مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

روزنامه استار؛ ارتباط نزدیک آمریکا با گروه‌های تروریستی بار دیگر آشکار شد

روزنامه استار در گزارشی مدعی شد که نیروهای ارتش ترکیه با تصرف منطقه راجوی عفرین، تصاویر ستیزه‌جویان خارجی از جمله آمریکایی را در صفوف نیروهای یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ. گ) را در تونل‌های منطقه «کل تپه» پیدا کرده‌اند.

 

این رسانه با انتشار گزارشی تحت عنوان «از اتاق مخفی عفرین، آمریکا بیرون آمد» نوشت: اوایل ماه جاری میلادی و در جریان عملیات عفرین، تروریست‌های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک. ک) و عناصر یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ. گ) به دلیل بارش باران با پناه گرفتن در تونل‌های منطقه کل تپه و تدارک حمله از مخفیگاه‌ها، ۹ سرباز ارتش ترکیه را کشتند اما با شدت گرفتن این درگیری، یکصد نفر از این تروریست‌ها کشته یا به اسارت نیروهای ترکیه درآمدند.

 

بنا بر اعلام این رسانه، با تصرف منطقه کل تپه در عفرین، اسناد و تصاویر به دست آمده در جریان عملیات تجسس سربازان ارتش ترکیه از تونل و مخفیگاه‌های تروریست‌های ی.پ. گ، بار دیگر حضور ستیزه‌جویان خارجی به ویژه آمریکایی در صفوف تروریست‌های عفرین را اثبات و ارتباط نزدیک ایالات متحده آمریکا با ی.پ. گ را آشکار کرد.

 

استار در گزارش خود اضافه کرد: بنا بر اطلاعات به دست آمده از این اسناد، ۴۲۲ ستیزه‌جوی خارجی در صفوف ی.پ. گ در منطقه راجو در اطراف شهر عفرین سوریه حضور داشته‌اند و جنازه ۲۹ نفر از کشته شدگان آنها نیز به کشورهای مبدأ فرستاده شده‌است.

 

به نوشته این رسانه، علاوه بر ستیزه‌جویان آمریکایی، تصاویری از ستیزه‌جویان سایر کشورها از جمله فرانسه، چین، ژاپن، الجزایر، کانادا، انگلیس، آلمان، هلند، دانمارک، اسلوونی، اتریش و اسپانیا نیز در صفوف نیروهای ی.پ. گ دیده می‌شود.

 

ماه گذشته میلادی روزنامه ینی شفق در گزارشی تحت عنوان «مراسم جنازه‌ها در پایگاه آمریکا» نوشت: «شمار زیادی از ستیزه‌جویان پ.ک. ک و ی.پ. گ از کشورهای خارجی از جمله آمریکا، فرانسه، کانادا، آلمان، سوئد و انگلیس به صفوف این تشکیلات تروریستی پیوسته‌اند و در جریان جنگ عفرین موسوم به شاخه زیتون نیز به مقابله با ارتش ترکیه می‌پردازند.»

 

روزنامه ینی شفق مدعی شد که «جنازه تروریست‌های غربی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک. ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ. گ) که در جریان جنگ عفرین کشته شده‌اند، به پایگاه آمریکایی حسکه ـ رمیلان منتقل و پس از برگزاری مراسمی ویژه، به کشورهای متبوعه آنها منتقل می‌شود.»

 

به نوشته این رسانه، تروریست‌های غربی برای پیوستن به صفوف ستیزه‌جویان پ.ک. ک و ی.پ. گ از طریق حسکه وارد خاک سوریه شده و از مسیر حلب وارد عفرین می‌شوند که در میان آنها افراد آموزش دیده در زمینه‌های مختلف نظامی از جمله خلبانی هواپیمای جنگی، تانک سوار و متخصص جنگ‌های چریکی نیز حضور دارند.

 

این رسانه نزدیک به دولت ترکیه همچنین اواخر سال گذشته میلادی نیز در گزارشی ادعا کرد: بیش از پنج هزار تروریست آمریکایی و اروپایی (نظامیان کشورهای اروپایی عضو ناتو) در صفوف نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک. ک) و معارضان کُرد سوری حضور دارند.

 

به نوشته این رسانه، کشورهای اروپایی عضو ناتو و آمریکا با حمایت از گروه تروریستی پ.ک. ک، ی.پ. گ، پ.ی. د و سایر گروه‌های تروریستی خاورمیانه، به بهانه کمک به مردم عراق و سوریه، با تأسیس بیش از ۵۰۰ انجمن با مدیریت سربازان سابق ناتو، به اقداماتی نظیر قاچاق مرزی، آموزش و استخدام ستیزه‌جویان و پشتیبانی لجستیکی عناصر تروریستی پرداخته‌اند.

 

رسانه‌های نزدیک به دولت ترکیه اواخر سال گذشته میلادی در گزارش‌های خود، اردوگاهی نظامی در ایالت تگزاس آمریکا را پشتیبانی کننده ستیزه‌جویان پ.ک. ک معرفی کردند.

 

روزنامه استار در گزارشی در اواخر سال گذشته میلادی نوشت: اغلب ستیزه‌جویان خارجی پ.ک. ک و پ.ی. د از اردوگاه‌های نظامی کشورهای اروپایی آلمان، انگلیس، فرانسه، اتریش، هلند، بلژیک، دانمارک و به خصوص از یک اردوگاه نظامی در ایالت تگزاس آمریکا تأمین می‌شوند.

 

به ادعای این رسانه، شمار زیادی از تروریست خارجی شامل سربازان جنگ عراق و افغانستان، محکومان حبس ابد، اعضای سازمان‌های غیرقانونی، مبلغین مسیحی ـ یهودی و ده‌ها مجرم و قاتل از آمریکا و کشورهای اروپایی از طریق انجمن‌ها، شرکت‌ها و بنیادهای تأسیس شده بر مبنای فعالیت‌های حمل و نقلی، به اردوگاه تروریست‌های پ.ک. ک و پ.ی. د در سوریه اعزام می‌شوند.

 

روزنامه سوزجو نیز به موضوع ستیزه‌جویان خارجی در صفوف پ.ک. ک و ی.پ. گ پرداخت و در گزارشی مدعی شد: در پی تحقیقات و نظرسنجی صورت گرفته از ستیزه‌جویان خارجی حاضر در سوریه، بیش از ۷۰ درصد آنها تحت تأثیر تبلیغات سنگین شبکه‌های خبری ـ تلویزیونی سی.ان. ان، واشینگتن پست، بی.بی. سی و نیویورک تایمز تصمیم به حضور در جنگ داخلی سوریه گرفته‌اند.

ایرنا

 

وزارت دفاع روسیه: ۲۱۰ سلاح تولید روسیه را در سوریه آزمایش کرده‌ایم

خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: روسیه ۲۱۰ نوع از تسلیحات خود را در سوریه آزمایش کرده است و در طول این دوران نیروهای مسلح روسیه تجربه‌های خوبی به دست آورده‌اند.   وی ادامه داد: من مطمئن هستم که در آینده کسانی که از این تسلیحات استفاده کنند جانشان ایمن خواهد بود. ... وزارت دفاع روسیه: ۲۱۰ سلاح تولید روسیه را در سوریه آزمایش کرده‌ایم

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه

روزنامه روس: اوضاع سوریه در جهت تامین منافع آمریکا و اسرائیل پیش نمی‌رود

آمریکا با از دست دادن حمایت نیروهای کرد و عدم اطمینان به شبه نظامیان شیعه عراقی، در شرایط دشواری قرار گرفته و ممکن است کنترل بر مناطق شرقی سوریه را از دست بدهد، در حالی‌که این وضعیت به نفع روسیه خواهد بود.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه

ارتش سوریه «دوما و حرستا» در غوطه شرقی دمشق را محاصره کرد

به گزارش روسیا الیوم، ارتش سوریه امروز شنبه، عملیات نظامی خود در غوطه شرقی دمشق را ادامه داد تا جایی که در بیشتر مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح پیشروی کرد.   خبرگزاری رویترز نیز به نقل از فعالان مخالف در دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد، نیروهای دولتی سوریه بعد از پیشرفت میدانی و پس ... ارتش سوریه «دوما و حرستا» در غوطه شرقی دمشق را محاصره کرد

ادامه

جهان, خبر, سوریه