زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

رئیس آژانس انرژی اتمی: آمریکا رهبری جهانی را در زمینه انرژی هسته‌ای از دست داده است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که آمریکا دیگر در عرصه صنعت‌ انرژی هسته‌ای غیرنظامی سردمدار نیست و جایگاه خود را به روسیه و چین واگذار کرده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، این اظهارات رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در جریان سخنرانی در کنفرانس اندیشکده «کارنگی ایندومنت برای صلح بین‌المللی» مطرح شد.

 

رئیس این اندیشکده از رافائل گروسی سوال کرد که آیا صنعت هسته‌ای غیرنظامی آمریکا می‌تواند سلطه خود را با توجه به اینکه «آمریکا دیگر مثل روسیه و چین همان بازیگر اقتصادی در عرصه فناوری هسته‌ای تجاری نیست» بازیابی کند یا خیر.

 

گروسی گفت: فکر می‌کنم این چالشی برای آمریکاست. این کشور به طور سنتی در این زمینه رهبر بوده و این رهبری را از دست داده است. اما من از وزیر انرژی آمریکا شنیده‌ام که گفت ما می‌خواهیم این رهبری را بازیابی کنیم. البته شما باید عمل کنید.

 

رافائل گروسی اظهار داشت که مدل‌های تجاری «انعطاف‌پذیر» روسیه و چین به آنها اجازه می‌دهد تا فناوری هسته‌ای را به خارج از کشورشان صادر کنند.

 

او در عین حال ابراز اطمینان کرد که ایالات متحده از ظرفیت فناوری برای تقویت صنعت هسته‌ای داخلی خود و گسترش به بازارهای خارجی برخوردار است.

 

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: می‌بینم که تصمیمات جالبی برای تقویت صنعت هسته‌ای داخلی گرفته می‌شود که البته در داخل به دلیل وضعیت انرژی اینجا و همچنین در سطح بین‌المللی ضروری است.

هشدار روسیه به آمریکا درباره مواجهه اتمی دو کشور

روسیه در پس استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی مُدرن شده بی۶۱ (B61) آمریکا در پایگاه‌های ناتو، نسبت به کاهش “آستانه اتمی” هشدار داد و اعلام کرد: ما نمی‌توانیم مدرن‌سازی تسلیحات اتمی غرب را نادیده بگیریم.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, ایتالیا, بلژیک, تحلیل, ترکیه, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, ناتو, هلند

چین تهدیدات اتمی از سوی آمریکا را محکوم کرد

چین اعلام کرد هرگونه تلاش برای تهدیدات اتمی از سوی آمریکا محکوم به شکست است و واشنگتن پس از انتشار جدیدترین نسخه از رویکرد اتمی‌اش، موضعی غیرمسئولانه را اتخاذ کرده است.   به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، “وانگ ونبین” سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره این سند جدیدالانتشار ... چین تهدیدات اتمی از سوی آمریکا را محکوم کرد

ادامه

امریکا, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, غرب

مسکو: انگلیس طراح و عامل انفجار خط لوله «نورد استریم» بود

وزارت دفاع روسیه اعضای نیروی دریای انگلیس عامل حمله تروریستی و منفجر کردن خط لوله نورد استریم در دریای بالتیک بودند.

ادامه

اروپا, المان, انگلستان, بالتیک, تروریسم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

لشکر هوابرد آمریکا مغلوب پیاده نظام روسیه می‌شود

یک مقام پیشین دولت آمریکا پیش بینی کرده است که نیروهای روسیه می‌توانند لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش ایالات متحده را که اینک نزدیک مرز رومانی با اوکراین مستقر هستند، شکست دهند.

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, ناتو