سناتور سندرز لایحه‌ای برای جلوگیری از فروش تسلیحات آمریکا به تل‌آویو ارائه می‌کند

سناتور آمریکایی سرشناس بار دیگر تاکید کرد که اسرائیل از تسلیحات آمریکایی در نقض قوانین بین‌المللی در غزه استفاده می‌کند. به گزارش ایسنا، سناتور آمریکایی «برنی سندرز» در بیانیه‌ای با اشاره به تلفات غیرنظامیان فلسطینی در کارزار مرگبار اسرائیل علیه غزه گفت که لایحه‌ای را برای جلوگیری از فروش تسلیحات تهاجمی آمریکا به تل‌آویو ارائه ... سناتور سندرز لایحه‌ای برای جلوگیری از فروش تسلیحات آمریکا به تل‌آویو ارائه می‌کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خبر, زنان, فلسطین, کودکان, گرسنگی

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پایان دادن به اشغال فلسطین را تصویب کرد + فیلم

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی قطعنامه پیشنهادی فلسطین را که از اسرائیل خواسته بود ظرف ۱۲ ماه به اشغال غیرقانونی خود پایان دهد،با اکثریت قاطع آرا تصویب کرد. به گزارش ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی با تصویب قطعنامه‌ای از اسرائیل خواست تا ظرف ۱۲ ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پایان دادن به اشغال فلسطین را تصویب کرد + فیلم

ادامه

آمریکا, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, فیلم

محکومیت حادثه انفجار پیجرها در لبنان از سوی بلژیک

معاون نخست‌وزیر بلژیک با انتشار پیامی در فضای مجازی، حملات دیروز تل‌آویو در لبنان و سوریه با استفاده از پیجرهای دستکاری‌شده را به شدت محکوم کرد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، معاون نخست‌وزیر بلژیک با انتشار پیامی در فضای مجازی، حملات دیروز تل‌آویو در لبنان و سوریه با استفاده از پیجرهای دستکاری‌شده را ... محکومیت حادثه انفجار پیجرها در لبنان از سوی بلژیک

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, لبنان

رسانه عبری، اسرائیل را پشت انفجار پیجرها در لبنان دانست

وزیر بهداشت لبنان به رسانه‌های دولتی گفت که دست‌کم ۱۱ نفر جان باخته و بیش از ۴۰۰۰ نفر هم بر اثر انفجار پیجرها زخمی شده‌اند که حال ۴۰۰ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

در حالیکه حزب‌الله لبنان، اسرائیل را مسؤول جنایت انفجار مجموعه‌ای از پیجرها دانسته که ۱۱ شهید و هزاران مجروح برجای گذاشته است، تل‌آویو رسماً مسؤولیت این حمله را بر عهده نگرفته، اما وبگاه عبری «واللا» – عصر سه‌شنبه – تاکید کرد که تل‌آویو پشت این حمله است و نتانیاهو و گالانت ساعت‌ها زیرزمین مقدمات انفجار «دستگاه‌های ارتباطی» را مورد بحث قرار دادند.

به گزارش ایسنا، این وبگاه عبری به نقل از یک منبع اسرائیلی مطلع گزارش داد: «عملیات منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی از نوع «پیجر» در ابتدای هفته در چارچوب سلسله رایزنی‌های امنیتی که “بنیامین نتانیاهو”، نخست‌وزیر با وزرای ارشد و روسای نهادهای امنیتی و سرویس‌های اطلاعاتی انجام داد، تصویب شد.»

وبگاه «واللا» به نقل از مقامات ارشد آمریکایی نوشت: «دولت اشغالگر پشت انفجارهای لبنان بود، علیرغم اینکه دفتر نتانیاهو روز سه‌شنبه از پست «توپاز لوک» مشاورش در پلتفرم «X» طفره رفت درحالیکه در آن به مسؤولیت تل‌آویو درباره انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان قبل از حذف آن اشاره کرده بود.

واللا به نقل از یک منبع دیگر اسرائیلی نوشت اسرائیل این عملیات را به منظور گشودن مرحله جدیدی از جنگ با حزب‌الله لبنان از یک سو و از سوی دیگر برای باقی نگه داشتن اسرائیل در آستانه جنگ همه جانبه انجام داد.

طبق این گزارش پیش از عملیات بنیامین نتانیاهو ساعت‌ها رایزنی‌های امنیتی بسیاری با گالانت و روسای سرویس‌های امنیتی در «حفره» (یک سالن زیرزمینی مستحکم) در الکریاه (مرکز وزارت جنگ) در تل‌آویو برگزار کرد تا وضعیت در لبنان را ارزیابی کند.

وبگاه واللا همچنین به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: «در حال حاضر احتمال تشدید تنش بزرگ در مرز شمالی وجود دارد و ارتش اسرائیل در حالت آماده باش در انتظار پاسخ گسترده حزب‌الله است.»

در همین حال شرکت‌های هواپیمایی از تعلیق پروازهای خود به مقصد تل‌آویو خبر دادند.

بعد از وقوع انفجارهای متعدد در لبنان از طریق وسایل الکترونیکی، مقامات آمریکایی و دیگر مقامات مطلع گفتند، مقادیر کمی مواد منفجره در پیجرهایی که حزب‌الله لبنان به یک شرکت تایوانی سفارش داده، کار گذاشته شده بود.

اکثر این پیجرها مدل AR۹۲۴ این شرکت بودند، گرچه سه مدل گلد آپولوی دیگر هم در این محموله گنجانده شدند.

۲ نفر از مقامات به روزنامه نیویورک‌تایمز گفتند که این مواد منفجره، به وزن یک تا دو اونس، در کنار باتری در هر پیجر جاسازی شده بود. یک سوئیچ هم تعبیه شده بود که می‌توانست از راه دور برای منفجر کردن مواد منفجره فعال شود.

به گفته آن‌ها، روز سه‌شنبه ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر، پیجرها پیامی دریافت کردند که به نظر می‌رسید از سوی رهبری حزب‌الله بوده باشد. در عوض، پیام مواد منفجره را فعال کرد.

وزیر بهداشت لبنان به رسانه‌های دولتی گفت که دست‌کم ۱۱ نفر جان باخته و بیش از ۴۰۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند که حال ۴۰۰ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

چند نفر از مقامات گفتند که بیش از ۳۰۰۰ پیجر از شرکت گلد آپولو (Gold Apollo) در تایوان سفارش داده شد.

حمله صهیونیست‌ها بر پیجرهایی که روشن شده بودند و پیام دریافت می‌کردند، اثر گذاشت. مشخص نیست که این پیجرها دقیقا چه زمانی سفارش داده شده و چه زمانی به لبنان رسیده‌اند.

حزب‌الله لبنان تاکید کرده است که این حمله جنایتکارانه اسرائیل را تلافی خواهد کرد. چندین منبع به رویترز گفتند که به نظر می‌رسد این توطئه ماه‌ها در حال پردازش بوده است. این منبع امنیتی ارشد لبنان گفت این گروه ۵۰۰۰ دستگاه پیچر از آن شرکت تایوانی سفارش داد که به گفته چندین منبع در اوایل سال جاری میلادی وارد لبنان شد.

شرکت تایوانی، نام آن شرکت اروپایی که به گفته آن در مساله دخیل بوده، افشا نکرده است. رئیس این شرکت امروز (چهارشنبه) بدون نام بردن از شرکت سازنده این دستگاه‌ها به خبرنگاران گفت: «محصول مال ما نبود. فقط نام تجاری ما روی آن ثبت شده بود.»

این منبع امنیتی ارشد لبنانی تصویری از مدل پیجر AP۹۲۴ را شناسایی کرد که مانند سایر پیجرها به صورت بی‌سیم پیام‌های متنی را دریافت و نمایش می‌دهد، اما نمی‌تواند تماس تلفنی برقرار کند.

۲ منبع آگاه به رویترز گفتند که نیروهای حزب‌الله از پیجرها به‌عنوان یک وسیله ارتباطی با فناوری پایین در تلاش برای فرار از ردیابی موقعیت مکانی خود به دست اسرائیل استفاده می‌کنند.

اما این منبع ارشد لبنانی گفت این دستگاه‌ها توسط سرویس جاسوسی اسرائیل «در سطح تولید» دستکاری شده است.

این منبع گفت: «موساد یک برد داخل دستگاه جاسازی کرد که مواد منفجره‌ای دارد که کد دریافت می‌کند. تشخیص آن از هر طریقی بسیار سخت است، حتی با هر دستگاه یا اسکنری.»

یک منبع امنیتی دیگر به رویترز گفت که حداکثر سه گرم مواد منفجره در پیجرهای جدید پنهان شده بود و برای ماه‌ها ناشناخته مانده بود.

کارشناسان سازمان ملل تداوم حمایت غرب از اسرائیل را محکوم کردند

کارشناسان سازمان ملل، عمدتا از کشورهای غربی بابت تداوم حمایت‌هایشان از اسرائیل، با وجود تداوم نسل‌کشی و جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین در غزه انتقاد کردند. به گزارش ایسنا، فاجعه بشری در غزه در نتیجه ۱۱ ماه حملات بی‌وقفه اسرائیل علیه این منطقه تحت‌محاصره، سوالاتی را درباره حمایت‌های نظامی و سیاسی بلندمدت کشورهای غربی ... کارشناسان سازمان ملل تداوم حمایت غرب از اسرائیل را محکوم کردند

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, ایتالیا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, زنان, سازمان ملل, صهیونیسم, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, نسل‌کشی

حملهٔ موفق ارتش یمن با موشک بالستیک مافوق صوت بیش از ۲ میلیون اسرائیلی را برای نخستین‌بار به پناهگاه‌ها روانه کرد

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: عملیات یمن با موشک بالستیک مافوق صوت جدید انجام و موفق به رسیدن به هدف شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: یگان موشکی یمن یک عملیات نظامی کیفی را با هدف قرار دادن یک هدف نظامی دشمن اسرائیلی در منطقه یافا در فلسطین اشغالی ... حملهٔ موفق ارتش یمن با موشک بالستیک مافوق صوت بیش از ۲ میلیون اسرائیلی را برای نخستین‌بار به پناهگاه‌ها روانه کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین, یمن

اروپا و کشورهای عربی جدول زمانی برای تشکیل کشور فلسطین را بررسی می‌کنند

منابع خبری از تحرکات وزرای خارجه کشورهای اروپایی و عربی با هدف ترویج جدول زمانی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین پرده برداشتند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری «هاآرتص» نوشت پس از اعلامیه ماه مه درخصوص به رسمیت شناختن کشور فلسطین نمایندگان کشورهای اروپایی به همراه چندین کشور مهم عربی و اسلامی در حال ... اروپا و کشورهای عربی جدول زمانی برای تشکیل کشور فلسطین را بررسی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اردن, اروپا, اسپانیا, اسراییل, اسلوونی, ایرلند, بحرین, تحریم, ترکیه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, قطر, گزارش, مصر, نروژ

کوبا حمله اسرائیل به المواصی را محکوم کرد

برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا در بیانیه‌ای حمله وحشیانه اسرائیل به منطقه المواصی در خان یونس را محکوم کرد و آن را سندی دیگر بر اثبات سیاست نسل‌کشی این رژیم علیه مردم فلسطین دانست. به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا به نقل از رادیو هاوانا، وزیر خارجه کوبا در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه ... کوبا حمله اسرائیل به المواصی را محکوم کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, فلسطین, کوبا, گرسنگی, نسل‌کشی