تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

یک دادگاه پاکستانی حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان و همسرش را به حالت تعلیق درآورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ یک دادگاه پاکستانی حکم حبس صادر شده در مورد عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان و همسرش در خصوص فروش غیر قانونی هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد. قاضی عامر ... تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

ادامه

آزادی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

رائو ایندرجیت سینگ، وزیر برنامه‌ریزی هند، در راجیا سبها (شورای ایالت‌ها، یکی از مجلس‌های قانون‌گذاری در هند) در ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری گفت دولت هیچ داده‌ای برای برآورد سطح فقر پس از سال‌های ‍۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ ندارد، بنابراین نمی‌داند چند نفر از چنبرهٔ فقر رهایی یافته‌اند. از طرف دیگر در ۲۷ تیرماه سال جاری برنامه ... فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

ادامه

جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فقر, کودکان, گرسنگی, مقاله, هندوستان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

درگیری شدید میان «جبهه مقاومت ملی افغانستان» و طالبان در چهار ولایت

طی روزهای اخیر حملات نیروهای «جبهه مقاومت ملی افغانستان» به مواضع طالبان افزایش یافته است.

 

به گزارش العربیه ؛ «جبهه آزادی افغانستان» با فرستادن خبرنامه به رسانه‌های داخلی این کشور مدعی شده به مواضع نیروهای طالبان در چهار ولایت (استان) حمله کرده است.

 

جبهه آزادی در خبرنامه خود نوشته است، نیروهای این جبهه شامگاه جمعه ۸ آوریل (۱۹ حمل)، به مواضع طالبان در ولایت‌های بدخشان، پروان، قندهار و بغلان حملات چریکی انجام داده‌اند.

 

بر بنیاد این خبرنامه، در این حملات ۴ نیروی طالبان کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

 

همچنان در ویدیوی که جبهه آزادی در فیس‌بوک خود منتشر کرده، یک شخص در حال پرتاب بمب دستی دیده می‌شود که در توضیح آن نوشته شده این حمله به حوزه ششم شهر قندهار انجام شده است.

 

گروه طالبان تاکنون در این مورد ابراز نظر نکرده است.

 

از سویی دیگر، صبغت‌الله احمدی، سخنگوی «جبهه مقاومت ملی افغانستان» از آغاز درگیری شدید میان نیروهای این جبهه و طالبان در دره قاسان ولسوالی (شهرستان) ده صلاح اندراب ولایت بغلان خبر داده است.

 

به گفته او، نیروهای طالبان ساعت ۹ صبح شنبه ۹ آوریل، به مواضع جبهه مقاومت حمله کردند و جنگ شدید میان دو طرف همچنان جریان دارد.

 

او افزوده است، طالبان این‌بار با نیروهای بیشتری حمله کرده اما نیروهای جبهه مقاومت حملات این گروه را عقب‌ زده و تاکنون ۴ نیروی طالبان نیز کشته شدند.

 

احمدی دلیل حمله طالبان را انتقال جسد سربازان این گروه که شب گذشته کشته‌ شدند، عنوان کرده است.

 

منابع محلی در بغلان گفته‌اند، گروه طالبان برای هشتمین روز نبرد در دره قاسان را ادامه می‌دهد.

 

دره «قاسان» اندراب‌ها از کنترل طالبان خارج شد

 

بر اساس بیانیه جبهه مقاومت ملی افغانستان در ادامه درگیری‌های میان این جبهه با طالبان، ۱۱ نیروی طالبان کشته شده و دهها تن دیگر زخمی شدند

 

جبهه مقاومت ملی افغانستان اعلام کرد که پس از درگیری‌‌های طولانی نیروهای این جبهه با جنگجویان طالبان در اندارب‌ها، دره «قاسان» اندراب‌‌ها به کنترل نیروهای این جبهه درآمده است.

 

مسئولان دفتر جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود، جمعه ۸ آوریل در گفت‌وگو با خبرنگار «العربیه فارسی» تایید کردند که نیروهای این جبهه موفق شدند دره «قاسان» اندراب‌ها را از تصرف طالبان خارج کنند.

 

بر اساس بیانیه این جبهه، در درگیری‌های دو طرف که همچنان ادامه دارد، ۱۱ نیروی طالبان کشته و دهها نفر از نیروهای این گروه زخمی شدند.

 

در این بیانیه آمده است: «جنگ‌جویان طالبان پس از دادن تلفات سنگین و شکستن محاصره از ساحه‌ی «دربند کاسه‌تراش»، «دره جر» فرار کردند و در این ساحات نیروهای مقاومت ملی جابه‌جا شدند و اکنون جنگ در کُل منطقه جریان دارد.»

 

گروه طالبان اما تاکنون در این‌باره اظهار‌نظری نکرده‌ است.

 

قابل ذکر است که درگیری‌ها میان نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان و نیروهای طالبان از چندی پیش در ولایت‌های پنجشیر، بغلان و کاپیسا شدت گرفته و به هر دو طرف روزانه تلفاتی وارد می‌شود.

 

جبهه مقاومت ملی افغانستان که حدود یک ماه پس از تسلط طالبان بر کابل توسط احمد مسعود، پسر احمد شاه مسعود تشکیل شده و مقاومت خود در برابر طالبان را از دره پنجشیر آغاز کرده با گسترش مقاومت و پیوستن برخی مقامات حکومت پیشین افغانستان به آن، این جبهه اکنون در بیش از شش ولایت افغانستان فعالیت می‌کند.

جانشین عمران خان فردا تعیین می‌شود/ دادستان کل پاکستان استعفا داد

رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند پارلمان این کشور فردا دوشنبه جانشین عمران خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان را انتخاب می‌کند. این اولین بار در تاریخ پاکستان است که نخست‌وزیری با لایحه عدم اعتماد مجلس برکنار می‌شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, پاکستان, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر

پارلمان پاکستان باز هم رای عدم اعتماد به عمران خان را به تعویق انداخت

جلسه سرنوشت‌ساز مجلس ملی پاکستان امروز (شنبه) برای بررسی درخواست عدم اعتماد به عمران خان، نخست‌وزیر فعلی این کشور از سوی احزاب اپوزیسیون از سر گرفته شد اما رای‌گیری به تعویق افتاده است.   به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، پارلمان پاکستان قرار بود درباره درخواست اپوزیسیون این کشور برای اعطای عدم ... پارلمان پاکستان باز هم رای عدم اعتماد به عمران خان را به تعویق انداخت

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر

عمران‌خان: دولت تحمیلی از خارج در پاکستان را نمی‌پذیرم

نخست وزیر پاکستان یک روز پس از رای نهایی دیوان عالی به لغو انحلال پارلمان و دولت، با سرزنش رفتار مغرورانه واشنگتن در قبال سیاست مستقل خارجی اسلام‌آباد، گفت: مردم پاکستان برده کسی نیستند، آمریکا مرتکب توهین علیه مردم ما شده است لذا پاکستان هرگز دولت وارداتی (تحمیلی) را قبول نمی‌کند.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, پاکستان, تحلیل, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر

صدور حکم دادگاه عالی پاکستان و واکنش عمران خان

دادگاه عالی پاکستان روز پنجشنبه اقدام عمران خان نخست وزیر این کشور را برای انحلال پارلمان غیرقانونی اعلام کرد و از قانونگذاران خواست تا ظرف دو روز آینده، کار خود را از سر بگیرند.

ادامه

افغانستان, امریکا, پاکستان, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, گزارش