تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

دولت یمن: انگلیس جنایتکار در سنگر تروریست‌ها ایستاده است

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن ضمن محکوم کردن اظهارات سفیر انگلیس در این کشور، تاکید کرد که لندن در سنگر فاسدان، سارقان و تروریست‌ها ایستاده و به دنبال سنگ اندازی بر سر راه صلح در یمن است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای تاکید کرد که موضع جنایتکارانه دولت انگلیس علیه ملت یمن و تلاش برای ممانعت از ایجاد صلح در این کشور را محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است که اظهارات سفیر انگلیس به طور علنی نقش جنایتکارانه لندن در افزایش مشکلات مردم یمن را نشان می دهد.

این بیانیه افزود: اظهارات سفیر انگلیس نشان می‌دهد که لندن پشت جنگ اقتصادی علیه یمن از جمله سیاست محاصره و گرسنه کردن مردم این کشور قرار دارد، انگلیس روزانه به مشکلات مردم یمن می افزاید و با تمام وقاحت در سنگر فاسدان، سارقان و تروریست‌ها ایستاده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که انگلیس با این رفتار جنایتکارانه خود، لکه ننگی برای مردم خود به بار می‌آورد و از طریق سفیر خود به دست داشتن در جنایت‌های جنگی علیه بشریت در یمن اعتراف می‌کند.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن اضافه کرد که جنایت‌های انگلیس این حق را به مردم یمن می‌دهد تا از طریق تمام ابزارهای قانونی و مشروع، دولت انگلیس را محاکمه و مجازات کند.

بیانیه یاد شده افزود که مسئولیت تمام اقدامات جنایتکارانه در یمن برعهده آمریکا و انگلیس است و این کشور به دنبال سنگ اندازی بر سر راه صلح در یمن و از سرگیری عملیات نظامی در این کشور است.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در این بیانیه همچنین نسبت به تداوم اقدامات تنش زا هشدار داده و خواستار بی توجهی به اظهارات انگلیس و آمریکا شده است.

این وزارتخانه همچنین از سازمان ملل و تمام آزادگان جهان خواست که دخالت‌های آشکار انگلیس در امور داخلی یمن را که در راستای ضربه زدن به صلح در این کشور است، محکوم کنند، همچنین ارزیابی عادلانه و منصفانه ای از اوضاع اقتصادی یمن داشته باشند تا به مشکلات انسانی مردم آن پایان داده شود.

«جیمز کاریوکی» دیپلمات دولت انگلیس در سازمان ملل مدعی شده بود: «ممانعت حوثی‌ها از صادرات نفت، دولت یمن را با تنگنای اقتصادی وخیم مواجه کرده است. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که تمام اقدامات را برای کاهش این تأثیر و حمایت از دولت یمن در این زمان حساس انجام دهد.»

این ادعای کاریوکی درحالی است که مقامات دولت نجات ملی یمن بر لزوم برآورده شدن مطالبات برحق ملت یمن از جمله بهره مندی کارمندان دولت از درآمدهای نفتی این کشور به عنوان پیش شرط تمدید دوباره آتش بس تاکید دارند. تا پیش از این، ائتلاف متجاوز که برخی مناطق و استان‌های جنوبی یمن را در اشغال خود دارد، اقدام به غارت نفت یمن و صادرات آن می‌کرد و بخشی از درآمد نفتی را به دولت دست نشان خود در یمن می‌داد اما ارتش یمن وابسته به دولت نجات ملی این کشور اخیرا با دو عملیات نظامی جلوی ادامه این سرقت نفت یمن را گرفته و اعلام کرد که تا زمانی که مطالبات برحق مردم یمن از جمله حقوق کارمندان یمنی پرداخت نشود، اجازه صادرات را نخواهد داد.

پیش تر سرلشکر جلال الرویشان معاون دفاعی و امنیتی نخست وزیر یمن نیز به ائتلاف متجاوز به یمن هشدار داده بود که “وضعیت نه صلح و نه جنگ یک تهدید است و تکیه ما بر اتحاد ملت و مسئولان است.”

چین؛ از اقدام آشکار آمریکا درغارت نفت و گندم سوریه مبهوتیم

وزارت خارجه چین از اقدام جنایتکارانه آمریکا در غارت آشکار نفت و گندم مردم سوریه اظهار تعجب و اعلام کرد که این اقدامات فاجعه انسانی را تشدید می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران: «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در مورد انتقال ۵۳ تانکر سوخت توسط آمریکا از سوریه به پایگاه‌های خود در عراق در ۱۴ ... چین؛ از اقدام آشکار آمریکا درغارت نفت و گندم سوریه مبهوتیم

ادامه

آمریکا, جهان, چین, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عراق, فساد

جنگ اوکراین؛ واگرایی متحدان آمریکا در خلیج فارس

کشورهای عربی خلیج فارس بر خلاف گذشته که به پیروی چشم بسته از آمریکا و اروپا می‌پرداختند، این بار موضع جدیدی اتخاذ کردند. اسپوتنیک – ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، به نیروهای مسلح این کشور دستور داد تا عملیات گسترده خود را در خاک اوکراین آغاز کنند. کشورهای غربی، به‌ویژه ایالات ... جنگ اوکراین؛ واگرایی متحدان آمریکا در خلیج فارس

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امارات, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, عربستان سعودی, مقاله

کوبا خواستار خروج کامل نیروهای اشغالگر اسرائیل از جولان شد

کوبا از مقامات اسرائیل خواست تا نیروهای خود را به طور کامل و بدون قید و شرط از جولان سوریه و از تمامی سرزمین‌های عربی اشغال شده خارج کنند. به گزارش ایرنا خبرگزاری سوریه (سانا) امروز (جمعه) به نقل از «پدرو لوئیس پدروسو کویستا» نماینده دائم کوبا در سازمان ملل متحد اضافه کرد: کوبا خواستار ... کوبا خواستار خروج کامل نیروهای اشغالگر اسرائیل از جولان شد

ادامه

اردن, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, کوبا, مصر

چین: آمریکا باعث فاجعه انسانی و بحران انرژی در سوریه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، با اشاره به اقدام آمریکا در سرقت نفت سوریه و قاچاق آن به پایگاه‌های آمریکایی، گفت: آمریکا، مسئول فاجعه انسانی و بحران انرژی در سوریه است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت امور خارجه چین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اخبار مربوط به ... چین: آمریکا باعث فاجعه انسانی و بحران انرژی در سوریه است

ادامه

آمریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, گزارش