تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

دکتر فائوچی ادعای ترامپ درباره آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را مردود خواند

کارشناس ارشد حوزه بیماری های عفونی در دولت آمریکا تئوری مطرح شده از سوی دونالد ترامپ و چند تن از حامیانش در خصوص این که منشا پخش کروناویروس در جهان از یک لابراتوار در چین بوده را مردود دانسته و گفت، تحقیقات علمی او را به این باور رسانده که منشا این ویروس خفاش‌ها بوده‌اند و از این حیوانات به انسان‌ها منتقل شده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پلتیکو، دکتر آنتونی فائوچی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا که روابطش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعد از مشخص شدن اختلاف نظرهای میان آنها در حال متزلزل شدن است،  اظهار کرد، تحقیقات علمی او را به این نتیجه رسانده که منشا کروناویروس خفاش‌ها بوده‌اند و این ویروس از این حیوانات به انسانها منتقل شده است.

 

اخیرا دونالد ترامپ ادعا کرد این ایده که ویروس کرونای جدید از یک لابراتوار در چین به بیرون درز کرده “منطقی به نظر می‌رسد”.

 

دکتر فائوچی خاطر نشان کرد: یک گروه از ویروس شناسان تکاملی خبره با بررسی توالی‌ در خفاش‌ها در ضمن تغییر و تحولات آن‌ها به این نتیجه رسیدند جهش‌هایی که این ویروس داشته تا به نقطه فعلی رسیده کاملا مطابق با جهش یک گونه حیوانی به انسان است.

 

دونالد ترامپ در ادعایش در خصوص احتمال درز ویروس کرونا از لابراتوری در شهر ووهان چین گفته بود: آنها از یک جور خفاش حرف می‌زنند اما این نوع خفاش در آن منطقه نبوده است و اصلا در بازار فروش گوشت حیوانات در آنجا فروخته نشده است. مکان این نوع خفاش ۴۰ مایل با آنجا فاصله دارد. بنا بر این چیزهای عجیب زیادی اتفاق می‌افتد اما تحقیقات مفصلی نیز در دست انجام است و ما قرار است موضوع را بفهمیم.

 

تئوری درز ویروس از لابراتور شهر ووهان اعتبارش عمدتا از سوی کارشناسان رد شده و در حاشیه قرار داشت تا این که در روزهای اخیر به ویژه با اظهارنظرهای ترامپ این تئوری برجسته شده است.

 

منتقدان دونالد ترامپ او را متهم به سوءاستفاده از این تئوری به منظور تشدید حملاتش به چین و انحراف توجهات از مدیریتش در قبال بحران شیوع ویروس در آمریکا که بدترین وضعیت را در جهان پیدا کرده، کرده‌اند.

 

همچنین گزارش شده که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا نیز قرار است یافته های خود را در مورد منشا این بیماری در آینده نزدیک در اختیار کاخ سفید قرار دهند، هر چند که منابعی به پلتیکو گفتند که هیچ سند و مدرکی برای پشتیبانی از این تئوری به دست نیامده است.

 

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز اخیرا اظهار کرد: ما می‌دانیم که اولین موارد مشاهده این ویروس در فاصله چند مایلی از انستیتوی ویروس شناسی ووهان اتفاق افتاده است. ما تاریخچه این تاسیسات را و این که یک سری تحقیقات ویروس سطح بالا در آنجا انجام شده، می‌دانیم.

انتقاد ونزوئلا از ترامپ پس از انتقال محرمانه دارایی‌های بانک مرکزی به گوایدو

وزیر امور خارجه ونزوئلا از دولت ترامپ به دلیل انتقال دارایی های مصادره شده دولتی ونزوئلا به رهبر اپوزیسیون این کشور انتقاد کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, ونزوئلا

سرقت نفت سوریه توسط آمریکا در بحبوحه کرونا

در بحبوحه مشغول بودن مقامات سوریه به مقابله با شیوع کرونا، آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه همچنان علیه دولت این کشور توطئه کرده و درصدد گسترش تسلط خود بر میادین نفتی در منطقه “شرق فرات” و برنامه‌ریزی برای تسهیل روند سرقت آن به کمک نیروهای مزدور محلی هستند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

دانشگاه استنفورد: مبتلایان کرونا در آمریکا احتمالا ۵۰ تا ۸۵ برابر آمار رسمی است

تازه‌ترین مطالعات پژوهشگران دانشگاه استنفورد روی آنتی‌بادی افراد نشان می‌دهد، شمار کسانی که در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند ۵۰ تا ۸۰ برابر آمار رسمی گزارش شده بوده و این نشانگر نزدیک شدن جامعه به سیستم مصونیت جمعی است؛ هرچند تردیدها در مورد اثربخشی مصونیت جمعی در برابر کرونا ادامه دارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر

تکاپوی آمریکا برای تسریع در واردات تجهیزات ضدکرونا از چین

قوانین جدید کنترل کیفیت صادرات چین باعث تاخیر در روند صدور ماسک، کیت و سایر تجهیزات پزشکی برای مهار کرونا شده و آمریکا به دلیل نیاز مبرم به این تجهیزات، از پکن خواسته است در این قوانین تجدید نظر کند.   آمریکا از چین خواسته است در قوانین جدیدش که در زمینه کنترل کیفیت و ... تکاپوی آمریکا برای تسریع در واردات تجهیزات ضدکرونا از چین

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا