کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

دانشمندان چینی راهی برای تولید انبوه تراشه‌های نوری یافته‌اند تا محدودیت‌های آمریکا برای جلوگیری از دسترسی پکن به فناوری نوین تراشه‌ها را دور بزند. به گزارش دوشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، محققان چینی تکنیکی را ابداع کردند که از یک ماده کم‌هزینه به نام «لیتیوم تانتالات» که در حال حاضر برای ساخت قطعات ... کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سوئیس, شرق آسیا

مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی ... مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

ادامه

آسیای جنوب شرقی, آمریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, سازمان ملل, سنگاپور, غرب, مالزی

خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد یک فرد ۵ نهاد و دو کشتی مرتبط با ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده یک شبکه دخیل در انتقال تسلیحات از ایران به یمن را تحت تحریم قرار داده است.

 

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آقای «عبدالحسین خدری» به بهانه ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست تحریم قرار گرفته است.

 

آمریکا همچنین شرکت‌های «خدمات هوایی گیت‌ویک»، مستقر در امارات، «خدمات هوایی گومی»، مستقر در چین و شرکت «شرکت گردشگری و مسافرتی جهان دستینیشنز»، مستقر در دبی را به بهانه ارتباط با شرکت هواپیمایی «ماهان‌ایر» در فهرست تحریم قرار داده است.

 

شرکت کشتی‌رانی «خدری جهان دریا»، مستقر در تهران و «راه ابریشم دریایی خدری جهان‌دریا»، مستقر در عمان دو شرکت دیگر هستند که به اتهام ارتباط با آقای خدری تحریم شده‌اند.

 

به علاوه دو کشتی تحت پرچم ایران به نام‌های «ژنو ۱۱» و «ژنو ۱۲» نیز به اتهام ارتباط با شرکت خدری جهان‌دریا تحریم شده‌اند.

 

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: «کارزار فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهد یافت.»

 

با آنکه دولت ترامپ حتی تلاش کرده قوانینی برای سخت‌تر کردن واردات مواد غذایی و دارویی به ایران وضع کند، پامپئو امروز چهارشنبه مدعی شده که هدف تحریم‌ها مردم ایران نیست.

 

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم در بیانیه‌ای امروز مدعی شده ایران از صنایع هوایی و کشتی‌رانی برای انتقال تسلیحات به سوریه و یمن استفاده می‌کند.

استفاده کودتاچیان بولیوی از شیوه‌های فاشیستی برای کنار زدن هواداران مورالس از دولت

رئیس جمهور مستعفی بولیوی اقدامات کودتاچیان این کشور را برای تصاحب قدرت فاشیستی توصیف کرد و گفت آن‌ها به مقامات دولت حمله کرده و آنان را مورد ارعاب قرار می‌دهند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر

ایندیپندنت: آمریکا در اعلام حمایت از مردم ایران صادق نیست

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی با بررسی اعتراضات اخیر در برخی شهرهای کشورمان نوشت: وقتی دولت ترامپ می‌گوید از مردم ایران حمایت می‌کند، صداقت ندارد چراکه تحریم‌های واشنگتن دلیل وضعیت اقتصادی کنونی ایران است.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر

وزیر خارجه آلمان ایران را به بازگشت تحریم‌های اتحادیه اروپا تهدید کرد

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت گام‌های اخیر ایران در ارتباط با توافق هسته‌ای نقض برجام ارزیابی شده و تهدید کرد که ممکن است به بازگشت تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی منجر شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی