ابوالفضل قدیانی: محکومیت‌های سنگین حاکی از تزلزل، وحشت و سراسیمگی نظام است

مردم خوب می‌دانند که فساد در نظام استبداد دینی ساختاری است، فساد تمام ارکان حکومت را فرا گرفته افشای غارتگری دو رئیس قوه قضاییه علیه یکدیگر (محمد یزدی و صادق لاریجانی) خود برهان قاطعی بر ساختاری بودن فساد در نظام است. دستگاهی که باید فساد را از بین ببرد خود فاسدترین است….

ادامه

ایران, بیانیه, حقوق بشر, فعال سیاسی

درنامه بیش از۱۴هزار نفر آمده است: با رفع حصر به این ستم تاریخی پایان دهید!

پس از آنکه جمعی از مشاوران میرحسین موسوی، در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری، نسبت به سلامت محصورین هشدار داده و خواستار رفع حصر سریع از محصورین شدند تعداد زیادی از هموطنان از این نامه حمایت کرده و خواستار رفع حصر ظالمانه شدند.

 

بیش از ۱۴هزار نفر از جانبازان، ایثارگران، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی و شهروندان فعال در فضای مجازی به کمپین حمایت از این نامه پیوستند.

 

به گزارش کلمه، در بخشی از این نامه با اشاره به رنج و ظلمی که بر محصورین رفته آمده است: “انتظار می‌رود جنابعالی به حکم وظیفه‌ی انسانی و قانونی و وفای به وعده‌های انتخاباتی خود برای رفع حصر از این وجدان‌های بیدار ملت، اقدامی مؤثر انجام دهید و نگذارید تداوم این ستم تاریخی بیش از این بر چهره قانون و ارزش‌های جمهوری اسلامی خدشه وارد کند.”

 

متن کامل این نامه که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

 

جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با تقدیم سلام و احترام،

همان‌گونه که تصاویر منتشر شده عزیزان مظلوم و محصور ملت به روشنی نشان می‌دهد، فرسودگی جسمانی آنان و خصوصاً شخصیت گرانقدر و خدوم ملت ایران، جناب آقای مهندس میرحسین موسوی، روندی پرشتاب به‌خود گرفته است، به‌صورتی که ایشان بخش اعظم هفته گذشته را درگیر بیمارستان و مشکلات مرتبط با سلامتی خود بودند.

 

اینک که به تقدیر الهی در پی دادگاه نائب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی گوشه‌ای از حقایق مستند حوادث سال ۸۸ و ستمی که بر انقلاب و جمهوری اسلامی رفته آشکار شده و به‌رغم تکاپوی متخلفان، در برابر قضاوت منصفانه عامه مردم قرار گرفته است، انتظار می‌رود جنابعالی به حکم وظیفه انسانی و قانونی و وفای به وعده‌های انتخاباتی خود برای رفع حصر از این وجدان‌های بیدار ملت، اقدامی مؤثر انجام دهید و نگذارید تداوم این ستم تاریخی بیش از این بر چهره قانون و ارزش‌های جمهوری اسلامی خدشه وارد کند.

 

در شرایطی که کشور با سخت‌ترین فشارها و رویارویی‌های خارجی خویش مواجه است، چنین تلاشی یقیناً در جهت تقویت همدلی و انسجام داخلی، بیش از هر زمان دیگر به سود منافع ملی و اقتدار میهن عزیزمان ایران است.

در زیر نامه اسامی بیش از ۱۴هزار نفر آمده است  …

وزارت اطلاعات دستگیری ۱۴ فعال مدنی در مشهد را تایید کرد

اداره کل اطلاعات استان خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای تایید کرد که ۱۴ فعال مدنی در این استان دستگیر شده‌اند. هم‌زمان معاون سیاسی امنیتی استانداری این استان نیز ارتباط این دستگیری‌ها با نامه تقاضای استعفای خامنه‌ای را رد کرد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, فعال سیاسی

آقای شیرمحمدعلی را به داخل سلول کشیدند و ایشان را با ۳۰ ضربه به قتل رساندند

در بندی که مرحوم شیرمحمدعلی حضور داشت یک سلول بوده که دو قاتل داخل آن بودند و همیشه در آن بسته بوده است، اما آن شب آن دو نفر آقای شیرمحمدعلی را به داخل سلول کشیدند و ایشان را به قتل رساندند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, فعال سیاسی

“علیرضا شیرمحمدعلی” زندانی سیاسی، توسط دو زندانی غیرسیاسی به قتل رسید

بر اساس گزارش سازمان‌های حقوق بشری و فعالان اینترنتی علیرضا شیرمحمدعلی در ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ به دست دو زندانی بزهکار به قتل رسیده است. مقامات قضایی هنوز در این باره واکنشی نشان نداده‌اند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, فعال سیاسی