رئیس جمهوری کوبا: امپریالیسم امروز در حال توسعه یک مفهوم کامل برای سلطه بر جهان است

میگل دیاز کانل»، رئیس جمهوری کوبا یکشنبه شب گفت: امپریالیسم امروز در حال توسعه یک مفهوم کامل برای سلطه بر جهان است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری کوبا که به صورت اختصاصی با شبکه “المیادین” گفت وگو می کرد، اظهار کرد: امپریالیسم امروز از نظر ایدئولوژیک بر برنامه ای یکپارچه مبتنی است تا سرمایه داری، نئولیبرالیسم و استعمار فرهنگی بار دیگر بازگرداند.

وی گفت: تنها راه امپریالیسم برای نابودی ملت ها، از میان بردن هویت و تخریب فرهنگ، نفوذ فرهنگی است.

رئیس جمهوری کوبا اظهار کرد: برای دوری گزیدن از استعمار فرهنگی و جلوگیری از آن باید در دفاع مشترک از فرهنگ و هویت متحد شویم.

کانل تأکید کرد: هدف این دفاع جلوگیری از داشتن تنها یک فکر است که بر جهان مسلط است و کنترل آن را در دست دارد.

رئیس جمهوری کوبا ادامه داد: تصمیم ما دفاع قاطعانه از حاکمیت و استقلال و حق تعیین سرنوشت مردم کوبا است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات سختگیرانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا علیه کوبا پرداخت و گفت: در سال ۲۰۱۹ دولت ترامپ بیش از ۲۴۳ اقدام علیه انقلاب کوبا اعلام کرد که تشدید تحریم‌ها علیه هاوانا بود.

کانل ادامه داد: دولت ایالات متحده به هر طریقی تلاش کرد تا مانع از ورود سوخت به کوبا شود یا این که دولت ما منابع مالی دریافت کند.

رئیس جمهوری کوبا به ادامه تحریم‌های فلج کننده علیه کشورش در دوران ترامپ و ادامه آن در دوران بایدن اشاره کرد و گفت: این اقدامات که توسط دولت بایدن دنبال شده است، تامین دارو، سوخت و مواد اولیه را در کشور ما با مشکل روبه رو کرده، همچنان که موجب کاهش بهره وری شده و روند تأمین سوخت برای برای تولید برق را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

کانل اظهار کرد: تشدید این مشکلات پیامدهای اجتماعی و نارضایتی مردم را به همراه داشت.

وی به کارشکنی آمریکا برای مقابله با کرونا در کوبا اشاره کرد و گفت: واشنگتن تولیدکنندگان ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی )‌ را از فروش آن به کوبا منع کرد، همچنان که این کشور از ورود داروها و واکسن به کشورمان ممانعت به عمل آورد.

کانل در پایان همچنین گفت: نابرابری زیادی وجود دارد و در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا یک نگرش خودخواهانه از سوی مراکز قدرت در غرب وجود داشت.

کره‌شمالی؛ هدف آمریکا از مداخله در امور کوبا معدوم ساختن دستاوردهای کاسترو و نابودی سوسیالیسم بود

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی کوبا و تحریک اعتراضات ضد دولتی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوسیالیسم, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, همبستگی

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا