تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

درخواست سوریه از جامعه بین‌الملل برای مقابله با ترکیه

وزارت امور خارجه سوریه حضور غیرقانونی نظامیان ترکیه در خاک این کشور را محکوم کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین؛ یک منبع در وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که «رژیم ترکیه از رهگذر استقرار هر چه بیشتر نیروهای خود در ادلب و ریف آن و ریف حلب و حمله به مناطق مسکونی و برخی مقرهای نظامی به تجاوز خود به حاکمیت و اراضی سوریه» ادامه می‌دهد.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد که هدف ترکیه از این اقدام، «نجات ابزارهای خود در گروه‌های تروریستی در برابر پیشروی‌های ارتش سوریه است».

 

دمشق ضمن رد قاطع هرگونه حضور ترکیه در خاک سوریه، تصریح کرد، این مسئله، نقض آشکار حقوق بین‌الملل و تجاوز به حاکمیت سوریه است و با بیانیه‌های «آستانه» و توافقات «سوچی» درباره منطقه «کاهش تنش» در ادلب تناقض دارد.

 

وزارت خارجه سوریه خاطر نشان کرد، این اقدامات ترکیه بیانگر اصرار دولت ترکیه بر عدم احترام به هرگونه تعهدات و تداوم رفتار به عنوان «یک رژیم خارج از قانون» است.

 

در بیانیه این نهاد سوریه آمده است، دمشق از جامعه بین‌الملل می‌خواهد برای مهار رفتار خصمانه دولت ترکیه و حمایت نامحدود آن از تروریسم در سوریه و لیبی، مواضع حتمی اتخاذ کند.

 

وزارت خارجه سوریه در پایان تأکید کرد که «تجاوزات رژیم ترکیه باعث احیای مجدد گروه‌های تروریستی نخواهد شد و نیروهای ارتش سوریه به تعقیب باقی مانده این گروه‌ها تا نابودی کامل و بازپسگیری کامل خاک سوریه ادامه خواهند داد».

 

در همین ارتباط، «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه حضور ترکیه در سوریه بدون موافقت دولت قانونی این کشور را «تجاوزگری» دانست که «باید با همه ابزارها در برابر آن مقاومت کرد».

 

سوسان با تأکید بر لزوم اخراج نیروهای خارجی به ویژه نیروهای ترکیه از سوریه، تصریح کرد: «رژیم ترکیه از آغاز بحران، علیه سوریه توطئه کرد و حامی اصلی تروریسم بوده است. وظیفه ما نیز این است که برای تضمین احترام به حاکمیت کشور خود فعالیت کنیم و به هر گونه حضور خارجی پایان دهیم».

 

وی با بیان اینکه استان ادلب نیز آزاد خواهد شد، خاطر نشان کرد: «ما به سمت نابودی تروریسم و نجات سوریه از این شر ادامه می‌دهیم تا آخرین وجب از خاک جمهوری عربی سوریه را پاکسازی کنیم. هیچ‌ کس در این زمینه نمی‌تواند خط قرمزی برای ما ترسیم کند».

 

به دنبال فعل و انفعالات اخیر نظامی بین ترکیه سوریه و ورود ادوات جنگی ترکیه در شهر ادلب یک مقام ارشد دولت ترکیه از تداوم حضور نظامی در این منطقه خبر داد.

 

«فواد اوکتای» معاون ریاست جمهوری ترکیه در این زمینه گفت، نظامیان ترکیه برای واکنش نظامی لازم به آن‌هایی‌که قوانین بین‌المللی را زیرپا گذاشتند در ادلب باقی خواهند ماند.

 

این در حالی است که پیشروی سریع ارتش سوریه در مناطق جنوبی ادلب، موجب شده تا آنکارا مستقیما برای حمایت از نیروهای هم‌پیمان خود در سوریه، مداخله کند.

اعضای اتحادیه اروپایی شورای امنیت با “معامله قرن” مخالفت کردند

اعضای اتحادیه اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کردند تنها مرزهای شناخته شده ۱۹۶۷ در سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت می‌شناسند و تداوم شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی را مغایر قوانین بین‌المللی می‌دانند.

ادامه

اتحادیه اروپا, استونی, اسراییل, المان, امریکا, بلژیک, جهان, خبر, فرانسه, فلسطین, لهستان