مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

روزنامه روس: ۳۶ موشک”تام هاوک” آمریکارا روسیه سرنگون کرد

روزنامه روسی ” نزاویسیمایا گازتا” نوشت که جنگنده‌های روس ۳۶ موشک از مجموع ۵۹ موشک “تام هاوک” آمریکاییِ شلیک شدهِ به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را سرنگون کرده‌اند.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که ۵۹ فروند موشک از نوع تام هاوک را بامداد جمعه گذشته به سمت پایگاه هوایی الشعیرات سوریه در شهر حمص در مرکز سوریه شلیک کرده که ۵۸ موشک به هدف رسیده است.

 

اما براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، فقط ۲۳ موشک آمریکایی به پایگاه الشعیرات رسید و این سوال برای خبرگزاری ها و رسانه های جهان ایجاد شد که برای ۳۶ موشک دیگر که به هدف مورد نظر نرسیده، چه اتفاقی افتاده است. پاسخ روزنامه روسی “نزاویسیمایا گازتا” این بود که این موشک های آمریکایی که به پایگاه الشعیرات نرسیده، سرنگون شده است.

 

برپایه این گزارش، بعید است که موشک های سامانه های دفاع هوایی “اس – ۴۰۰” یا “اس – ۳۰۰” که از پایگاه حمیمیم و بندر طرطوس در سوریه محافظت می کنند، موشک های آمریکایی را سرنگون کرده باشند زیرا موشک های تام هاوک در مسافت دور از محل استقرار موشک های ضد موشک “اس – ۴۰۰” و “اس – ۳۰۰” به سمت هدف خود حرکت کرده اند.

 

براساس این گزارش، امکان سپردن ماموریت مقابله با موشک های آمریکایی مهاجم به پرسنل سامانه های “اس -۳۰۰” و “اس ۴۰۰” نبوده؛ درحالی که می توان این ماموریت را به جنگنده های “سوخوی ۳۵” و “سوخوی ۳۰ اس ام” سپرد که می توانند موشک های تام هاوک را با شلیک موشک های هوا به هوا و گلوله های توپ سرنگون کنند و همچنین می توانند چاشنی آن را با ارسال پارازیت از کار بیاندازند.

 

به نوشته روزنامه نزاویسیمایا گازتا، قرار بود که آمریکایی ها به شلیک ۳۶ موشک از ناوشک “روس” اکتفا کنند اما این موشک ها از سوی جنگنده های روسیه سرنگون شد لذا آمریکایی ها مجبور شدند که موشک های ناوشکن “پوتر” را – زمانی که جنگنده های روس به پایگاه خود باز می گشتند – شلیک کنند.

تسنیم

روسیه توافق هوایی با آمریکا در سوریه را معلق کرد

وزارت خارجه روسیه نیز به تجاوز آمریکا به سوریه و حمله موشکی این کشور به پایگاه هوایی در حمص واکنش نشان داد.   به گزارش  اسکای نیوز، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که توافقی که میان آمریکا و روسیه برای جلوگیری از برخورد هوایی جنگنده‌های دو کشور و هماهنگی‌ها درخصوص حملات هوایی در سوریه وجود ... روسیه توافق هوایی با آمریکا در سوریه را معلق کرد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

العبادی: مذاکره با دولت سوریه تنها راه حل است

ما از آمریکا می‌خواهیم که تنها از ما حمایت لجستیکی و آموزشی به عمل آورد. ما به آمریکایی‌ها گفتیم که تمامی تروریست‌ها و تروریسم بد هستند و نباید تروریسم را مهار کرد بلکه باید آن را از بین برد. ما از آمریکا می‌خواهیم که تلاش‌ها در درگیری‌های منطقه‌ای را پراکنده نکند چراکه این به نفع ... العبادی: مذاکره با دولت سوریه تنها راه حل است

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

البغدادی در موصل به محاصره درآمده است

یک منبع امنیتی در عراق اعلام کرد نیروهای این کشور سرکرده ارشد گروه تروریستی را در موصل تحت محاصره خود درآورده‌اند. به گزارش اسپوتنیک،  یک منبع امنیتی در عراق، امروز- یکشنبه- اعلام کرد، ۱۰ روز پیش گروه تروریستی داعش، تلاش کرد شماری از عناصرش را با ۴۰ خودروی شاسی‌بلند و همراهی چند تانک از سوریه ... البغدادی در موصل به محاصره درآمده است

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

وزارت‌دفاع روسیه: ائتلاف آمریکا درعملیات موصل پنهان‌کاری می‌کند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که انگیزه‌های پشت تلاش‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای پنهان کردن جرائم جنگی تروریست‌های داعش در موصل مشخص نیست.   به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ایگور کوناشنکو، سخنگوی وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مشخص نیست که ائتلاف تحت رهبری آمریکا با چه انگیزه‌ای تلاش می‌کند که جرائم ارتکاب ... وزارت‌دفاع روسیه: ائتلاف آمریکا درعملیات موصل پنهان‌کاری می‌کند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه