دولت کنیا عقب نشینی کرد/ آمریکا: کنیا با توسل به زور ناآرامی‌ها را متوقف کند

دولت کنیا در پی اعتراضات مردمی، طرح خود برای افزایش مالیات عمومی را پس گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره انگلیسی، دولت کنیا در واکنش به اعتراضات گسترده مردمی از برنامه مالیاتی خود عقب نشینی کرد.

بعد از گذشت دو هفته از اعتراضات علیه طرح دولت برای افزایش مالیات‌ها، «ویلیام روتو» رئیس جمهور کنیا اعلام کرد از اجرای این طرح منصرف شده است.

در اعتراضات کنیا بیش از ۳۰ نفر کشته و ده ها نفر نیز زخمی شدند. اعتراضات با خشونت پلیس و استفاده ماموران از گلوله‌های جنگی علیه معترضانی که به پارلمان یورش بردند، همراه بود.

در جریان اعتراضات پلیس کنیا در تلاش برای متفرق کردن تظاهرکنندگان مقابل پارلمان کنیا، به روی معترضان آتش گشود. بخش‌هایی از ساختمان پارلمان کنیا نیز در جریان اعتراضات به آتش کشیده شد و این در حالی بود که قانونگذاران حاضر در پارلمان لایحه افزایش مالیات را تصویب کرده بودند.

آمریکا: کنیا با توسل به زور ناآرامی‌ها را متوقف کند

کاخ سفید اعلام کرد که دولت کنیا را به استفاده متناسب از زور برای آرام کردن اوضاع ترغیب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، کاخ سفید در موضع گیری مداخله جویانه ناآرامی‌ها در کنیا را محکوم کرد.

کاخ سفید روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا خشونت در کنیا را محکوم می‌کند و با دولت کنیا در تماس است تا آنها را به استفاده متناسب از زور و آرام کردن اوضاع ترغیب کند.

معترضان به برنامه پیشنهادی دولت برای افزایش مالیات اعتراض دارند. با این حال رئیس جمهور کنیا گفته با توجه به بدهی عمومی بالا، قادر به عمل به وعده‌های انتخاباتی خود نیست.

برنامه جهانی غذا؛ شهروندان سودانی به علف خوردن روی آورده‌اند

برنامه جهانی غذا اعلام کرد وضعیت قحطی در سودان تا حدی بد شده است که مردم این کشور به خوردن علف روی آورده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه جهانی غذا هشدار داد که ناامیدی مردم سودان را به خوردن علف و برگ سوق می‌دهد، در حالی که سوءتغذیه در میان کودکان به سطح هشدار ... برنامه جهانی غذا؛ شهروندان سودانی به علف خوردن روی آورده‌اند

ادامه

امارات, جهان, خبر, سازمان ملل, سودان, شرق آفریقا, فقر, کودکان, گرسنگی

کشته شدن ۱۳۰ تروریست الشباب در درگیری با ارتش سومالی

وزارت دفاع سومالی روز یکشنبه از درگیری با تروریست‌های الشباب در بخش‌هایی از این کشور و کشته شدن ده‌ها تروریست خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت دفاع سومالی روز یکشنبه اعلام کرد که در سه روز گذشته بخش‌های وسیعی از اراضی را از دست گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده آزاد کرده و دستکم ... کشته شدن ۱۳۰ تروریست الشباب در درگیری با ارتش سومالی

ادامه

اتحادیه آفریقا, تروریسم, جهان, خبر, سومالی, شرق آفریقا

طرح چین برای احداث پایگاه نظامی در عمان

بلومبرگ از طرح چین برای احداث پایگاه نظامی در عمان خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در جریان طرح چین برای تاسیس یک پایگاه نظامی در عمان در چارچوب تلاش پکن برای تعمیق روابط دفاعی و دیپلماتیک با خاورمیانه قرار گرفته است. منابع اگاه گفتند که به ... طرح چین برای احداث پایگاه نظامی در عمان

ادامه

آمریکا, امارات, بحرین, جهان, جیبوتی, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, شرق آفریقا, عربستان سعودی, عمان, قطر, کویت, گزارش

در حمله مسلحانه به‌پایگاه نظامیان اسرائیل در اریتره یک افسر بلندپایه صهیونیست کشته شد

منابع نظامی اریتره از حمله مسلحانه به یک پایگاه نظامیان اسرائیل در این کشور خبر دادند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ منابع نظامی در اریتره گزارش دادند که نظامیان صهیونیست حاضر در پایگاه «دهلک» هدف حمله مسلحانه قرار گرفتند. شبکه المیادین گزارش داد که این حمله در بلندترین نقطه کوه «امپا سویر»، جایی که پست دیده‌بانی ... در حمله مسلحانه به‌پایگاه نظامیان اسرائیل در اریتره یک افسر بلندپایه صهیونیست کشته شد

ادامه

اریتره, اسراییل, جهان, خبر, شرق آسیا, شرق آفریقا, صهیونیسم, فلسطین