل و بالعکس را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: بر اساس نقشه های منتشر شده از سوی ارتش روسیه برخی مناطقی که روسیه اقدام به اعمال محدودیت پرواز کرده است پیش از سرنگونی هواپیمای روسیه در فهرست مناطق محدودیت پرواز نبوده است و این شاخصی است که نشان می دهد تصمیم مسکو، واکنشی خشم آلود درباره حادثه (سرنگونی هواپیمای روسی) است.

 

روزنامه اسرائیلی معاریو نیز پیش بینی کرد که اسرائیل برای کاهش تنش با روسیه در مقطع فعلی، حملات خود به پایگاه های سوریه را کاهش دهد.

 

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه به دلیل تحریک شدن از سوی اسرائیل، به اشتباه هواپیمای نظامی ایل ۲۰ روسی را که در آسمان دریای مدیترانه در فاصله ۳۵ کیلومتری ساحل سوریه در مسیر بازگشت به پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه بوده، هدف قرار داده است.

 

طبق این گزارش همزمان با ناپدید شدن این هواپیمای روسی، چهار جنگنده اسرائیلی از نوع «اف- ۱۶» زیرساخت های سوریه در استان لاذقیه را هدف حمله قرار داده اند.

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که خلبان های اسرائیلی از هواپیمای روسیه بعنوان سپری هوایی استفاده کرده و آن را در معرض حمله سامانه پدافندی ارتش سوریه قرار داده اند.

 

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه گفت که مسئولیت کامل سرنگونی هواپیمای روسیه و کشته شدن ۱۵ نظامی روسی با اسرائیل است.

 

در همین رابطه وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای درباره سقوط هواپیمای این کشور در سوریه اعلام کرده بود: حملات جنگنده های اسرائیلی به سوریه موجب زنجیره ای از حوادث شده که هدف قرار گرفتن هواپیمای روسی بخشی از این حوادث است. روسیه پاسخگویی به این حادثه را برای خود محفوظ می داند.

ایرنا

گام‌های اولیه برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از منطقه «التنف»/خروج آوارگان سوری از اردوگاه مرزی «الرکبان»

گزارش‌ها حاکی‌ است که طی چند ساعت آینده هزاران آواره مستقر در اردوگاهِ واقع در مثلث مرزی سوری- اردن- عراق به مناطق تحت کنترل دولت سوریه، و عناصر شورشی و خانواده‌های‌شان به ادلب منتقل خواهند شد تا مقدمه‌ای برخی خروج آمریکا از پایگاه التنف شود.   به نقل از رای‌الیوم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد ... گام‌های اولیه برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از منطقه «التنف»/خروج آوارگان سوری از اردوگاه مرزی «الرکبان»

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: اسرائیل باید درباره سقوط هواپیمای روسیه توضیحات بیشتری ارائه کند

به گزارش راشا تودی،«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که رفتار خلبان های اسرائیل در جریان حادثه ای که منجر به سقوط هواپیمای روسیه شد غیر حرفه ای بوده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

دبیرکل حزب کمونیست عراق: عراق پرچم دشمنی با ایران بدست نخواهد گرفت

دبیرکل حزب کمونیست عراق و از رهبران ائتلاف انتخاباتی سائرون (مورد حمایت سید مقتدا صدر) گفت: عراق پرچم ضدیت با ایران و یا طرف دیگر بدست نخواهد گرفت، ایران همسایه ماست و نظرات و دیدگاه های آن برای ما مهم است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, سیاسی, شمال غرب آسیا, عراق